کد مطلب: ۴۹۲۱۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت تعطیلی‌های هفته بعد / تعطیلی گسترده شامل کدام بخش‌هاست؟

آخرین وضعیت تعطیلی‌های هفته بعد / تعطیلی گسترده شامل کدام بخش‌هاست؟

تجارت‌نیوز در گزارش‌های متعدد به وضعیت تعطیل بودن یا نبودن بخش‌های مختلف پرداخته است که در این گزارش می‌توانید بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تعطیلی فراگیر یا گسترده از اول آذر ماه قرار است عملی شود. در این مورد جزییاتی تاکنون اعلام شده است که نشان می‌دهد احتمالا این محدودیت‌ها، شکل جدیدی خواهند داشت.

ـ معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است:‌ تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است و این اقدام در ادامه تشدید محدودیت‌ها در شهرها و مناطق قرمز اعمال می‌شود.

ـ درباره ساعت کار بانک‌ها از اول آذر ماه ، براساس دستور ستاد مبارزه با کرونا ادارات از اول آذر موظف شدند با حداقل نیرو فعالیت کنند. اما دبیر کانون بانک‌های خصوصی معتقد است که بانک‌ها را نمی‌توان زیرمجموعه ادارات تلقی کرد و لازم است برای بانک‌ها تصمیم جداگانه‌ای گرفته شود. حالا هم ستاد نه تنها به این درخواست پاسخی نداده که از امروز از شعب کد صنفی هم خواسته است.

ـ رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: مشاوران املاک از اول آذر به مدت ۱۵ روز تعطیل هستند و اتحادیه مشاوران املاک این ابلاغیه را به تمام اعضای خود ابلاغ کرده است.

ـ جزئیات محدودیت‌های کرونایی همچنین مبین این است که تعطیلی بازار موبایل هم جدی است. ابراهیم درستی، رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: از اول آذر ماه تا زمان مقرر، پاساژها غیر از بنکدارها و عرضه‌کنندگان مواد خوراکی بسته خواهند بود، در نتیجه مراکز خرید و بازارهای عرضه کننده موبایل نیز هفته آینده تعطیل می‌شوند.

ـ رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم می‌گوید: هنوز دستور العملی مبنی بر تعطیلی طلافروشان در سطح شهر تهران از سوی اتاق اصناف به این اتحادیه ابلاغ نشده است. چنانچه از ابتدای آذر دولت تعطیلی رسمی را برای تمام صنوف اعلام کند، طلافروشان هم تعطیل خواهند شد.

ـ درباره بازار ارز نیز با توجه به این که صرافی‌ها جز گروه مشاغل ضروری محسوب نمی‌شوند اعلام تعطیلی آن از ابتدای آذر، با توجه به ایجاد محدودیت‌های ستاد مبارزه با کرونا، دور از انتظار نیست. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از بانک‌مرکزی و کانون صرافان ایران حاکی از آن است که هنوز اطلاعیه و دستور مشخصی در این باره ابلاغ نشده است.

ـ به گفته روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، این سازمان طبق دستور ستاد ملی کرونا و دستورالعملی که برای ادارات دولتی در نظر گرفته شده عمل خواهد کرد و هیچ تصمیم جداگانه‌ای نخواهد داشت.

ـ سخنگوی گمرک هم می‌گوید که در شرایط عادی تعداد نیروهای گمرک در مرز کم هست و با وجود محدودیت‌های کرونایی یک نفر باید جای ۱۰ نفر کار کند. در ادارات شهری گمرک مصوبات ستاد کرونا رعایت می‌شود اما در مرزها چون وضعیت شیوع کرونا یکسان نیست به فراخور شرایط و تراکم کالا پشت مرزها تصمیم‌گیری خواهد شد.

ـ رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از تعطیلی نمایشگاه‌داران خودرو از شنبه خبر داد و گفت: با اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مقابله با شیوع این ویروس از شنبه نمایشگاه‌داران خودرو تعطیل هستند.

ـ رئیس اتحادیه جایگاه‌داران بنزین می‌گوید: محدودیتی برای صنف جایگاه‌‌داران بنزین اعمال نشده است و جایگاه‌داران بنزین از اول آذر تعطیل نیستند.

جزییات بیشتر را در ویدیو آنچه باید در مورد محدودیت‌های کرونایی بدانید می‌توانید مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیمارستان شهرضا از استان اصفهان هم کرونا شده و تمام نیروهای اداری بیمارستان امیرالمومنین شهرضا دارند مبتلا میشن و رئیس بیمارستان هم گفته دورکاری به شرطی است که یک روز مرخصی هم پشتش باشه و می‌خواهد مرخصی بچه ها تموم بشه لطفا فکری بکنید. مگه ما آدم نیستیم که همه برن دورکاری ما نریم در صورتیکه هیچ حفاظت فردی هم نداریم. چاره ای بیندیشید لطفا.

  • F.Sh

    شرکتهای خودرو سازی و زیر مجموعه هاش با اون همه پرسنلی که تو هم میلولن و کار میکنن، تعطیل نیستند، در حالی که آمارکسانی که کرونا میگیرن در این شرکتها روز به روز داره زیاد میشه، پس این چه مدل تعطیلیه، خودتون رو مسخره کردید یا مردم رو !!!

  • ناشناس

    کارمندان فرودگاه و آژانسهای مسافرتی چی؟ اونها چرا تعطیل نیستند؟؟

  • ناشناس

    دانشجوهای دکترا رو به زور کشیدن دانشگاه و بیخودی نگه داشتن در صورتی که میشه دورکاری انجام داد توی خوابگاههای غیر استاندارد.چرا دانشجوهارو نمیفرستین برن خونه هاشون

  • ناشناس

    مطب های خصوصی چی تعطیل هستن یا نه

  • ناشناس

    این تعطیلی سراسری فقط اسمش سراسری هست وگرنه همه جا بازه فقط زورشون به مغازه دارها رسیده .کارگران شرکتها و کارخانه ها بیشترین آسیب رو از کرونا میبینن چرا تعطیل نمیکنن اگر هدف پیشگیری از کرونا و کاهش ابتلا به بیماری هست کلیه مشاغل باید تعطیل میشد

  • package main

    آقا من چند تا بسته پستی سفارش دادم فوری هم هست تکلیف پست خونه چی میشه؟

  • ناشناس

    اداره پست چی؟ من چندتابسته دارم

  • ناشناس

    دفاتر بیمه چی؟ ما هم به حساب میایم تعطیلیم یا نه؟

  • شرابی

    مگه نمیگن همه‌ی مشاغل بجز گروه اول تعطیل
    پس چرا بعدش میگن حضور یک سوم کارمندان
    من کارمند اداره مالیاتم
    علاوه بر اینکه به ما کتبا ابلاغ کردن و برنامه هفتگی دادن که دو روز در هفته بیایم سر کار
    بارها و بارها شفاها گفتن هرکس اون روزای دیگه رو نیاد حقوق و مزایای دیگش هم یک سوم میشه
    واقعا با این شرایط سخت اقتصادی به نظرتون ما جرات داریم نریم سر کار؟!!!