کد مطلب: ۵۳۱۱۰۸

تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی توسط اتحادیه‌های تعاونی

تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی توسط اتحادیه‌های تعاونی

نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور از تفویض تعیین نرخ بلیت حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای و شناورهای مسافری به اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد رجائیه، نماینده اتاق تعاون ایران در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بیان داشت: پیش از این تعیین نرخ کرایه‌ها در حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای و بلیت شناورهای مسافری در ستاد تنظیم بازار و از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده تعیین می‌شد که بنا به مصوبات هیات دولت به شورای عالی هماهنگی ترابری کشور واگذار شد و این شورا نیز این مهم را به اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌ها تفویض کرد.

رجائیه ادامه داد: این تعیین نرخ در حمل‌ونقل عمومی مسافر جاده‌ای براساس دستورالعمل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بنا بر نرخ تورم سالانه بانک مرکزی و تورم حمل‌ونقل توسط اتحادیه‌های تعاونی و کانون‌های مربوطه انجام خواهد شد.

وی در مورد تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری اظهار داشت: براساس مصوبات این شورا تعیین نرخ بلیت شناورهای مسافری نیز براساس تورم سالانه بانک مرکزی و نرخ تورم حمل‌ونقل دریایی و برمبنای دستورالعمل سازمان بنادر و دریانوردی انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.