کد مطلب: ۲۹۶۶۷۴

تدابیر جدید ریاضت اقتصادی در آرژانتین/کاهش تعداد وزرا و مالیات‌ستانی از صادرات

تدابیر جدید ریاضت اقتصادی در آرژانتین/کاهش تعداد وزرا و مالیات‌ستانی از صادرات

رئیس‌جمهور آرژانتین قصد دارد تعداد وزرایش را از 22 به 10 نفر کاهش و همچنین به عنوان بخشی از تدابیر ریاضت اقتصادی، مالیات را برای صادرات افزایش دهد.

رئیس‌جمهور آرژانتین، روز دوشنبه -یک روز پیش از آنکه با مقامات صندوق بین‌المللی پول دیدار کند، وضعیت اقتصادی این کشور را اضطراری خواند. در حالی که مائورریسیو مکری، در تلاش است تا روند دریافت بسته نجات مالی 50 میلیارد دلاری را سرعت ببخشد؛ در اظهاراتش گفته که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت، قصد دارد تعداد وزرایش را از 22 به 10 نفر کاهش و همچنین به عنوان بخشی از ریاضت اقتصادی، مالیات را برای صادرات افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان مانی، هنوز مشخص نیست که دولت قصد دارد وزارتخانه‌ها را به طور کامل تعطیل کند یا به ادغام آنها بپردازد.

پزوی آرژانتین در سال جاری بیش از 50 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. در حالی که در ابتدای سال جاری میلادی هر دلار آمریکا 18 پزو بود در حال حاضر این رقم به بیش از 39 پزو رسیده است.

بانک مرکزی آرژانتین هفته گذشته به منظور تثبیت نرخ ارز ملی، نرخ بهره را از 45 درصد به 60 درصد افزایش داد. کاهش ارزش پزو در برابر دلار موجب شده، تورم این کشور به بیش از 30 درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش‌های موسسه رتبه‌بندی مودی، بیش از 70 درصد از بدهی‌های دولت خارجی است و مساله بحران ارزی دولت مکری را با چالش‌های بسیاری برای پرداخت بدهی‌هایش مواجه کرده است.

روز گذشته، وزیر اقتصاد آرژانتین برای دیدار با مقامات صندوق بین‌المللی پول به آمریکا سفر کرده که این دیدار به منظور روشن شدن وضعیت آینده آرژانتین از اهمیت خاصی برخوردار است.

به رغم اقدامات انجام‌شده، اقتصاددانان هشدار داده‌اند که تصمیم‌های اخیر دولت بوینوس‌آیرس رضایت مردم را به دنبال نداشته و از نگرانی سرمایه‌گذاران نکاسته است.

به زودی مشخص خواهد شد که آیا دولت آرژانتین، دومین اقتصاد بزرگ آمریکای جنوبی، می‌تواند با موفقیت این بحران را پشت سر بگذارد یا باید منتظر مشکلات اقتصادی بیشتری باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.