کد مطلب: ۵۶۳۵۹۶

مأموریت جدید دهقان دهنوی / چه تحولی برای بورس در راه است؟

مأموریت جدید دهقان دهنوی / چه تحولی برای بورس در راه است؟

رئیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس سازمان بورس از ماموریت جدید این سازمان در راستای آموزش خبر داد و از تحولی جدید در این عرصه سخن گفت. اما دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

محمدعلی دهقان دهنوی، از تحول بزرگ فرهنگی آموزشی بازار سرمایه خبر داد و گفت: تحول فرهنگی آموزشی بازار سرمایه مأموریت جدید بورس است.

وی با اشاره به طرح تحول فرهنگ سازی و آموزش، به عنوان مأموریت کلیدی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: توسعه سواد مالی در کشور مسئولیت اجتماعی سازمان بورس و نهادهای مالی است؛ البته در این بخش قصد رقابت با مؤسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، فرهنگ سازی در بازار سرمایه را همچنان نیازمند تقویت دانست و گفت: در سال‌های اخیر میلیون‌ها نفر به بازار سرمایه پیوسته اند که شاید در گام اول الفبای بورس را ندانند اما با رویکرد آموزش محور می‌توان انتظارات و باورهای غلط در این بازار را اصلاح کرد.

دهقان دهنوی با بیان اینکه تمرکز آموزش‌ها باید مشوق استفاده از خدمات سبدگردان ها، شرکت‌های مشاوره سرمایه گذاری و صندوق‌ها باشد افزود: البته در موضوع آموزش قصد رقابت با مؤسسات آموزشی خصوصی را نداریم بلکه هدف ما ارتقای آموزش و سواد مالی است؛ به نحوی که مفاهیم و آموزه‌های بورسی به مدارس و کتاب‌های درسی و محیط خانواده‌ها راه یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: در ارزیابی نهایی برای ما مهم این است که بازار سرمایه تا چه حد به تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در کشور کمک کرده است و شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، با کمک به فرهنگ سازی و آموزش نقشی بسزایی در نیل به این اهداف ایفا می‌کند.

آخرین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا بخیر کنه. معلوم نیست چه برنامه‌ای برای سرکیسه کردن مردم دارن.

  • ناشناس

    آیا این حرفا یه جور رد گم کردن نیست؟ چرا قبل از اینکه مردمو اونجوری بکشونن توی بورس این چیزا رو نمیگفتن؟

  • ناشناس

    یه عده راقمارباز بارآوردید حالا میخواهید بچه ها را ازهمان ابتدا قمار باز آموزش دهییید وای بحال شما

    • ناشناس

      عمو بیسواد . قمار که آموزش و علم نیست شانس و تاس انداختنه که آموزش نمیخواد شما اینجور فکر میکنید که بورس قماره و از اول دلال بودی و برای قمار اومدی آن‌هایی که اعتقاد به تحلیل ندارند آموزش پذیر هم نیستند بورس علم و تحلیل رشته دانشگاهی داره

    • ناشناس

      چرا جواب این بابا رو دادم نمیذاری خوابید؟ چرند گفته میخواید تو جهل خودش بمونه لااقل خودتون یه مقاله خبری توسط کارشناسان بدبد بورس و سهام و سهامدار و سرمایه‌گذاری بورس را برای همه تشریح کنید چیه
      فقط تحلیل بدون دلیل و منطق باد هوا میذارید

  • ناشناس

    محض اطلاع اقای ناشناس
    مقایسه بورس با قمارخانه نهایت بی انصافی هست
    در کل، بورس در همه جای دنیا از معتبرترین بازارهای مالی هست وعلت اینکه شما تصور می کتید قمارخانه هست عدم نبود اموزش قبل از ورود در ایران هست که متاسفانه ان را هم قبول ندارید پس برای شما قمار خواهد بود ویقیقا بدون اموزش همیشه بازنده خواهید بود .

  • ناشناس

    دیگه عمر دهنوی هم رو به پایان دولت جدید بیاد همه اینا برکنار میشن

  • ناشناس

    اقای دهنوی میدانید که برنامه ریزی میکنند تا سهم شرکتهای باارزش را از دسترسی سهامداران خرد کم یا درکل حذف نمایند ببینید با سهم پتروشیمی پارس چگونه کردن