کد مطلب: ۱۶۸۱۲۵

امضای توافقنامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه رازی

امضای توافقنامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه رازی

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان داخلی سازمان محیط زیست گفت: پیش‌نویس توافقنامه بین این سازمان و موسسه رازی تا شنبه آینده تهیه و به موسسه رازی ارسال می‌شود و در صورتی که این پیش‌نویس مورد قبول مسئولان موسسه رازی واقع شود، حتما در هفته آینده توافقنامه بین محیط زیست و موسسه رازی امضا خواهد شد.

مجید خرازیان مقدم با اشاره به اینکه نیازسنجی واقعی لازم داریم تا بدانیم سم و پادزهر مورد نیاز چقدر است، گفت: با هاشم‌زاده، رئیس موسسه سرم‌سازی و واکسن رازی رایزنی در مورد توافقنامه داشته‌ایم. هفته آینده قرار است قراردادی را با موسسه واکسن و سرم‌سازی رازی منعقد کنیم. سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حیات وحش معتقد است گونه‌هایی که سم‌گیری از آنها صورت می‌گیرد، گونه‌های در معرض انقراض هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان داخلی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: تولید واکسن، سم و پادزهر از وظایف موسسه سرم‌سازی رازی است که به درخواست وزارت بهداشت انجام می‌شود، بنابراین لازم است در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست و مرکز سرم‌سازی رازی تعامل لازم را با یکدیگر داشته باشند.

خرازیان مقدم تاکید کرد: موسسه سرم‌سازی رازی باید اقدامات میان‌مدت و بلندمدت برای تکثیر و پرورش مارهای سمی انجام دهد و سم مورد نیاز را از مارهای در اسارت تهیه کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.