کد مطلب: ۳۳۱۱۷۵

تقلیل فشار بر بودجه با برون سپاری پروژه‌های عمرانی

تقلیل فشار بر بودجه با برون سپاری پروژه‌های عمرانی

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تفاوت ۶٠ درصدی هزینه تکمیل پروژه‌های عمرانی نسبت به سال گذشته، گفت: باید با برون سپاری مسئولیت تکمیل پروژه‌ها بار اضافی بر دوش بودجه دولتی را تقلیل دهیم.

محمدرضا رضایی با اشاره به تعلل چندین ساله در تکمیل پروژه‌های عمرانی، افزود: متاسفانه این تعلل با گران شدن مصالح هزینه بیش از ۶٠ درصدی بر بودجه کشور تحمیل می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در کشور به پروژه‌های افسانه‌ای تغییر نام داده اند، تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط فعلی کشور و ضعف منابع باید راهکارهایی را برای تکمیل آن‌ها در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در همه کشورها پروژه‌های عمرانی ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال به شمار می‌روند، افزود: دولت باید زمینه هدایت سرمایه‌های خرد به سمت تکمیل این پروژه‌ها با ایجاد تضامین کافی را فراهم کند زیرا ادامه این رویه هزینه‌های کشور از حیث حتی نگهداری پروژه را نیز بر بودجه دولتی تحمیل می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با نوسان نرخ ارز واردات تجهیزات مورد نیاز تکمیل پروژه‌های عمرانی به سختی انجام می‌پذیرد و در برخی مواقع ممکن نیست، تصریح کرد: اکنون باید زمینه تقویت تولیدات داخلی با هدف خودکفایی در تکمیل پروژه‌های عمرانی فراهم شود.

رضایی همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: می توانیم در عوض فروش نفت مطالبه تکمیل پروژه‌های عمرانی مهم کشور از جمله خطوط راه آهن و همچنین بنادر را از کشورهای خریدار نفت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی تعلل بیش از این در تکمیل پروژه‌های عمرانی درصد تحمیل هزینه بیشتر به بودجه دولتی را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید سازوکار برون سپاری تکمیل پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی و همچنین کشورهای دیگر در نظر گرفته شود.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.