کد مطلب: ۳۸۱۴۵۲

حسین زاده:

خیلی‌ها به دنبال تصرف زمین نمایشگاه بین المللی هستند

خیلی‌ها به دنبال تصرف زمین نمایشگاه بین المللی هستند

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: خیلی‌ها چشم طمع به این زمین داشته‌ و در برهه‌های زمانی مختلف می‌خواستند زمین نمایشگاه را به بهانه‌های مختلف مصادره کنند

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه که با هدف ترسیم اهداف و برنامه های این شرکت برگزار شده بود رویکرد مدیریت جدید سایت نمایشگاهی ایران را بهره گیری از فناوری­‌های جدید و نوین بیان کرد و گفت: با توجه به نقش شرکت­های دانش بنیان در اعتلای کشور، حمایت از این شرکت‌ها جایگاه ویژه ای در برنامه های شرکت نمایشگاه‌­ها دارد.

وی افزود: علاوه براین به منظور افزایش حضور شرکت­‌های دانش بنیان و استارت آپ‌­ها در رویدادهای نمایشگاهی تخفیفی ۵۰ درصدی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی، فناوری‌های نوین نقش ارزنده ای در ارتقای درآمدهای کشور دارند و باید توجه ویژه‌ای نسبت به برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها داشت.

وی با بیان اینکه از ۳۲ سایت نمایشگاهی فعلی کشور شاید تنها یک سایت به سوددهی قابل قبولی دست نیافته باشد، ادامه داد: کسب درآمد و سوددهی نخستین هدف ما در سایت­‌های نمایشگاهی است و برهمین اساس هم بر آن هستیم تا با برنامه ریزی به این هدف کلان دست پیدا کنیم.

حسین زاده با بیان اینکه خیلی‌ها چشم طمع به این زمین داشته‌ و در برهه‌های زمانی مختلف می‌خواستند زمین نمایشگاه را به بهانه‌های مختلف مصادره کنند، تصریح کرد: یکی از دلایل مترو نکشیدن به نمایشگاه همین بود؛ می‌خواستند وانمود کنند که نمایشگاه باعث و بانی ایجاد ترافیک در منطقه است.

این مقام مسئول همچنین از اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه تاسیس ایستگاه مترو به شهرداری خبر داد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با انتقاد از ضررده بودن نمایشگاه شهرآفتاب اذعان کرد: تمامی نمایشگاه‌ها سودآور هستند به جز سایت شهرآفتاب که هزینه بالایی برای ساخت آن پرداخت شده است. هدف کسانی که نمایشگاه شهرآفتاب را ساختند، حذف نمایشگاه بین‌المللی بوده است غافل از اینکه اینجا یک برند بین‌المللی بوده و قابل حذف نیست. تهران با نمایشگاه بین‌المللی شناخته می‌شود و همه صنعتگران و بازرگانان این مکان را می‌شناسند.

وی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه در شهرآفتاب ادامه داد: مسئولان این سایت مدعی شده‌اند که نمایشگاه بین‌المللی از یارانه دولتی استفاده می‌کند و اجازه رشد به نمایشگاه‌های خصوصی نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از آمادگی برای سهام‌داری سایت شهرآفتاب به شرط تعیین مدیریت خبر داد تا بدین ترتیب بخشی از نمایشگاه‌ها به این سایت منتقل شود.

حسین زاده همچنین با انتقاد از برگزاری نمایشگاه‌های مهم در برج میلاد یا بوستان گفتگو اظهار کرد: تمام نمایشگاه‌های پرمخاطب مثل خودرو و کتاب را از نمایشگاه گرفته‌اند و در مکان‌های دیگر آن را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی فضای به این خوبی در نمایشگاه بین‌المللی وجود دارد، چرا باید نمایشگاه اینوتکس با هشت هزار بازدید کننده و ۴۰۰ مشارکت‌کننده در بوستان گفتگو برگزار شود؟

حسین‌زاده در بخشی دیگر از سخنانش بیشترین گلوگاه‌های فساد را در حوزه نمایشگاهی دانست و تصریح کرد: کمیته‌های مختلف برا نظارت بیشتر و از بین بردن فساد ایجاد کردیم. البته فشار عوامل بیرونی کاملاً محسوس است چرا که منافع بعضی اشخاص به خطر افتاده است.

وی برگزاری نمایشگاه را نخسین گام صادرات دانست و گفت: امسال ۹۰ رویداد نمایشگاهی خواهیم داشت و از این به بعد هر نمایشگاهی که برگزار شود کنار آن یک سالن استارتاپی مرتبط خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.