کد مطلب: ۶۴۷۶۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پاسخ « نه» نهادهای آموزشی به درخواست دانشجویان و دانش‌آموزان

پاسخ « نه» نهادهای آموزشی به درخواست دانشجویان و دانش‌آموزان

دانش‌آموزان و دانشجویان خواستار تعویق زمان برگزاری کنکور و امتحانات خود شدند اما سازمان‌های ذی‌ربط به شکل متفاوتی به این درخواست واکنش نشان دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز : از آنجایی که بیش از ۲ سال تحصیل در ایران به شکل مجازی دنبال می‌شد، تصمیم دولت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین‌ماه، سبب شد برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان خواستار تعویق و یا لغو امتحانات خود و کنکور شوند.

دانشجویان کارشناسی ارشد طی نامه‌ای به رییس سازمان سنجش و وزیر علوم، خواسته خود را در چند بند مطرح کردند.

طبق گفته آن‌ها: با توجه به اینکه نهمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی در دو بخش آزمون مشاغل رشته‌های آموزش و پرورش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ و آزمون رشته‌های سایر دستگاه‌ها در تیرماه برگزار می‌گردد. در این میان آزمون کارشناسی ارشد هم در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌گردد.

بنا به اهمیت هر دو آزمون استخدامی و آزمون کارشناسی برای داوطلبان شرکت‌کننده مشترک هر دو آزمون، از شما تقاضا داریم که تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را به مرداد یا شهریورماه انتقال دهید. تا متقاضیان هر دو آزمون استخدامی و کارشناسی ارشد فرصت لازم را داشته باشند که بعد از آزمون استخدامی برای آزمون کارشناسی ارشد آمادگی لازم را کسب کنند.

در ادامه درخواست آن‌ها آمده است که: لازم به ذکر است بسیاری از افراد در آزمون کارشناسی ارشد در آزمون رشته‌ای شرکت خواهند کرد که منابع دروس امتحانی‌اش نامرتبط با رشته کارشناسی و منابع آزمون استخدامی رشته کارشناسی‌شان است. و کار برایشان دشوارتر از بقیه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد خواهد بود. لذا از شما تقاضا داریم برای تغییر تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به مرداد یا شهریور همکاری کنید.

آمادگی نداریم

همچنین دانش‌آموزان نیز در فضای مجازی با هشتگ تعویق امتحانات و کنکور، خواستار برگزاری این آزمون‌ها در تاریخ‌هایی غیر از موعدهای مقرر شده، شدند. استدلال آن‌ها این بود که همزمانی شیوع کرونا و ماه رمضان سبب شده، آمادگی لازم برای امتحانات و کنکور را نداشته باشند.

مسئولان سازمان سنجش درباره تعویق زمان کنکور هیچ واکنشی نشان ندادند و امروز نیز رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرروش اعلام کرد که ارزشیابی مستمر و آزمون‌های کلاسی به استثنای روز دوشنبه پنجم اردیبهشت که مصادف با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان است، کماکان انجام خواهد شد.

این درحالی است که آموزش و پرورش روز گذشته در اطلاعیه اعلام کرد: به منظور بهره مندی دانش آموزان و همکاران فرهنگی از فضائل ماه مبارک رمضان و لیالی قدر لازم است، مدارس برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه رمضان موکول کند.

برگزاری کنکور با موبایل و تبلت

همچنین امروز سازمان سنجش اعلام کرد که از ۲ سال آینده کنکور به صورت کاملا الکترونیکی برگزار خواهد شد به طوریکه تلفن همراه، تبلت و رایانه جایگزین قلم و کاغذ می‌شوند.

تا آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها، این سازمان بین پنج تا ۶ آزمون آزمایشی و بدون کاغذ برای داوطلبان برگزار می‌کند. هر داوطلب حق شرکت در ۲ آزمون آزمایشی را دارد و بعد از شرکت در این آزمون‌ها، در صورت علاقه‌مندی، نمره آزمون را برای پذیرش در دانشگاه به رسمیت می‌شناسد و به سازمان سنجش آموزش کشور هم اعلام کند.

بیشتر مطالعه کنید:

تکذیب خبر تصویب تعطیلی روزهای پنجشنبه ادارات و مراکز آموزشی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.