کد مطلب: ۱۳۳۷۷۵

تفاهم‌نامه ساخت ایستگاه بزرگ راه‌آهن سنگان منعقد شد

تفاهم‌نامه ساخت ایستگاه بزرگ راه‌آهن سنگان منعقد شد

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و احداث ایستگاه بزرگ راه‌آهن سنگان برای حمل مواد معدنی با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

در گزارش تجارت‌نیوز آمده است، این تفاهم‌نامه همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی ایران ، از سوی «نورالله بیراوند»، معان برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن و «علیرضا حقیقی» مدیر عامل مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، قرار است مجتمع صنایع و معادن احیای سپاهان، برای ساخت ایستگاه حمل مواد معدنی با 14 خط معادل 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا از طریق این خطوط حمل مواد معدنی از معدن سنگان تسهیل شود.

با ساخت این ایستگاه هزینه‌های حمل مواد معدنی از این منطقه 15 درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس این تفاهم‌نامه عملیات اجرایی طراحی، احداث و آماده شدن تاسیسات جانبی زیر و روی این ایستگاه با نظارت و تایید راه‌آهن در 18 ماه آماده می‌شود.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در فاصله حدود 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد، 68 کیلومتری جنوب غربی تایباد، 40 کیلومتری جنوب شرقی خواف و 18 کیلومتری شمال شرقی سنگان در استان خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

محدوده در برگیرنده این مجموعه کانساری به شکل مستطیلی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر است که شامل کانسارهای غربی، کانسارهای مرکزی و کانسارهای شرقی است.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، به منظور توسعه و تقویت زیربناهای حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، صبح روز دوشنبه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ حمل و نقل ریلی جهان روزهای 25 تا 28 اردیبشهت ماه در تهران برگزار می‌شود و 160 شرکت داخلی و 130 شرکت خارجی از 16 کشور جهان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند.

در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات و خدمات وابسته 130 شرکت از کشورهای سوئد، سوئیس، بلژیک، فرانسه، هند، اوکراین، نیوزیلند، ترکیه، ایتالیا، لتونی، اسپانیا، روسیه، جمهوری چک، چین، آلمان و صربستان شرکت کرده‌اند و مقام‌های شرکت‌های راه‌آهن‌های ایتالیا، چین، اسپانیا، فرانسه و لتونی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه در تهران، پنجمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن به همراه چندین میزگرد تخصصی در بخش‌های مختلف حمل و نقل ریلی توسط اساتید داخلی و خارجی در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

فراخوان برای ساخت و تولید تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های راه‌آهن، مترو و شرکت‌های حمل و نقل ریلی، برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان صنعت ریلی کشور، رونمایی از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن و ارائه ظرفیت‌های این بخش برای جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران است.

این نمایشگاه با حمایت وزرات راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های عضو انجمن صنایع ریلی ایران، شرکت‌های عضو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی، دانشکده فنی و مهندسی راه‌آهن، تولیدکنندگان و صنعتگران، شرکت‌های خدماتی فعال در عرصه شبکه ریلی کشور و شرکت‌های ریلی در فضایی به مساخت 30 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.