کد مطلب: ۲۰۸۶۶۳

توافق اوپک ادامه می‌یابد

توافق اوپک ادامه می‌یابد

رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اعلام کرد کشورهای غیراوپک تا 2 سال دیگر افزایش تولید خواهند داشت و کشورهای عضو اوپک مجبور می‌شوند توافق کاهش تولید نفت را خود را همچنان ادامه دهند.

رئیس سازمان بین‌المللی انرژی می‌گوید از آنجایی که تولید نفت در کشورهای غیراوپک نظیر آمریکای شمالی، برزیل و مکزیک افزایش یافته، کشورهای اوپک مجبور خواهند بود توافق اخیر خود را تا دو سال دیگر ادامه دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فاتح بیرول ادامه داد افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای غیر‌اوپک طی ۲ سال آینده نیاز بازار را پوشش خواهد داد و همین مسئله سبب می‌شود که توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید نفت همچنان ادامه یابد.

کشورهای تولیدکننده نفت طی ۲ سال گذشته توافق کرده‌اند که تولید روزانه را ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند. این توافق بین کشورهای اوپک و روسیه حاصل شد.

توافق کاهش تولید نفت به این دلیل انجام شد که قیمت نفت از ۱۲۰ دلار در هر بشکه به ۳۰ دلار رسیده بود و آنها با این اقدام می‌خواستند قیمت را افزایش دهند که تا حدود زیادی موفق شدند و قیمت به بیش از ۷۰ دلار رسید.

فاتح بیرول در مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ اعلام کرد که عرضه‌های جدید نفت از سوی کشورهای غیر‌اوپک طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ ایجاد شود.

وی معتقد است طی سال‌های آینده بازار نفت با مشکل جدی مواجه خواهد شد به طوری‌که پیر شدن میادین نفت و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در کنار افزایش تقاضا تا حدود زیادی بازار را نامتعادل خواهد کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.