کد مطلب: ۳۷۴۲۵۶

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

سازوکار پیشنهادی مجلس برای توزیع کالابرگ

سازوکار پیشنهادی مجلس برای توزیع کالابرگ

موسوی لارگانی گفت: متاسفانه کشاورزان و کارگران ساختمانی و افراد مستحقی که بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نبودند از بسته حمایتی دولت نادیده گرفته شدند، اما اگر دولت براساس کد ملی کالا برگ الکترونیکی یا حتی کالا برگ کاغذی تخصیص دهد دیگر حقی از افراد ضایع نخواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که دلالان در سال ۹۷ از مابه‌التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی که به برخی شرکت‌ها و افراد واگذار شد، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سود کردند.

با این حال، در لایحه بودجه امسال مقرر شد که 14 میلیارد دلار ارز دولتی به تامین کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند که مجلس اختیار چگونگی هزینه کرد این یارانه ارزی را به دولت داد، اما به گفته برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت در تامین کالاهای اساسی خانواده‌ها در قالب کوپن یا کالابرگ الکرونیکی، یک سال است که تعلل می‌کند.

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اینکه دولت برای تامین کالاهای اساسی کشور یعنی نیازهای ضروری مردم باید ارز چهار هزار و 200 تومانی در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی قرار دهد یا اینکه این میزان ارز را در کشور تبدیل به ریال و هزینه کند، شکی نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم در اثر نابه‌سامانی که در بازار ارز به وجود آمد، شاهد تورم کمرشکنی بودند. به همین جهت اگر برای نیازهای عمومی مردم ارز یارانه‌ای تخصیص داده نشود، بدون شک با چالش جدی روبه‌رو خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت باید نظارت جدی و مدونی بر قیمت‌ها داشته باشد که متاسفانه تا امروز شاهد این موضوع نبودیم، یعنی دولت ارز ترجیحی را در اختیار افرادی قرار می‌دهد و آن افراد نیز اقدام به واردات کالا می‌کنند، اما کالاها را به قیمت دلار آزاد در بازار می‌فروشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد یک شبه ثروتمند شدند، تنها به این دلیل که نظارت جدی و مدونی از سوی دولت صورت نگرفته است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: معتقدم اگر دولت بخواهد برای تامین کالاهای اساسی کشور ارز چهار هزار و 200 تومانی در اختیار واردکنندگان کالاهای اساسی قرار دهد باید نظارت و کنترل شدیدی بر قیمت‌ها در بازار داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: موافق پرداخت یارانه کالاهای اساسی به صورت نقدی به مردم نیستم، زیرا در پرداخت‌های قبلی از جمله سبد کالا و سبد حمایتی اشتباهات زیادی رخ داد، به‌طوری که به افرادی سبد کالا تعلق گرفت که جزء اساتید دانشگاه بودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کشاورزان و کارگران ساختمانی و افراد مستحقی که بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نبودند از بسته حمایتی که در پایان سال 97 مطرح شد، نادیده گرفته شدند، اما اگر دولت براساس کد ملی کالابرگ الکترونیکی یا حتی کالابرگ کاغذی تخصیص دهد، دیگر حقی از افراد ضایع نخواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.