کد مطلب: ۷۸۸۷۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحلیل هفتگی بورس / خروج پول از بازار در آخرین روزهای زمستان

تحلیل هفتگی بورس / خروج پول از بازار در آخرین روزهای زمستان

شاخص کل بورس در آخرین روزهای زمستان نوسانی شد، اما توانست محدوده ۱.۸ میلیونی را حفظ کند؛ در این هفته چقدر نقدینگی در بازار جابه‌‌جا شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در چهارمین هفته اسفند ماه توانست روند نسبتا خوبی را پشت سر بگذارد؛ شاخص کل سه‌شنبه هفته پیش روی عدد یک میلیون و 817 هزار واحد بود و این هفته به یک میلیون و 820 هزار واحدی رسید و در نهایت رشد 0.16 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در سوی دیگر نیز شاخص کل هم‌وزن با رشد ۱.۵۶ درصدی در محدوده ۵۵۴ هزار واحدی ایستاد و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۰.۱۶ درصدی در سطح ۲۳ هزار واحدی ماند.

ارزش معاملات خرد نیز نسبت به هفته اخیر افزایشی بود و بر همین اساس روز شنبه ۷۵۳۹ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۶۰۲۹ میلیارد، روز دوشنبه ۵۱۴۷ میلیارد، روز سه‌شنبه ۵۷۴۲ میلیارد و روز چهارشنبه ۶۸۵۰ میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سهام ثبت شد.

در آخرین روزهای سال شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه بودیم و برهمین اساس در چهارمین هفته اسفند تنها یک روز نقدینگی وارد بازار و چهار روز نیز نقدینگی از بازار خارج شد.

بر همین اساس روز چهارشنبه ۵۰۸ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بورس رخ داد و در روزهای شنبه ۵۴۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۸۱۹ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۱۲۸ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه ۹۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی‌ها را از بازار شاهد بودیم.

صندوق‌های درآمد ثابت نیز این هفته شاهد خروج نقدینگی بود و علت عمده خروج نقدینگی را می‌توان پایان سال و زمان تسویه‌ها دانست.

بر اساس آمار منتشر شده صندوق‌های درآمد ثابت روز شنبه ۹۶۰ میلیارد تومان،روز یکشنبه ۲۳۵ میلیارد، روز دوشنبه ۵۹ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۲۵۵ میلیارد و روز چهارشنبه ۶۹ میلیارد تومان شاهد خروج نقدینگی بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ورود پول حقیقی به بورس در چهارشنبه بخاطر عرضه اولیه وکغدیر بوده و الا هیچ روزی بدون خروج سرمایه از بورس نیست.

  • محقق متون مقدس

    با عرض سلام و ادب احترام .فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان را به همه ملت مظلوم و ستم‌کشیده ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض مینمایم و
    ان شاء الله امسال سالی خوب و در دامن بهار طبیعت و در پرتوی بهار قرآن سالی با خیر و برکت برای مردم‌ مظلوم و ستم کشیده ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.
    تا ابد جاوید و پاینده باد جمهوری اسلامی ایران

  • محقق متون مقدس

    تجارت نیوزعزیز. لطفا نظر مرا چاپ کنید میخواهم یک پاک نویس از روی آن انجام دهم.