کد مطلب: ۷۳۲۵۱۰

۳ خبر خوش برای اصناف و کسبه سیستان

3 خبر خوش برای اصناف و کسبه سیستان

جرایم سال گذشته اصناف و کسبه سیستان و بلوچستان بخشیده شد. مالیات امسال این اصناف و کسبه نیز شامل حداکثر تخفیف می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه سفر به زابل گفت: مالیات‌های اصناف و کسبه سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت ماده 165 قانون مالیات شامل حداکثر تخفیف می‌شود.

احسان خاندوزی بیان کرد: تمام جرائم و دیرکردها در حوزه مالیاتی این منطقه بخشوده خواهد شد. وزارت اقتصاد و دارایی آماده است تا با هماهنگی سایر نهادها موضوع حذف مالیات از اصناف منطقه سیستان را در دستور کار قرار دهد.

خاندوزی افزود: به خواسته فعالان اقتصادی منطقه روند استقرار ایکس ری در مرز میلک شهرستان هیرمند تسریع شد.

وی تاکید کرد: در رابطه با رفع تعهد ارزی پیله‌وران منطقه سیستان نیز اقدام خواهد شد. با توجه به خشکسالی‌هایی که تنگنای جدی برای کشاورزان و دامداران داشته پیگیری بانک کشاورزی برای اخذ معوقات تا پایان سال متوقف خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با توجه به تصویب منطقه آزاد سیستان از سوی دولت هر زمان طرح تفصیلی و جامع آن آماده شود دبیرخانه مناطق آزاد موظف به تحقق آن خواهد بود.

احسان خاندوزی افزود: تلاش می‌کنیم تا مجموع درآمدهای گمرکی در خود منطقه صرف شود و سعی می‌شود این امر در لایحه بودجه 1402 به تصویب برسد.

ایستگاه ایکس ری در مرز شهرستان هیرمند

در بهمن‌ماه سال گذشته مراسم کلنگ‌زنی ایستگاه ایکس ری در مرز شهرستان هیرمند انجام شد.

مراحل زیرسازی، نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری کانتینری از مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان هيرمند است.

این مصوبه با اعتبار بالغ بر 600 میلیارد ریال هزینه آغاز و طبق برنامه قرار بود تا یازده ماه پس از تصویب به بهره‌برداری برسد.

بنابر گفته سام کاشانی، مسئول گمرک مرزی میلک، کامیون‌های ورودی به خاک جمهوری اسلامی ایران، پس از ورود به پايانه مرزی میلک از این دستگاه عبور می‌کنند، و با سیستم تصویربرداری درون کامیون، در صورت جاسازی مواد مخدر و یا کالای قاچاق به وضوح مشخص می‌شود.

گفتنی است طبق گزارش مرکز آمار ایران تورم نقطه‌ای استان سیستان و بلوچستان را 60.4 واحد درصد اعلام شد که بیشترین نرخ تورم در بین استان‌هاست. همچنین، استان زنجان با 41 درصد کمترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه را ثبت کرد.

منبع: ایسنا

برای مطالعه بیشتر خبر بیشترین و کمترین نرخ تورم در کدام استان ها است؟/ جولان تورم در سیستان و بلوچستان بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.