کد مطلب: ۴۴۰۰۴۶

توصیه مدیرعامل بورس به مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

توصیه مدیرعامل بورس به مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

علی صحرایی گفت: توصیه بسیار مهم اینکه مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند. افرادی که اقدام به فروش دارایی‌های روزمره مانند آپارتمان و خودروی می‌کنند، بسیار خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس هم خطرات خود را دارد و سرمایه‌گذاران بهتر است با اتکا به منابع پس‌اندازی وارد بازار سرمایه شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد: صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است. حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، مدیرعامل بورس تهران با بیان مطلب فوق به سرمایه گذاران گفت: افرادی باید وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند، زیرا این سرمایه‌گذاری مانند هر موضوعی دیگری کار تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های لازم به خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران باید افق بلند مدت داشته و از Day Trading (معاملات روزانه) و نگاه کوتاه مدت به سرمایه‌گذاری میان مدت تغییر رویه دهند.

صحرائی تصریح کرد: بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده، به خصوص که این حضور کمک به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی می‌کند. همچنین حوزه‌های دیگر بیشتر جنبه سفته‌بازی دارند.

وی به پیگیری اخبار از منابع رسمی تاکید کرد و افزود: بیشترین تهدیدی که در کمین افراد با دانش ناکافی است، فضای مجازی بوده که به پخش اخبار و شایعات نادرست می‌پردازد.

مدیرعامل بورس تهران به حضور غیرمستقیم مردم در بورس اشاره و اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کنند که علاوه بر تخصص، صرفه‌جویی در مقیاس مدیریت دارند و بازار را نیز به خوبی می‌شناسند. صندوق‌ها برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.

وی ادامه داد: همچنین حضور مردم در بورس باید غیرمستقیم باشد و افرادی که تخصص داشته با متنوع‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که پیش‌روی هر صندوقی قرار دارد ریسک‌های موجود را پوشش دهند.

مدیرعامل بورس تهران خاطر نشان کرد: توصیه بسیار مهم اینکه مردم با منابع مازاد خود وارد بازار شوند. افرادی که اقدام به فروش دارایی‌های روزمره مانند آپارتمان و خودروی می‌کنند، بسیار خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس هم خطرات خود را دارد و سرمایه‌گذاران بهتر است با اتکا به منابع پس‌اندازی وارد بازار سرمایه شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام ودرود خدابراصحاب سازمان بورس وکارگزاریها امید ما سرمایه گذارها اول خدا،بعد دانش بورسی وسپس شما عزیزان می باشد.اعتقاد ما براین است که رانت بورسی وسفته بازی ودیگرشگردهای بورسی نباید جاذبه ی معاملات را دربدنه بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور لکه دارکند وخدای ناکرده سهامداران بدبین شوند.درودبرشما

  • مجتبی

    هر سهمی باید به وقت خودش خرید بشه مثلاً الان نزدیک به گرما هستیم بهترین سهم سهم سیمانی هست مثلاً سرود

  • ناشناس

    چرا عادت کردید هر خبری می شنوید فقط جنبه منفی اون رو در نظر می گیرید من دوازده سال در بورس فعالیت می کنم ودیدم که افرادی بدون دانش در بورس سرمایه گذاری کردن از فروختن طلای زنشان تا خونه وماشین و فرش غیره وتو بورس سرمایه گذاری کردن ونصف یا اکثر مالشون رو از دست رفت اخرین کسی که یادمه با قرض وقوله و وام حدود ۲۰۰میلیون تو بورس سرمایه گذاری کرد در عرض یک سال نیم پولش شده بود۴۵میلیون من اولی که می خواست سرمایه گذاری کنه گفتم ریسک نکن تو که بلد نیستی نباید ریسک کنی وبعد از این ماجرا رفته بود سازمان بوررس داد وبیداد که باید پول من رو بدید اخرش هم بخاطر بدهی هاش یکسال ونیم هست که تو زندان هست ای توصیه برای خودتنون هست اگرم نمی خواهید در صندق سرمایه گذاری کنید به یک فعال بورس که بهش اعتماد دارید در پنل خودتون بذارید براتون کار کنه

    • ناشناس

      ببخشید یه کتاب خوندم در مورد بورس، اتفاقا خیلی اتفاقی همین مثال زده بود، خدا شاهده همین مثال

  • وارن ساف

    جناب صحرایی شما بجای اینکه شیپور دستت بگیری و مردم رو بترسونی از بازار سرمایه یه فکری به حال هسته معاملاتی بکن،یه فکری برای رانت بازی کارگزاری ها انجام بده،صندوق ها مگه سالی چقدر سود میسازن برای مشتری؟بانک بزارن خیلی بهتر از صندق هستش.

  • امیر

    سلام من قبل عید حدود ۳۰ میلیون در صندوق امید توسعه سرمایه گذاری کردم گفتند ک دو روز بعد برای شما خرید انجام میشه من بعد دو روز ک وارد سایت شدم دیدم موجودی ۲۹۴۰۰ زده یعنی ۶۰۰ کمتر از اصل پول با پرس و جو فهمیدم ک این ۶۰۰ تومان بابت کارمزد کارگزاری کم شده در حالی ک فقط برای من خرید کرده بودند و هنوز سود نکرده بود آیا بهتر نیست ک اول بگذارند ک وقتی سود کرد از سود ان کارمزد کم شود چرا کسی پیگیر این مساله نمیشود و ب مرور سود ک نکرد هیچ ۳۲۰۰ هم ضرر داد ولی کارگزاری ب این نگاه نکرد و فقط کارمزد پول و برداشت

  • محمد

    در عمل وتوصیه و دلسوزی شما صداقت نمی بینم میشه چنین برداشت کرد که باناامید کردن و …میخواهید باایجاد ترس در مردم نقدینگی را به سمت های دیگه مثلا دلار و …سوق بدید و‌فضا را برای رانت و ژن خوب بازکنید حضرتعالی اگر میخواهی کارمثبت بکنی اول مشگل رانت و بورس حل کنید

  • ناشناس

    کار با حقوقیها در بورس اشتباه محضه!
    اونی هم که تجربه نداره ، عقل که داره با تریدر قابل اطمینان در پورتفوی خودش کار کنه این دیگه زانوی غم نداره

  • ستار حیدری

    آقای رئیس بورس سرمایه گذاری در بورس برای شما رئیس ومعاونانتان همیشه خوبه وبه ضرر سهامداران؟

  • ناشناس

    سلام به خدا حرف بدی نزده ولی مردم دلشون پره و به همه جا و همه کس شک دارند ( بحران عدم اعتماد)
    تعداد کد بورسی در سال گذشته تقریبا 2 برابر شده و تقریبا تمام افراد تازه وارد هم ناشی هستند و کاملا طبیعیه که بخشی از سرمایه خودشون را از دست می دهند باور کنید من ادمی را می شناسم که فکر میگه چرا مثل قبل عید هر روز 5 درصد مثبت نمی خوره و هیچ اطلاعی از حجم مبنا نداره یا وقتی سهم میره افزایش سرمایه به زمین و زمان فحش میده چرا قیمت سهم من 4برابر کم شده

  • ناشناس

    سلام مدیر عامل به فکر صندوقها است نه به فکر این مردم اگه به فکر مردم بود این رانت خوارها و نوع فروش عرضه و اتفاقات بعد ان را درست میکرد. هنوز هم دیر نشده. ولی امیدی به صداقت و درستی نیست .خودمان باید تلاش کنیم و با عقل جلو رفت