کد مطلب: ۳۲۶۴۴۷

اویل‌پرایس بررسی کرد:

احتمال تمدید توافق کاهش تولید در سال ۲۰۱۹

احتمال تمدید توافق کاهش تولید در سال 2019

نماینده امارات در اوپک به تازگی اعلام کرده که احتمالا در نشستی که در اوایل دسامبر در وین برگزار می‌شود، توافق کاهش تولید برای سال 2019 تمدید شود.

احمد الکعبی، نماینده امارات در اوپک به تازگی در مصاحبه‎ای اعلام کرده است که احتمالا در نشستی که در اوایل دسامبر در وین برگزار می‌شود، توافق کاهش تولید برای سال 2019 تمدید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، در عین حال کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک در حال ارزیابی بازار پیش از نشست وین در ششم و هفتم دسامبر است.

تنها دو هفته به برگزاری این نشست باقی مانده و به نظر می‌رسد کارتل اوپک به رهبری عربستان مایل به تغییر سیاست‌های عرضه نفت است. طی ماه‌های اخیر برخی از کشورهای تولیدکننده اوپک با هدف جبران کاهش عرضه ایران و ونزوئلا تولید نفت خود را افزایش دادند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرده که در صورت نیاز، تولیدکنندگنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها یک میلیون از تولید خود را کاهش خواهند داد. روسیه که رهبری تولیدکنندگان غیراوپکی را برعهده دارد تاکنون سیگنالی مبنی بر موافقت برای تمدید این توافق از خود نشان نداده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه تنها اعلام کرد که در مذاکرات ماه دسامبر شرکت خواهد کرد. به نظر می‌رسد، تفاوت‌هایی در منافع دو کشور در این زمینه وجود دارد.

به دنبال نگرانی‌ها از کاهش تولید ایران به دلیل تحریم‌های نفتی ایالات متحده، برخی از تولیدکنندگان نفت به ویژه سه کشور روسیه، عربستان و آمریکا تولید خود را افزایش دادند که این مساله به افزایش ذخایر جهانی و کاهش قیمت نفت منجر شده است.

روز چهارشنبه هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 63.36 دلار و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس‌اینترمدیت با قیمت 54.38 دلار معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.