کد مطلب: ۲۰۸۰۲۴

پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان از ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان از 10 اسفند آغاز می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: نخستین پرداخت‌ها در حوزه اشتغال روستاییان و عشایر در برخی از استان‌ها از دهم اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: نخستین پرداخت‌ها در حوزه اشتغال روستاییان و عشایر در برخی از استان‌ها از دهم اسفندماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدابوالفضل رضوی روز سه‌شنبه اظهار کرد: پرداخت 120 هزار میلیارد ریال اعتبار با نرخ کارمزد تک رقمی چهار درصدی برای روستاییان و عشایر مرزنشین و شش درصدی برای روستاییان و عشایر سایر مناطق که با پیگیری‌های فراوان و با ارائه لایحه دوفوریتی به نتیجه رسید، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: براساس سه فرمول معکوس درآمد خانوار، جمعیت و نرخ بیکاری روستایی سهم هر استان مشخص شده است که سهم خراسان شمالی 3.13 درصد از مبلغ 120هزار میلیارد ریال است که نزدیک سه هزار و 700 میلیارد ریال می‌شود.

رضوی گفت: از این جهت تمام مراحل و روش‌های اجرایی به استانداران ابلاغ شده است و از اوایل بهمن‌ماه جاری بانک‌ها هم سهم خود را ابلاغ کردند.

وی افزود: از یکم بهمن سال جاری، طرح‌ها و ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده و بعد از ثبت نام در این سامانه، کمیته فنی که متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل روستایی هر استان است هر هفته باید دو جلسه تشکیل دهند و در هر جلسه 100 طرح را بررسی کنند و به بانک‌ها ارائه دهند.

رضوی گفت: بانک‌ها هم موظف هستند حداکثر 20 روز اعلام موافقت را برای توجیه مالی بانک‌های عامل انجام دهند و متقاضی موظف است ظرف 45 روز اقدام به بردن وثیقه یا ضمانت‌نامه بکند.

وی اضافه کرد: این وام‌ها سه سال تنفس دارد و مدت بازپرداخت آن شش سال است.

رضوی درباره مشکلات سامانه کارا در زمان ثبت نام اظهار کرد: اکنون این مشکلات مرتفع شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.