کد مطلب: ۴۸۹۵۰۶

در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با کرونا چه گذشت؟

تردد خودروها از ساعت ۲۱ ممنوع می‌شود؟

تردد خودروها از ساعت 21 ممنوع می‌شود؟

رئیس‌جمهوری اعمال محدودیت‌ها در مراکز ۲۵ استان کشور را گامی موثر در مبارزه با بیماری کرونا برشمرد و تاکید کرد: ضروری است این روند در چارچوب مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، پیگیری شده و اقدامات لازم تداوم یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا پس از استماع گزارش‌های فرمانده عملیاتی قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا و روسای کمیته‌ها از اقداماتشان درخصوص اجرا و نظارت بر مصوبات ستاد و جلسات هماهنگی که با سایر دستگاه‌های دخیل در هفته جاری برگزار شده اظهار کرد: مصوبات ستاد ملی و آنچه در خصوص مبارزه با کرونا در حال انجام است، حاصل مطالعات و بررسی‌های علمی و یافته‌های کارشناسی مختصصان و مسئولان مربوطه در کمیته‌ها و همچنین تجارب ماه‌های گذشته است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه کاستن روند شیوع بیماری و کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به ویژه بیماران بستری، اولویت نخست و تنها راهکار برای خروج از وضعیت کنونی است، گفت: از این منظر مداخله فوری از طریق اعمال محدودیت‌های شدید در مناطق قرمز به عنوان راهکاری موثر خواهد بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در کنار اقدامات قبلی در اعمال محدودیت‌ها، کمیته بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و کمیته‌ها در ایجاد مراکز مراقبتی و استفاده از ظرفیت‌ها و مراکز اقامتی و تقویت ظرفیت درمانی در مراکز سرپایی و در عین حال درمان بیماران با علایم خفیف در منزل می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. استفاده از نقاهت‌گاه مناسب هم یکی از راهکارهای موثر در کاهش بیماران بستری در بیمارستان است.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی درخصوص دورکاری کارکنان، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی موظف است بر اجرای این مصوبه در تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر لزوم حرکت هماهنگ و نظام‌مند تمامی ارکان دخیل به‌ویژه قرارگاه عملیاتی در چارچوب مصوبات ستاد ملی برای نظارت بر روند اجرای این مصوبات گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در مراکز ۲۵ استان کشور نیز در چارچوب همین یافته‌ها اعمال شده است.

روحانی همچنین تصریح کرد: فرمانده قرارگاه علمیاتی ستاد ملی موظف است تمامی اقدامات اجرایی خود را بر اساس مصوبات ستاد ملی و با مشارکت همه کمیته‌ها انجام دهد.

وی افزود: درخصوص رعایت پروتکل‌ها همچنان نیاز به اجرای دقیق‌تر و هماهنگ‌تر میان تمام ارکان هستیم تا سریعا برخی ناهماهنگی‌ها در اجرای مصوبات از بین برود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اعمال جریمه‌ها باید با آگاهی بخشی از ابعاد مختلف جرائم باشد، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا را موظف کرد با همکاری کمیته تبلیغات، چارچوبی را برای اعلام خاطیان تدوین و در رسانه‌ها معرفی کند.

روحانی بار دیگر کنترل و رهگیری دقیق بیماران مبتلا به کرونا که دوران درمان و قرنطینه را سپری می‌کنند، بسیار مهم و ضروری دانست و با اشاره به اقدامات و هماهنگی‌های ایجاد شده میان وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این عرصه، بر روند تقویت این همکاری‌ها تاکید کرد.

رییس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان دستگاه اصلی و محوری تعیین مصادیق محدودیت‌ها در مناطق حاد خواهد بود، بر استفاده از ظرفیت حداکثری مراکز درمانی کشور که تحت اختیار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و نیروهای مسلح است و الحاق این مراکز به طرح درمان بیماران کرونا تاکید و بر همکاری با وزارت بهداشت و درمان از سوی این دستگاه‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

روحانی با اشاره به گزارش فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره کنترل ۸۶ درصدی رفت و آمدها به مراکز ۲۵ استان کشور، گفت: دستاوردها و نقاط ضعف اعمال چنین محدودیت‌هایی باید به شکل هوشمند بررسی و در مسیر کاستن از نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن گام برداشت.

در این جلسه پیشنهاد کمیته‌های امنیتی و اجتماعی و بهداشت و درمان در خصوص اعمال محدودیت‌های شدیدتر برای مدیریت سریعتر مقابله با شیوع بیماری، موضوع تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری در تمامی مراکز استان‌ها از ساعت ۱۸ هر روز از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه و ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در همه مراکز استان‌ها از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر سال جاری از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد برای تصویب به جلسه روز شنبه ستاد ملی ارائه شود.

در این جلسه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با ارائه گزارشی از روند موفقیت آمیز تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا در داخل کشور با اعلام اثربخشی ۹۸ درصدی این پروژه در مقایسه با نمونه‌های خارجی آن، از تولید انبوه روزانه ۱۸۰ هزار کیت سریع تشخیص کرونا در داخل کشور خبر داد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یکی به این نفهم ها بفهمونه ی فکری ب حال مترو و بی ارتی بکنن بخدا همدیگه رو بغل میکنیم اینجوری که نمیشه نری سرکار از گشنگی مبمیری بری سرکار از کرونا
    ساعت ۹ شب تا صبح تایم استراحت هست همه خونه هاشونن

  • ناشناس

    عده ای ازمردم هم که نه وجدان دارند نه شعور در گیر جشنهای عروسی در خونه باغهای اطراف شهر هستند خدایش عده ای تو این اوضاع خووب شعورشون رو نشون دادند خوووووووووب .حیف از کادر درمان ما حیف

    • بهزاد

      جناب ناشناس ، قبل از اینکه به هموطن خودت بتازی بهتره به دولتت خودت میگفتی که قم رو قرنطینه میکردن و از ایام عید نوروز استفاده میکردن

    • ناشناس

      آقا آدم ! کل دنیا رو کرونا گرفته، با قرنطینه قم کرونا به شهرای دیگه نمیرسید؟؟؟؟

    • ناشناس

      سلام
      به نظر شما این مردم ما گوششون به این حرفا بدهکارم ، قرنطینه حالیشون میشه ؟

    • ناشناس

      من و تو میدونیم دست دولت نیست

    • ناشناس

      هم دولت مقصره هم مردم

  • ترانه

    مگه نمیگم، ادمای باشعورسرپستهابذارین؟
    بنده پلاک ماشینم یه استانه، محل زندگیم یه استان دیگه؟ چه جوری بین محل کار وخانه م، رفت وآمدکنم؟

    • ناشناس

      منم همین مشکلو دارم
      من خونم تهرانه پلاکم تهرانه شغل من و همسرم شهرستان وسط هفته همیشه شهرستانیم ، الان این هفته نتونستیم بریم خونمون ، این چه وضعیتیه نمیدونم
      حالا الانم که تردد شبانه محدود شده
      روز گه بیشتر مردم با هم در ارتباطن
      شب کسی میره بیرون با ماشین شخصیه با کسیم در ارتباط نیست

  • ناشناس

    معلوم شد ک دولت حامی و دوست کرونا است چون ویروس شبها برای گردش ب خیابان می اید دولت بفکر ترافیک است ک مبادا کرونا تو ترافیک شهرها خسته بشه این قانون برای روستاها نیست چون ترافیک ندارند

  • ناشناس

    کرونا صبح تا غروب نیست اما 6 به بعد پیداش میشه؟ همه کارمند و بازنشسته نیستن حقوق بگیر دولت باشند خیلی ها شغلشان آزاد متاهل اجاره خانه و مغازه دارن چطور میتونند با این طرح درآمد داشته باشند؟ این طرح فقط به نفع کارمندها بازاری هایی ک عمده فروش هستن چون صبح تا عصر یکسره هستن نه یکی مثل ما خرده فروش ها

    • ناشناس

      سلامتی یا کار دولت نمیتونه همجوره ساپورت کنه

  • ناشناس

    باز یه طرح بدون فکر دیگه. پس پرسنل مراکز درمانی از جمله داروخانه ها و کلینیک ها و مطب ها چه جوری ساعت نه شب به بعد رفت و امد کنند؟!

  • ناشناس

    سلام لطفا دولت عزیز این همه بابت کرونا هزینه کرد وهیچ ۲ماه حقوق درنظر بگیره بده به مشاغل ازاد که با نرفتن سرکار زندگیشون دچارمشکل میشه بد ببینه همه تعطیل میکنن یاخیر اون مغازه داری ک باید اجاره مغازه واجاره خانه بده باید خیالش راحت باشه ازبابت همه چی تابتونه ازساعت ۶تعطیل کنه

  • ناشناس

    سلام
    من به نظر همه مردم احترام میگذارم
    ولی عزیزان من ما خودمون هم باید به فکر باشیم ، اینکه از صبح تا شب بشینیم ، هر کاری دلمون خواست بکنیم به امید اینکه اون بالاییا به فکر ما باشند که نمیشه ،ما مردم عادت کردیم که همیشه یکی با چوب بالا سر ما وایسه ، نشد که ، خود ما مردم هم مراعات نمی‌کنیم ، خدا وکیلی تو خیابون چند نفر میبینیم که ماسک نمیزنن ، یا اگه یه تعطیلی بشه همه میرن شمال ، یا وقتی تو مغازه یا فروشگاه میریم میچسبیم به هم بدون رعایت فاصله ، و خیلی چیزهای دیگه که هممون داریم میبینیم
    برادر من خواهر من از ماست که بر ماست
    دولت دلسوزی نداریم درست ، ولی خودمون هم دلمون به حال خودمون نمیسوزه

    • ناشناس

      در برشما واقعاحرف حق زدین

  • ناشناس

    درصورت نياز به تردد بعد ٢١چه بايد كرد؟

    • ناشناس

      بله

  • به تو چه

    به نظر من نباید اینطوری باشه چون بعضی از شرکت ها برگه نمی دهند که برای رفت وامد بدن و مردم الکی الکی جریمه میشن