کد مطلب: ۶۷۷۲۱۹

تعیین تکلیف زمین‌های تصرف شده توسط دولت

تعیین تکلیف زمین‌های تصرف شده توسط دولت

براساس برنامه‌ریزی انجام شده زمین‌های تصرفی که دولت مالکیت آنها را دارد اما از قدیم در اختیار مردم بوده تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده زمین‌های تصرفی که دولت مالکیت آنها را دارد اما از قدیم در اختیار مردم بوده تعیین تکلیف می‌شوند.

ایرنا نوشت: ارسلان مالکی در نشست بررسی مسائل و مشکلات زمین‌های تصرفی در استان بوشهر افزود: بر اساس قانون بودجه امسال زمین‌های تصرفی دولتی که مردم در آن‌ها مسکن ساخته‌اند، با پیمودن تشریفات قانونی به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: در قانون بودجه امسال، مجلس ردیف بودجه‌ای برای واگذاری زمین‌های تصرفی دولتی در نظر گرفته که این اراضی با سازوکازی مشخص به مردم واگذار می‌شوند.

مالکی افزود: در زمان حاضر پرونده زمین‌های تصرفی درحال تشکیل است و با ابلاغ قانون، سندهای این زمین‌ها برای مردم صادر می‌شود.

مدیر کل حقوقی سازمان ملی مسکن کشور یادآور شد: اراضی تصرفی اراضی هستند که در اختیار دولت است، اما مردم در سال‌های گذشته در آن‌ها ساخت و ساز انجام داده‌اند و امروز مشکل سند دارند و تلاش می‌شود امسال این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اختلافاتی که بین وزرات راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن با مردمی که در زمین‌های متصرفی در حال زندگی هستند و خود را مالک زمین می‌دانند، باید حل شود.

عبدالکریم جمهیری افزود: مشکلات این زمین‌ها یا باید در درون استان حل شود و یا باید مدیران کشوری برای حل آنها اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: مسکن برنامه و مقوله محوری دولت است و در این راستا وزارت راه و شهرسازی که دبیری شورای عالی مسکن و سازمان امور اراضی تولیت و برنامه ریزی در خصوص زمین‌های دولتی را برعهده دارند با همکاری مسئولان دولتی و مجلس در تلاش برای حل مشکل هستند.

محمد‌هادی رستمیان افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در راستای حل مشکلات مردم استفاده شود.

در استان بوشهر به ویژه در محلات جنوبی بندر بوشهر و شهرستان دیلم مسکن‌های متصرفی زیادی وجود دارد که مردم از مسئولان می‌خواهند برای حل مشکل سند دار شدن مسکن آن‌ها که در این زمین‌ها ساخته‌اند، اقدامات لازم را انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.