کد مطلب: ۷۶۱۹۴۸

تولید پژو پارس متوقف می‌شود؟

تولید پژو پارس متوقف می‌شود؟

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه جایگزینی برای پژو پارس در کشور وجود ندارد، گفت که توقف آن مانند پراید کار منطقی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه پژو ۲۰۶ خودروی بسیار اقتصادی و قیمت آن معادل ۷ هزار دلار بود در حالی که حدود ۲ هزار دلار ارزبری داشت؛ گفت: بسیاری از قطعات این خودرو کاملا ساخت ایران است به طوری که اکنون ۲ نوع موتور برای پژو ۲۰۶ در ایران تولید می‌کنیم، سیستم گیربکس، تمام سیستم‌های صندلی و داشبورد در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: باید این واقعیت را دید که با حذف این خودرو تبعات زیادی در اقتصاد جامعه رخ خواهد داد. با این حرکت‌های غیر اقتصادی‌, هم هزینه‌های مردم، و هم کف قیمت این خودرو در بازار افزایش می‌یابد. ضمن اینکه باید به این موضوع تاکید کرد، در کشور با توجه به وضعیت جاده و شرایط ترافیکی کشور، لزوما این ارتقا استانداردها منجر به بهبود شرایط رانندگی و زندگی نمی‌شود.

کاکایی معتقد است: بسیاری از استانداردها با توجه به شرایط فرهنگی و ترافیکی در کشور عملا ناکارآمد است و باعث ارتقا سلامتی جامعه نمی‌شود.

او افزود: اکنون با اعلام خبر توقف تولید پژو ۲۰۶, یک نگرانی در خصوص توقف تولید پژوپارس وجود دارد، که جایگزینی هم در کشور ندارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: تولید پراید متوقف شد در حالی که جایگزینی نداشت؛ تیبا را نمی‌توانیم جایگزین پراید در نظر بگیریم، زیرا تولید این خودرو هم متوقف شد و در نهایت کوئیک که خودرویی اقتصادی نیست را جایگزین پراید کردند.

منبع: اعتمادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد

    ایشالله که پارس هم متوقف بشه يه آشغال غیر اقتصادی

  • ناشناس

    مافیای خودرو خودش بهتر از همه این موضوع و میدانند ولی ملت بدبخت که زورش به مافیای پشت پرده که همه قدرت و اختیارات در دست دارند و حقوق های نجومی میگیرند نمیرسد

  • ناشناس

    سلام تولید دوباره پیکان ارزان قیمت صرفه ملتی و د ولتی دارد و خودرو رانا هم که ماشین لوکس ملی بشمار میره خیلی خوبه با این اقتصاد این دو ماشین برا ایران خودرو خوبه واقتصاد مقاومتی هم حفظ میشه

  • راننده

    هیچکدام از خود روها به خوش رخی و ضرفیت پرشیا نیست صرف نظر از کیفیت ساخت آن

  • ناشناس

    به من ربطی ندارع حالا بعد مدت ها خواستیم یه پرشیای صفر بخریم می‌خواین متوقف کنین حق اینو ندارین