کد مطلب: ۵۸۱۲۹۳

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس عنوان کرد:

توسعه ویژه هسته معاملات برای عرضه‌های اولیه بورس و فرابورس

توسعه ویژه هسته معاملات برای عرضه‌های اولیه بورس و فرابورس

کاهش زمان بازگشایی نمادهای عرضه اولیه، از جمله اقداماتی بوده که همیشه در دستور کار همکاران فنی قرار داشته و با توسعه جدید در هسته معاملات بورس و فرابورس محقق شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن بیان این مطلب گفت: در روز جاری سامانه معاملاتی فرابورس بدون مشکل سرویس‌های لازم برای انجام معاملات را ارائه کرده است. امروز در این سامانه نماد «مدیریت» با صف فروش به تعداد بالغ بر ۹۸۰۰۰ سفارش بازگشایی گردید که در فرآیند بازگشایی بیش از ۱۰۷۰۰۰ معامله تولید شد. فرآیند بازگشایی این نماد در ۳۰ ثانیه به طور کامل انجام شد.

حمید حسن‌آبادی توضح داد: پیش از این، صف‌های فروش یا خرید با این تعداد سفارش قابل پشتیبانی در سامانه معاملات نبوده و معاملات نمادها با صف فروش سنگین به بعد از ساعت بازار منتقل می شد و در این بازه زمانی نیز بازگشایی نمادها به زمانی بیش از ۴ دقیقه نیاز داشت. اما با توسعه انجام شده روی سامانه معاملات در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و به کارگیری ماژول توسعه یافته جدید برای فرآیند بازگشایی که از هفته گذشته در محیط عملیاتی قرار گرفته است، نمادهایی با صف‌های سنگین در بازه زمانی بسیار کوتاه بازگشایی می‌شوند و روال عادی معاملات بدون اختلال پیگیری می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس همچنین در خصوص مشکل به وجود آمده در نمایش اطلاعات پرتفوی سهامداران در شرکت‌های کارگزاری در روز شنبه، عنوان کرد که بروز خطا در کانال‌های ارتباطی سامانه Csdidata متعلق به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی موجب توقف ارسال اطلاعات به بانک اطلاعاتی سامانه مربوطه شده است. در نتیجه این اختلال تعدادی از شرکت‌های کارگزاری موفق به نمایش صحیح اطلاعات مشتریان خود نشدند، که بلافاصله پس از بررسی علت بروز خطا و رفع آن و اطمینان از صحت عملکرد سیستم‌ها، ارسال اطلاعات از سر گرفته شد. لازم به ذکر است اطلاعات ارسالی صرفا برای مشاهده دارایی‌ها از سوی مشتریان کارگزاری‌ها بوده است و کارگزاران در صورت لزوم قادر به دسترسی به این اطلاعات از طریق سامانه بک‌آفیس‌ خود بوده‌اند. در حال حاضر مشکل مربوطه به طور کامل برطرف شده و اطلاعات پرتفوی سهامداران در سامانه‌های شرکت‌های کارگزاری کاملا به روز است.

حسن‌آبادی، در خصوص عرضه‌های اولیه ارائه شده در هفته‌های اخیر نیز افزود: اختلالات رخ داده هیچ ارتباطی به عرضه‌های اولیه ارائه شده ندارد و هم اکنون تمامی سامانه‌های معاملاتی بورس‌ها و سامانه‌های پس از معاملات در شرایط پایدار قرار دارند. وی افزود، همه همکاران حوزه‌های فنی و کسب و کاری در مجموعه سازمان و ارکان همواره در تلاشند تا فرآیندهای معاملاتی پیش و پس از معاملات با روند نرمال طی شده و سرویس‌دهی به ذی‌نفعان با بالاترین درجه پایداری و کیفیت ارائه شود.

منبع: سنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    شما از حضرت روحانی هم پر روتر تشریف داری جناب مدیر فن آوری…یا خبر نداری یا خودت رو به نفهمی میزنی..لازم به ذکره هسته در زمان عرضه های اولیه کاملا هنگه

    • ناشناس

      سلام چون بیتکوین تولید میکرد هنک میکردضررشو ما سهامداران خردکردیم سودشو آقایان بردن

  • ناشناس

    شما گند ضرری که به مردم زدید باپرتفوی ۷۰ درصد ضرر رو حل بفرمائید بعد عرضه اولیه کنید

  • ناشناس

    عرضه اولیه باعث ریزش بورس و ضرر مردم می شود اول ضرر مردم رو جبران کنید

  • ناشناس

    برای دادن رانت عرضه‌های اولیه به «افراد واجد شرایط» یکی از بهانه‌هاشون همین بود که سامانه کشش درخواست‌های حقیقی‌ها رو نداره.

    • ناشناس

      ?

  • مهدی

    عرضه اولی بیشتر نقدینگی رو تو صف خودشون نگه داشتن و باعث ریزش و کم رونقی اکثر سهاما میشن..
    دست اخر هم موقعی سهم به اکثریت میرسه که منفی میشه و افراد متضرر میشن..

  • ناشناس

    عرضه اولیه رو زیاد کنید تا ضررهای گذشته‌مونو جبران کنیم

    • ناشناس

      این از خدا بی خبرها نمیذارن عرضه اولیه ها سودی بمردم فقیر بدن .هیچ خیری توی این مملکت نیست که بمردم برسه.

  • ناشناس

    عرضه اولیه هاتون دیگه بدرد نمیخوره خیلی گرون به مردم قالب میکنیدو نمیذارید سودی گیر مردم بیاد خداوند متعال ازتون نگذره .ان شالله کرونا بگیرد و بدرک واصل بشید.

  • ناشناس

    حقوقی شرکتها خودشون و خانوادهاشون و فک و فامیل در سهامهایی مثل مس سرچشمه و ولساپا که کارش به شکایت رسیده .پولهای ما سهامداران خرد رو بالا کشیدن و کسی جوابگوی ما نیست .تجارت نیوز لطفا مطرح کنید تا به گوش مسئولین برسه.