کد مطلب: ۳۴۹۵۴۹

توزيع روزانه ۱۵۰ تن گوشت قرمز وارداتی در بازار

توزيع روزانه 150 تن گوشت قرمز وارداتی در بازار

مديرعامل شرکت پشتيبانی امور دام کشور اظهار داشت: برای کاهش قيمت در بازار داخلی روزانه بين 100 تا 150 تن گوشت قرمز وارداتی به بازار توزيع می‌شود.

شتاب افزايش قيمت گوشت و مواد پروتئينی در بازار داخلی که از حدود 3 ماه قبل آغاز شده، اندکی کمتر شده ولی همچنان قيمت‌ها در بازار صعودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای هر کيلو گوشت تازه گوسفند در قصابی‌های تهران که پاييز امسال حدود 55 هزار تومان بود، اينک به 85 تا 115 هزار تومان رسيده و گلايه عموم مردم را در پی داشته است. مسئولان می‌گويند گرانی‌های اخير ناشی از قاچاق دام زنده به کشورهای اطراف و کمبود دام آماده ذبح در داخل است، با اين وجود هنوز نتوانسته‌اند جلوي خروج گوشت از کشور را بگيرند و براي تنظيم بازار داخلی تصميم گرفته‌اند تا از ساير کشورها گوشت وارد کنند.

برخی کارشناسان هم نوسان اخير نرخ ارز را از عمده دليل بروز نوسان در بازار گوشت قرمز می‌دانند؛ به عقيده آنان کاهش عرضه دام در بازار داخلی، پديد آمدن بازار دوم خارجی برای دام زنده و افزايش چند برابری قاچاق دام زنده به کشورهاي عربی از نتايج بروز نوسان ارزی در بازار اين محصول است.

حميد ورناصری مديرعامل شرکت پشتيبانی امور دام کشور در رابطه با اين موضوع اظهار داشت: برای کاهش قيمت در بازار داخلی روزانه بين 100 تا 150 تن گوشت قرمز وارداتی به بازار توزيع می‌شود. وی افزود: اکنون برای تنظيم بازار گوشت قرمز به دنبال افزايش حجم، دفعات و زمان عرضه در مراکز و فروشگاه‌های عرضه گوشت‌های وارداتی هستيم تا مردم زمان کمتری را در صف‌ها سپری کنند. مديرعامل شرکت پشتيبانی امور دام کشور تصريح کرد: کل نياز شهر تهران روزانه 200 تن گوشت گوسفندی و 200 تن گوشت گوساله است که از محل توليد داخل و واردات در حال تامين است و با اين حجم واردات کمبودی در اين زمينه نداريم. وی افزايش تقاضا و صف‌های طولانی برای گوشت وارداتی را اختلاف قيمتی زياد بين گوشت توليد داخل و وارداتی دانست و اظهار داشت: گوشت وارداتی با يارانه دولتی و ارز 4200 تومانی به کشور وارد می‌شود بنابراين فاصله قيمت گوشت وارداتی و گوشت توليد داخل موجب افزايش تقاضاي مردم و طولانی شدن صف‌ها شده است که تلاش داريم با يک برنامه‌ريزی منسجم اين مشکل را برطرف کنيم. نام‌برده افزود: برای تنظيم بازار اين محصول و جلوگيری از افزايش قيمت‌ها اقدام به واردات دام زنده (گوسفند) رومانيايی کرده ايم که اکنون مراحل قرنطينه‌ای خود را در کشور مبدا می‌گذرانند و به‌زودی در اولين محموله دو هزار راس دام سبک وارد کشور می‌شود همچنين قرار است هفتگی 50 هزار راس دام زنده گوسفندی از رومانی با هواپيما وارد کشور شود.

وی با اشاره به اينکه اکنون برای تنظيم بازار اين محصول گوشت گرم گوساله هم از کشورهای مختلف تامين و روزانه روانه بازار می‌شود، پيش‌بينی کرد: با افزايش حجم واردات و عرضه گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوسفندی، گوشت گرم گوساله و گوشت منجمد گوساله و ورود دام زنده سبک گوسفندی برنامه متعادل‌سازی گوشت قرمز برای شب عيد را داريم.

منبع: اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.