کد مطلب: ۴۴۲۹۹۱

جزئیات تسهیلات ۲ میلیاردی برای کسب‌وکارها

جزئیات تسهیلات ۲ میلیاردی برای کسب‌وکارها

سازمان فناوری اطلاعات با انتشار نامه‌ای، الحاقیه شماره یک دستورالعمل جامع ضوابط و طرح‌های حمایتی مرتبط با تسهیلات از محل وجوه اداره شده را منتشر کرد. بر این اساس تسهیلاتی به کسب‌وکارها تا سقف ۲ میلیارد تومان و با سود ۹ درصد پرداخت خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دستورالعملی که از سوی سازمان فناوری اطلاعات منتشر شده است، برای لزوم به حداقل رساندن عواقب اقتصادی-اجتماعی شرایط به وجود آمده حاصل از شیوع ویروس کرونا در کشور است. بر اساس این دستورالعمل، دامنه شمول حمایت از طرق وام وجوه اداره شده، اشخاص حقوقی است که به واسطه بحران حاصل از شیوع ویروس کرونا، ارائه خدمات یا فروش آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته است و میزان این تسهیلات نیز حداکثر ۲ میلیارد تومان با نرخ سود ۹ درصد است.

این طرح ۲۵ آذر سال گذشته ارایه دو ماه بعد به تایید وزیر ارتباطات رسیده است. هدف کلی این طرح حمایت و ارائه تسهیلات سرمایه در گردش متناسب با تعداد نیروی انسانی دارای کد بیمه جهت حمایت از کسب‌وکارهای فاوای آسیب دیده در شرایط بحرانی حاصل از ویروس کروناست.

میزان تسهیلات برای هر نیروی انسانی دارای کد بیمه مبلغ ۱۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد است که باید طی ۱۲ ماه بدون گذراندن دوره تنفس پرداخت شود.

سقف میزان وام برای شرکت‌های نوپا ۵۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های غیرنوپا ۲ میلیارد تومان است.

برای دریافت این تسهیلات، صاحبان کسب‌وکار باید در سامانه ایران نوآفرین ثبت نام کرده و در خواست خود را برای دریافت تسهیلات اضطراری نوآفرین ارسال کنند.

پس از شناسایی آنها به عنوان کسب وکار حوزه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) آسیب دیده در شرایط بحرانی توسط دبیرخانه وجوه اداره شده یا نظام صنفی رایانه‌ای، کسب‌وکار باید تعهد دهد ۹۰ درصد سطح اشتغال خود را تا پایان بازپرداخت تسهیلات حفظ خواهد کرد.

برای دریافت وام کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان چک یا ظهرنویسی ۲ ضامن نیاز است و برای ضمانت دریافت وام بیشتر از این مقدار اوراق سهام قابل معامله در بازار اول، اوراق خزانه، ضمانت‌نامه معتبر بانکی، ضمانت نامه صادره از صندوق نوآوری و شکوفایی یا صندوق‌های پژوهشی و فناوری یا وثیقه ملکی مورد نیاز است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر

    خبر خوبی نبود

  • ناشناس

    باسلام خدمت مسولین محترم کارمندان دولت که همه ساله اضافه حقوق دارند کارگران بیمه هم همینطور اما تا حالا هیچ نظر یا پیشنهادی برای من کاسب جزعی فروش که تا حالا بزور وباچک قرض کسبی رو شروع کردم به وام درصد پایین بلند مدت هم لایق نیستیم بااینکه الآنم یک ماه ضرر کاسبی دیده ایم حتما باید پول کلان داشته باشیم تا دولت مارو هم عنایت کنه