کد مطلب: ۱۹۵۴۷۴

توصیه پاپ به خبرنگاران

توصیه پاپ به خبرنگاران

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در اظهاراتی «اخبار دروغ» را شرارت‌آمیز خوانده و از خبرنگاران خواست جستجو برای حقایق را ماموریت اصلی خود قرار دهند.

پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان که طی یک هفته گذشته چهره‌ خوبی از او در رسانه‌ها در جریان سفرش به آمریکای لاتین منعکس نشد، امروز (چهارشنبه) پیام سالانه خود در حوزه ارتباطات اجتماعی را منتشر کرد که امسال از موضوع «اخبار دروغ و روزنامه‌نگاری برای صلح» اختصاص داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پاپ فرانسیس در این پیام خود نوشت: اولین موارد اخبار دروغ به زمان آغاز آفرینش انسان برمی‌گردد یعنی زمانی که حوا به دلیل دروغ شنیدن از یک مار وسوسه شد تا سیبی از باغ بهشت بردارد.

پاپ فرانسیس درباره این مار گفت: استراتژی این «پدر دروغ» ماهر صرفا این بود که با شکلی خطرناک و موزیانه از فریبندگی که با استدلال‌های دروغ و جذاب راهش را به قلب انسان باز می‌کند وارد عمل شود.

او خواهان آن شد که در عصر اطلاع‌رسانی سریع که امروزه آن را تجربه می‌کنیم تعهد مشترکی به بازشناسی «منزلت روزنامه‌نگاری» وجود داشته و روزنامه‌نگاران حقایق را با آن نوع خبرنگاری مبتنی بر صداقت و مخالف با دروغگویی، شعارهای همراه با لفاظی و سرتیترهای احساسی منتشر کنند.

این در حالی است که پاپ فرانسیس پیش از آنکه به عنوان پاپ منصوب شود مشهور به اینکه رابطه خوبی با رسانه‌ها در آرژانتین نداشته است.

او چند روز پیش در مصاحبه با خبرنگاران در هواپیماش گفت: همیشه از مصاحبه کردن متنفر بوده است.

با این حال از زمانی که او پاپ شد تلاش کرده با استفاده از رسانه‌ها پیامش را برساند اما هنوز هم گهگاه درباره گزارش‌های یک طرفه و آنچه که او «گناه‌های رسانه یعنی اطلاعات دروغ، ‌افترازنی و تهمت» خوانده شکایت می‌کند.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.