کد مطلب: ۲۹۸۰۵۹

تغییرات اقلیمی عامل افزایش آفات کشاورزی است

تغییرات اقلیمی عامل افزایش آفات کشاورزی است

محققان با بررسی‌ تاثیر گرمایش زمین بر روی افزایش حشرات و آفات اعلام کردند که تغییرات اقلیمی عامل افزایش آفات کشاورزی است.

محققان با هدف بررسی تاثیر گرمایش زمین بر روی افزایش حشرات و آفات گیاهی مطالعه جدیدی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس گزارش «ایفل ساینس»، دانشمندان معتقدند تغییرات اقلیمی به طور جدی امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق ارزیابی‌های انجام شده در اروپا، آفات گیاهی عامل از دست رفتن 16 میلیون تن از محصولاتی نظیر گندم، ذرت و برنج تا سال 2050 خواهند بود.

پروفسور «جاشوا تیوکسبری» از دانشگاه کلرادو بولدر و یکی از نویسندگان مقاله گفت: به طور میانگین، خسارت ناشی از حشرات به گونه‌ای است که به ازای هر یک درجه سانتی‌گراد افزایش دما، بازدهی محصولات 2.5 درصد کاهش می‌یابد.

البته این رقم، حدود نیمی از زیانی است که به صورت مستقیم از نوسانات دمایی نشات می‌گیرد؛ اما در عرض‌های جغرافیایی شمالی‌تر، آسیبی که افزایش شمار حشرات روی میزان تولید محصول وارد می‌کند، به مراتب بیشتر از تاثیر مستقیم تغییرات اقلیمی خواهد بود.

بر اساس گزارش «گجت‌نیوز»، البته شاید این امکان وجود داشته باشد که با اصلاح نباتات و پرورش گیاهان مقاوم به آفت، بتوان این خسارت را به حداقل رساند. همچنین این امید نیز وجود دارد که دولت‌های جهانی با درک خطراتی که تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به همراه خواهند آورد، سیاست‌هایی را به منظور توقف این روند اتخاذ نمایند؛ پیش از آنکه دیر شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.