کد مطلب: ۵۳۶۵۷۵

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

تصویب تمامی پیشنهادات سازمان بورس / زیان پالایش یکم جبران می‌شود

تصویب تمامی پیشنهادات سازمان بورس / زیان پالایش یکم جبران می‌شود

رئیس سازمان بورس گفت: در جلسه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۷ پیشنهاد سازمان بورس جهت حمایت از بازار سرمایه با اصلاحات جزئی به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به نظر مساعد روسای محترم سه قوه در خصوص بسته پیشنهادی سازمان بورس که پیش‌تر در هیات دولت مصوب شده بود، از تایید نهایی این مصوبات با اصلاحات جزیی خبرداد و گفت: بر اساس مصوبات امروز، مقرر شد ۸۰ درصد از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

وی افزود: در این جلسه با انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت شد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید تصریح کرد: پیرو مصوبه این جلسه بانک‌ها و موسسات اعتباری برای برنامه‌های حمایت از بازار سرمایه در چارچوب مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی از شمول ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید خارج خواهند بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در این جلسه به منظور تشویق حمایت از بازار سرمایه مقرر شد شرکت‌هایی که از سهام خود یا شرکت‌های زیر مجموعشان حمایت کنند مالیات بر درآمد آنها در سال جاری امهال و به سال بعد موکول شود. همچنین شرکت‌هایی که سود تقسیم نشده سال ۱۴۰۰ آنها به حساب سرمایه منتقل می‌شود، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

دهقان دهنوی از اجازه سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه براساس مصوبات جلسه سران قوا خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی داخلی از جمله بازار سرمایه شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص مصوبه مربوط به جبران زیان خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا زیان محقق شده آن دسته از خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم که واحدهای مذکور را از دولت خریداری کرده‌ و تاکنون به فروش نرسانده‌اند، از طریق اعطای سهام جبران شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با ابراز امیدواری از تاثیرات مطلوب اجرای این مصوبات برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه خاطر نشان کرد: این مصوبات در صورت تایید مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات خوب ارائه شده از سوی سران قوای مقننه و قضائیه اظهار داشت: از جمله این موارد پیشنهاد مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری از محصولات شرکت‌های بورسی بود که مقرر شد تمامی این پیشنهادات در کمیسیون مقدماتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی و سپس در جلسات بعدی سران قوا مطرح شوند بدین ترتیب حمایت سران سه قوه به مصوبات این جلسه بسنده نشده و ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بخدا مردم دیگه جونشون ب لب رسیده ی فکری بحال این بورس بکنید یا ب کلی جمعش کنی یا درستش کنی چ جوری همه چیز ده برابر شده ولی بورس ریده

  • ناشناس

    چرا اینقدر مردم سرکار میزارید.خجالت بکشید با همین سیاست روزگار مردم سیاه کردین.بسه دیگه..هروقت خواستن خبر خوبی به مردم بدن روزگار ملت سیاه تر شد

  • ناشناس

    خدا به دادمون برسه اینا هروقت خواستن کاری کنند همه چیز خرابتر شد.دزدی کردن حالا میخوان از بیت المال جبرانش کنند

  • ناشناس

    مشکل خودتی دهقان

  • ناشناس

    مشکل خودتی با اون دامنه نامتقارنت از روزی که اومدی بازار یه روز خوش ندید استعفا بده برو

  • ناشناس

    دولت پولایی که ازمون دزدید بدون سودش شایدبرگردونه کارخاصی نکرده خداخیرشون نده

  • هادی

    قرار بود بعد از یک ماه پالایش یکم قابل معامله شود که بعد چند ماه باز شد به ما گفتند تخفیف سی درصدی دارد . رییس جمهور گفت توزیع ثروت در جامعه است …. اما انگار توزیع ثروت از جیب مردم به جیب دولت بود .. بسیاری از افراد بعد از چند ماه بلوکه شدن به پول خود نیاز داشتند .بسیاری از مردم در منفی مجبور به فروش شدند چون به پول خود نیاز داشتند . اگر میخاهید اعتماد سرمایه گذاران پالایش یکم را جبران کنید باید به تمام کسانی که از روز اول این سهام را خریدند سهام جایزه تعلق بگیرد چه کسانی که با ضرر فروخته اند چه کسانی که نگه داشته اند و در ضرر هستند … با این قانونی که شما گذاشته اید بیشتر سهامدارانی که پالایش خریدند دیگر هرگز هیچ صندوق دولتی را از شما نخواهند خرید

  • راستگو

    عمرا اگه این بورس درست بشه مگه مغز خر خوردن مردم دوباره پول بیارن بورس پنجاه میلیون هفته پیش دوج کوین خریدم همین یه ساعت پیش فروختم صد و پونزده.۳۰۰۰۰واحد خگستر خریدم ماه پیش هر واحد ۳۰۰تومن الان ۲۳۵.اونم سریع نقد میکنم منتظر میمونم تا دوباره یه مقدار ارزها کف سازی کنن بازم ارز میخرم.شما دولتی ها هم همینجور به خالی بندی هاتون ادامه بدین

  • ناشناس

    تصور کنید صدهزار نفر
    اومدن ورزشگاه آزادی
    بدستور مدیر ورزشگاه همه درهای ورودی رو بستند
    و فقط یکی از درهای ورودی رو بازگذاشتن
    عده ای تو ازدحام جمعیت زیر دستوپا
    له شدن
    عده ای از حال رفتن
    عده ای مجروح شدن….
    خلاصه فاجعه به بار میات
    و مدیر ورزشگاه تمام راه های خروج از بحران رو امتحان میکنه جز باز کردن درهای ورودی
    حکایت بورس ما و دامنه نامتقارن دهقان دهنوی…..

  • ناشناس

    بااین متنی که این آقا فرمایش کردنند؛حتما مردم باید اول برن کاری برای دولت بکنند؛تاشاید؛شاید؛………………خیری به مردم برسه؛شاید وقتی دیگر!!!