کد مطلب: ۷۰۹۸۷۶

کلاهبرداری با تماس از دست رفته خارجی

کلاهبرداری با تماس از دست رفته خارجی

سرهنگ سعید تجری، سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: تماس‌های از دست رفته خارجی یک شیوه کلاهبرداری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: تماس‌های از دست رفته یک شیوه جدید است که کلاهبرداران از طریق شماره‌های خارج از کشور با شماره‌ای در داخل تماس گرفته و منتظر تماس آن فرد می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تماس‌های از دست رفته خارج از کشور یک شیوه کلاهبرداری است. سرهنگ سعید تجری اظهار کرد: تماس‌های از دست رفته یک شیوه جدید است که کلاهبرداران از طریق شماره‌های خارج از کشور با شماره‌ای در داخل کشور تماس گرفته و سپس قطع می‌کنند و منتظر تماس آن فرد می‌مانند.
سرپرست پلیس فتا گلستان گفت: برخی از مردم بدون توجه به اینکه شماره از داخل است یا خارج با آن شماره تماس می‌گیرند.
وی بیان کرد: زمانی که با اپراتور خارج از کشور ارتباط برقرار می‌شود، اپراتور‌های داخلی یک هزینه‌ای را به طرف خارجی پرداخت می‌کنند که این مدل کلاهبرداری، روشی است که طی زد و بند با اپراتور‌های خارجی انجام می‌شود.
تجری اضافه کرد: تماس‌های از دست رفته از کشور‌های خارجی صرفاً برای ترغیب مشترکان به برقراری تماس با آن‌ها و تحمیل هزینه گزاف برقراری ارتباط بین المللی است و هیچ گونه هک و نفوذ به تلفن همراه توسط این تماس‌ها شایعه بوده و صحت ندارد.

نگران تماس از شماره‌های خارجی باشیم؟

چند سالی می‌شود که موضوع تماس شماره‌‌های خارجی و ناشناس، به خصوص با پیش‌شماره کشورهای کوچک آفریقایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. به تازگی نیز تعداد این تماس‌ها افزایش یافته و باعث نگرانی مشترکین تلفن همراه شده است.

این روش و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتور‌های خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی یا همان کلاه‌برداری از مشترکین اپراتور‌های سایر کشور‌ها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.

این اتفاق اصولا از طریق ربات‌های تماس گیرنده‌ خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌هایی که به طور رندوم ذخیره شدند، یک یا دو تماس کوتاه برقرار ‌می‌کنند و فردی وقتی این تماس‌های از دست رفته را می‌بیند به‌ احتمال زیاد از سر کنجکاوی با آن‌ها تماس می‌گیرد.

تماس با کشورهایی خارجی به خصوص آفریقا، هزینه نسبتا بالایی دارد. به ازای هر یک دقیقه تماس، ده هزار تومان از اعتبار فرد کاسته می‌شود و این اعتبارهای از دست رفته، سود کلانی را به این شرکت‌های مخابراتی خارج از کشور می‌رسانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.