کد مطلب: ۵۷۱۵۸۸

خبر فوری

تعطیلی یک هفته‌ای تایید شد/ جزئیات تعطیلی کرونایی چیست؟

تعطیلی یک هفته‌ای تایید شد/ جزئیات تعطیلی کرونایی چیست؟

به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه ۲۵ تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد. این تعطیلی پس از آن اعلام شد که پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای کشور داده شده بود. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده قرار است از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شده است.

اما هنوز هیچ جزئیاتی از این تعطیلی اعلام نشده است. اینکه آیا این تعطیلی به معنای لاک داون کشور است و همه شهرها را در بر میگیرد و یا فقط تهران را شامل می‌شود.

ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که جزئیات تعطیلی را اعلام می‌کند.

فقط تهران تعطیل است؟

هنوز جزئیاتی از جلسه ستاد مقابله با کرونا منتشر نشده و مشخص نیست تعطیلی ۲۵ تا ۳۰ مرداد ماه فقط شامل تهران است یا کل کشور. اگر قرار بر اجرای پیشنهاد وزیر بهداشت و فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران باشد، تعطیلی کرونایی باید شامل کل کشور شود. چراکه هم سعید نمکی و هم علیرضا زالی پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای و لاک‌داون کل کشور را داده بودند.

اما با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا، این تعطیلی از دو هفته به یک هفته تقلیل داده شده و از روز دوشنبه هفته جاری، ۲۵ مرداد تا شنبه هفته بعد یعنی ۳۰ مرداد را شامل می‌شود.

محدودیت‌های جدید چیست؟

روز گذشته هم علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از وضع محدودیت‌های کرونایی جدید از روز شنبه ۲۳ مرداد ماه خبر داده و گفته بود محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است که جزئیات آن به زودی اعلام می‌شود.

او گفته بود درباره تعطیلی کرونایی قرار است امروز، ۲۳ مرداد تصمیم‌گیری شود. اما خروجی جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در روز جمعه این بود که ترددها در سراسر کشور به شدت کاهش پیدا کند.

محدودیت دیگری که رئیسی اعلام کرده بود وضع برخی قوانین و پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری عزاداری محرم بود. او گفته بود بر اساس تصمیمات این جلسه، برگزاری مراسم محرم در فضاهای سربسته و دسته‌روی‌ها ممنوع شده است. اما هیات‌ها همچنان می‌توانند در فضای باز دایر باشند.

همچنین به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های دیگری هم اعمال می‌شود که شامل محدودیت‌هایی در حوزه تردد، فعالیت کسب‌وکارها، وضعیت کار ادارات دولتی و آموزشی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یوسف یاوری

    می‌بایست قرنطینه بمدت یکماه از ماه اجرا شود و دولت نیز مردم تامین نماید

    • ناشناس

      لطفا هفته اینده هم اداراتو تعطیل کنید خواهشا من یک کار اداری دارم تو تهران جاده ها بستست نمیتونم بیام یک فکری بکنید خواهشا

  • ناشناس

    آقای رییسی وزارت بهداشت چکار میکنید هیچکدام از شما ها کرونا نمیگیرند
    فقط آدمهای خوب را میکشید
    جوابتون خدا میدهد بزودی

  • POONEH

    خجالت اوره مردم تعطیل میکنید بعد هیت های گندتون مشکل نداره بابا جمع کنید طرف نون زن و بچه میده انشالله تک به تکتون شرمنده زن و بچه هاتون بشید آشغالا. آخه فقط زر می‌زنید قانون میزارین الحمدلله کسی به حرف تونم نمیری نه دسته پشت دسته شبا تو خیابون پره خاک توسرتون میخواستین مردم و بکشید که کشتید 1 نفر از خودتون نمیمیره ولی مردم دارن پر پر میشن.

    • امیر

      چرا از مسافرتهای تفریحی چیزی نمیگی؟ گیر دادی به هیئت ها؟!

  • ناشناس

    ویروس کرونا از طریق هیئت ها پخش نمیشه ؟؟نتایج هیئت های دهم شهریور معلوم میشه !!

  • محمد

    سلام وضعیت خوبی ندارم کرونا باید سر شکن شود فقط ۲ هفته کم هستش اگر ۳ هفته امکان تعطیلی باشد انشاالله کرونا کم خواهد شد و این فقط کمک رایس جمهور جناب آقای رایسی و دستور ایشان را می خواهد انشاالله

  • ناشناس

    تا پایان روز شنبه تعطیل هست روز شنبه روز کاری هست ؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    من ابکااری شپهر استسل کار می کنم به خدا امسال هزارو چهارصد کامل کار نکردیم هروز تعطیل هستیم مستجر هستم ستا بچه نمی دونم چکار کنم کارخونه شخصیه هر موقه رفتیم سر کار هقوق داری روزهای تعطیل حقوق نداری

  • ناشناس

    آیا وقت های دادگاه یا ضرب العجلهایی که دادگاه تعیین می کند این روزهای تعطیل محاسبه می شود یا به ضرب العجل اضافه می شود

  • ناشناس

    سلام ایا ۳۰ مرداد پست تعطیل ایت

  • رضا تهرانی

    نمیدونم چرا مردم رعایت نمیکنن ، واقعا بعضیا کور هستن ؟ بعضیا میگن چرا سران مملکت کرونا نمیگرن و مردم عادی بر اثر کرونا میمیرن ؟ خب این که دیگه دلیلش معلومه …. هیئت نمیرن ، تو جاهای شلوغ نمیرن و پروتکل اصول بهداشتی رو رعایت میکنن . ضمنا تا تعطیلات اعلام میکنن فوری به سمت شمال راه نمیافتن . دوستان کاری به بی لیاقتی وزیر بهداشت و دستگاههای اجرائی ندارم ، اما ما باید از خودمون شروع کنیم . وقتی خودمون به فکر سلامتیمون نیستیم از دولت چه توقعی داریم ؟؟؟؟؟؟ باور کنید برپایی هیئت تو محرم امسال بزرگترین خیانت و دهن کجی به خودمون و کادر درمان بود ، خدا شاهده من جای کادر درمان بودم همه بیمارستانها رو تعطیل میکردم و میرفتم دنبال سلامتی خانوادم ..‌‌‌‌‌….. بخدا ما چیزی بجز ادعا نداریم …. پس اول از خودمون شروع کنیم ،بعد از دیگران ایراد بگیریم

    • ناشناس

      سلام
      مشکل ما ایرانیا همینه هیچوقت نمیخوایم دولت رو مقصر بدونیم بابا این نامردا واکسن نمیزنن توقع دارن مردم کار و زندگیشون رو ول کنن بشینن داخل خونه وا قعا اینقدر انسان باید خودش رو به نفهمی بزنه متاسفم براتون.