کد مطلب: ۱۶۳۵۰۶

تولید بیش از ۶۹ هزار دستگاه خودرو در شهریور ماه امسال

تولید بیش از ۶۹ هزار دستگاه خودرو در شهریور ماه امسال

۶۹ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو ­در شهریور امسال تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت .

۶۹ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو ­در شهریور امسال تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که ازجانب اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، در شهریور امسال ۶۹ هزار و ۸۱۲ دستگاه خودرو تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت.

همچنین خودروهای تولید کشور در این ماه، شامل ۵۰ مدل خودرو درگروه سبک و هفت مدل در گروه سنگین بود. در شهریور امسال در گروه خودروهای سبک ۱۰ خودرو و در گروه خودروهای سنگین دو خودرو توانستند چهار ستاره کیفی به دست آورند.

وانت تندر سه ستاره‌ای ایران‌خودرو

بنا بر این گزارش، در گروه سبک و در بخش وانت، وانت تندر شرکت ایران‌خودرو با دریافت سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در سطح قیمتی پایین تر ۵۰۰ میلیون ریال در این ماه به خود اختصاص داد و خودروی وانت سایپا X۱۵۱ شرکت بن‌رو با کسب دو ستاره کیفی در رتبه دوم جای گرفت.

وانت پیکاپ فوتون ایران‌خودرو دیزل نیز در کلاس قیمتی بالاتر از ۵۰۰ میلیون ریال تنها خودرویی بود که توانست دو ستاره کیفی را از آن خود کند.

۱۰ خودروی سواری با ۴ ستاره کیفی

همچنین در بخش سواری خودروهای نیو مزدا ۳ شرکت بهمن‌موتور و گرند ویتارای شرکت ایران‌خودرو خراسان در سطح قیمتی بالاتر از هزار میلیون ریال با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروها را به دست آوردند. این دو خودرو در ارزشیابی مرداد امسال نیز چهار ستاره را کسب کرده بودند.

در سطح قیمتی ۷۵۰ میلیون تا هزار میلیون ریال نیز خودروهای هیوندا ۲۰i کرمان‌موتور و کیاسراتوی شرکت سایپا موفق به دریافت چهار ستاره کیفی شدند. تیگو ۵ مدیران خودرو و JAC-S۵ کرمان‌موتور نیز در این کلاس قیمتی با سه ستاره کیفی در رتبه بعدی قرار گرفتند. همگی خودروهای این کلاس قیمتی در ارزشیابی مردادماه به همین اندازه ستاره کیفی به دست آورده بودند.

از سوی دیگر در کلاس قیمتی ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلیون ریال خودروی هیوندا ۱۰i ساخت شرکت کرمان‌موتور چهار ستاره کیفی به دست آورد و چانگان CS۳۵ سایپا سیتروئن، آریزو ۵ مدیران‌خودرو، JAC-J۵ کرمان‌موتور و برلیانس H۳۳۰ پارس‌خودرو توانستند سه ستاره کیفی به دست آوردند. در این کلاس قیمتی آریو اتوماتیک شرکت بن‌رو نیز دو ستاره به دست آورد.این خودرو در ارزشیابی مرداد ماه نیز دو ستاره کیفی کسب کرده بود.

همچنین در سطح قیمتی ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی خودروهای رنو ساندرو و پارس تندر پارس‌خودرو و خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تندر ۹۰ اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ایران‌خودرو با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولید ساخت داخل را در این ماه و در این کلاس قیمتی به خود اختصاص دادند.

در کلاس قیمتی پایین‌تر از ۲۵۰ میلیون ریال نیز دو خودروی سایپا X۱۳۱ و سایپا X۱۳۲ شرکت سایپا و همچنین سایپا X۱۳۱ پارس خودرو هر کدام تنها یک ستاره به دست آوردند.این خودروها در ارزشیابی ماه مرداد نیز یک ستاره‌ای بودند.

دو خودروی کشنده برتر در شهریور ماه امسال

اما در گروه سنگین و در بخش باری خودروهای کشنده اسکانیا ۴۱۰G ماموت دیزل و کشنده ولوو ۵۰۰FH سایپا دیزل هر کدام با دریافت چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند و در بخش مسافری تنها خودروی تولیدی اتوبوس بین شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال ساخت شرکت عقاب افشان است که دو ستاره کیفی نیز به دست آورد.

کامیونت ایسوزو NPR۷۵K در بخش کامیونت و کامیون NPR۷۵M در بخش کامیون که هر دو ساخت شرکت بهمن دیزل هستند، هر کدام دو سه ستاره کیفی را از آن خود کردند. همگی این خودرو در ارزشیابی قبلی که مرداد ماه انجام شد به همین اندازه ستاره کیفی دریافت کرده بودند.

۳ محصول ایران‌خودرو در رده کیفی ۴ ستاره

بر اساس این گزارش سه محصول ایران‌خودرو در رده کیفی چهارستاره قرار گرفت و این شرکت از لحاظ تعداد محصولات با درجه کیفی بالا رتبه اول را کسب کرد. از این نظر دو شرکت کرمان‌موتور و پارس خودرو هر کدام با دو محصول چهار ستاره در رتبه بعدی قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.