کد مطلب: ۵۸۱۱۱۲

آغاز واکسیناسیون ۱۷ساله‌ها / ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان

آغاز واکسیناسیون ۱۷ساله‌ها / ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان

سامانه سلامت برای تزریق واکسن کرونا به متولدان سال ۱۳۸۳ باز شد. این در حالی است که در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان تناقض‌هایی در گفته‌های مسئولان وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هم اکنون متولدین سال ۱۳۸۳ (۱۷ ساله‌ها) با مراجعه به مراکز تجمیع واکسیناسیون می‌توانند واکسن بزنند.

ابهام در تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان

در این میان در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان تناقض‌هایی در گفته‌های مسئولان وجود دارد.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل بازگشایی مدارس، گفت: در این راستا و براساس مطالعات علمی، تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت و همچنین واکسن‌هایی که در کشور داریم، تایید شد که از امروز و در تمام مراکز کشور، دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال واکسینه شوند. همچنین در مرحله بعدی با مطالعات گسترده‌ای که انجام می شود، واکسیناسیون کودکان ۷ تا ۱۲ سال را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به مراکز توصیه کرده‌ایم که واکسیناسیون دانش آموزان را در اولویت قرار دهند، افزود: بنابراین براساس مطالعاتی که انجام شده واکسن سینوفارم برای این گروه سنی تزریق می‌شود و این واکسن در اختیار همه مراکز نیز قرار داده شده است ( ایسنا ).

واکسن سینوفارم برای افراد زیر ۱۸ سال مجوز ندارد

این در حالی است که حیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفته است: واکسن کرونای سینوفارم برای افراد زیر ۱۸ سال تاکنون در سه کشور چین، امارات متحده عربی و بحرین مجوز مصرف اضطراری گرفته است و در ایران نیز اگر کمیته ملی واکسن مجوز بدهد و معاونت بهداشت وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی کند، این واکسن به افراد زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود (سیما نیوز)

حال باید منتظر ماند و دید در نهایت در مورد تزریق سینوفارم به دانش‌آموزان چه اتفاقی رخ می‌دهد.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هدفتون از این شک و شبهه انداختن چیه؟؟ وقتی دنیا واکسن زده یعنی خوبه دیگه اما و اگر چرا؟؟ بزنین بذارین برگردیم به زندگی عادی مون

  • ناشناس

    دهه شصت چی شد

  • میترا

    ما دیروز ثبت نام کردیم پیامک هم گرفتیم نیمه دوم ۸۲ رفتیم گفتن نمیزنیم مگه ملت مسخره ی شما هستن مگه ملت بیکارن خیلی ها سرگردان بودند و وقتشون تلف شد تکلیفتونو اول روشن کنید بعد بیاین اعلام کنید خسته مون کردین بابا کجا فرار کنیم از دستتون

  • ناشناس

    این واکسنا فقط باعث بیماری میشه.ساده ای.همه بچه ها رو هم میخوان مریض کنن با این واکسنا.نذارین به بچه هاتون واکسن بزنن

  • ناشناس

    من فروردین 83 هستم ثبت نام کردم دیروز امروز هر مرکز واکسیناسیونی که رفتم میگن بخشنامه اومده که نزنیم براتون یعنی چی آخه این کاراتون چیه همش وقت مردم رو میگیرین خودتون با خودتون چند چند هستین

  • ناشناس

    سلام 1386 رو کی میزنن

  • شاهین

    واکسن 1386 رو کی میزنن

  • خلیل

    باسلام ایاواکسن داخلی همچون برکت که خودم زدم وراضی هستم میشه برای فرزندانمان استفاده کردیافقط واکسن خارجی زدباتشکر