کد مطلب: ۵۵۳۱۹۴

ربیعی:

عدد ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تامین بودجه از بورس جعل است

عدد ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تامین بودجه از بورس جعل است

سخنگوی دولت با بیان اینکه در مورد تامین کسری دولت از بورس و رقم‌های اعلام شده یک دروغ و جعل واقعیت صورت گرفته است تصریح کرد: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه فروش اوراق را نیز در محاسبه وارد کرده‌اند؛ حتی با مدنظرگرفتن فروش اوراق، عدد فضایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، نادرست است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: همزمان با تب و تاب انتخاباتی، جریان‌های شناخته شده‌ای هستند که مشارکت بالای مردم در انتخابات و صحنه آرایی بدیعی توسط مردم، آن‌ها را به واهمه انداخته و بر شدت فعالیت‌های ضد مردمی خود برای مایوس سازی رای‌دهندگان افزوده‌اند. من در این سخنگویی می‌خواهم بنابر بر اعتقادات دولت، مردم را به مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای دعوت کنم.

وی افزود: مردم ما با مشکلات زیاد ناشی از تحریم‌ها، دست و پنجه نرم می‌کنند که سزاوار آن نیستند و مطالبات بر حقی دارند که تامین آن یک اولویت فوری و ضروری است، اما دولتی قادر خواهد بود مسائلی عظیمی مثل آثار تحریم، تورم ناشی از تحریم و محدودیت‌های فراقانونی بر حقوق مدنی را حل کند که با مشارکت بالای مردم به قدرت رسیده باشد.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیات دولت به منظور تسهیل سفر زائران ایرانی به عراق به ویژه در ایام اربعین حسینی البته در شرایط پساکرونایی، برقراری مقررات لغو روادید ۴۵ روزه برای دارندگان گذرنامه عادی بین دولت‌های دو کشور به شرط عمل متقابل را به تصویب رساند.

سیاست دولت حمایت و تقویت بازار سرمایه است

سخنگوی دولت در ادامه درباره اظهارات اخیر رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: اولا در ستاد اقتصادی دولت همه دیدگاه‌ها آزادانه مطرح و سپس تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد. این موضوع فقط مختص دولت نیست بلکه در تمامی شورا‌ها و ستاد‌های همه قوا تصمیمات اینگونه اتخاذ می‌شود.

ربیعی افزود: وجود دیدگاه‌های مختلف امری طبیعی است، مهم تصمیم‌گیری نهایی براساس خرد جمعی است. البته معمولا دستگاه‌ها از نگاه وظایف تخصصی خود دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند. دیدگاه‌های متفاوت از جمله رئیس کل محترم بانک مرکزی می‌تواند بر همین اساس باشد.

عضو هیات دولت با بیان اینکه در تمام دولت‌ها اختلاف نظر‌های کارشناسی درباره مسائل اقتصادی وجود داشته است که موضوع عجیبی نیست گفت: این دیدگاه‌های مختلف نقطه ضعف هیچ سیستمی نیست. اتفاقا شخص رئیس جمهور در جلسات به صحبت‌های افراد در جلسه گوش می‌کنند و از تمامی نقظه نظرات مثبت در تصمیم گیری‌های کلان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: مسائل اقتصادی جزو پیچیده‌ترین مسائل هر کشوری محسوب می‌شود و برهمین اساس کارشناسان و مسئولان راهکار‌های مختلفی برای حل مشکلات اقتصادی ارایه می‌دهند. درخصوص بازار سرمایه نیز با استفاده از نظر کارشناسان و به صورت جمعی تصمیم‌گیری سیاست دولت فقط حمایت و تقویت بازار سرمایه بوده که همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دولت افزود: دولت مداخله‌ای در امر بورس نداشته و بلکه تلاش کرده سیاست‌های رشد بازار سرمایه را دنبال کند درباره بازار سرمایه، صرفا شورای عالی بورس به عنوان نهاد ناظر و تخصصی تمهیدات و تصمیمات لازم را تدوین و ابلاغ می‌کند.

تامین کسری دولت از بورس، دروغ است

ربیعی با بیان اینکه در مورد تامین کسری دولت از بورس و رقم‌های اعلام شده یک دروغ و جعل واقعیت صورت گرفته است تصریح کرد: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه فروش اوراق را نیز در محاسبه وارد کرده‌اند؛ حتی با مدنظرگرفتن فروش اوراق، عدد فضایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، نادرست است و در مورد سهام پالایش یکم که مستقیم به دولت تعلق داشت و بنابر درخواست دولت به فروش رفته بود؛ تصمیمات جبرانی نیز اتخاذ شد که در مسیر نهایی شدن قرار دارد.

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص اینکه چرا دولت در مناظرات از ۸ دقیقه‌ای خود برای دفاع مقابل تهمت‌های کاندیدا‌های انتخابات استفاده نکرد؟ گفت: همانطور که در اطلاعیه دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده بود دولت موارد متعدد توهین، اتهام، افترا را احصا و انتظار داشت که براساس قانون انتخابات و همچنین ماده ۳۰ قانون اساسنامه صداوسیما فرصت پاسخگویی داده شود که متاسفانه تنها در چهار مورد غیر مهم آنهم به شکل محدود و به صورت ضبط قبلی و کنترل شده فرصت پاسخگویی داده شد و چون عملا ایجاد شفافیت و معیاری برای قضاوت مردم فراهم نمی‌شد دولت ترجیح داد از سایر ظرفیت‌های رسانه‌ای استفاده کند. آنچه مشخص است توجه به این مساله است که هیچ کسی با سلب دیگران بالا نرفته است.

پیش‌بینی دقیقی از نتایج انتخابات نمی‌توان داشت

عضو هیات دولت همچنین در خصوص پیش‌بینی احتمال کاهش میزان مشارکت در انتخابات و خطر این موضوع برای نظام جمهوری اسلامی گفت: یک قاعده‌ای در تمام دنیا وجود دارد مبنی بر اینکه تمام تصمیم‌های سیاسی باید متکی بر آرای عمومی و تفاهم باشد. دیدگاه آقای روحانی نیز بر اساس این قاعده عمومی است.

سخنگوی دوات تاکید کرد: معمولا در ایران، پیش‌بینی دقیقی از نتایج انتخابات نمی‌توان داشت. در برخی انتخابات سنجش‌های پیش از انتخابات، چیز دیگری را نشان داده و پای صندوق رای، اتفاق دیگری رخ داده است. آنچه که مهم است، این می‌باشد که مردم باید با آزادی کامل و با آگاهی کامل، پای صندوق آرا بیایند. ملاک هم تشخیص ملت است. یعنی همه زمینه‌ها باید فراهم گردد انتخاباتی شکوهمند به عنوان ضامن مشروعیت نظام برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Persia

    شما گفتین و ما هم باور کردیم.این پررویی شما ادمو شگفت زده میکنه.الحق که شما هم شاگرد خوبی هستین برای…

    • ناشناس

      ربیعی حرف چرت زیاد می گوید

  • ناشناس

    صد درصد عدد ۳۰۰هزار میلیارد تومان جعل است….
    دژ پسند توی همین رسانه گفت تامین ۵۰۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت در سال ۹۹ از بورس….
    همین رسانه توی همین صفحه درج کرده بود…
    ملت رو چی فرض کردین؟؟؟
    مردم شعور دارن با شعور مردم بازی نکنین که براتون گرون تموم میشه

  • شناس

    نه بابا راست میگه، اینقدرها نبوده، خیلی بیشتر بوده.!!!!!؟!!

  • ناشناس

    کسی حرف شما رو باور نمیکنه مبلغ احتمالا بیشتر از این حرفاس

  • ناشناس

    راست میگه بنده خدا ۳۰۰ هزار غلطه ۲۵۰ هزار درسته.

    • ناشناس

      ربیعی هر چی روی برگه برایش بنویسند می خواند

    • ناشناس

      500

  • ناشناس

    شاخص رو یک ساعت میبرید بالا و بعد منفی میکنید بعد شاخص رو صفر تمام میکنید شما رو به خدا واگذار میکنم

  • ناشناس

    جناب ربیعی درست میفرمایین مبلغ 550هزار میلیارد بوده اشتباها 300هزار گفتن شما که بردین حالا چه فرقی میکنه 550تاباشه یا 350هزار

  • ناشناس

    بله میدونیم. چون اصلن این مقدار معاملات هفته آخر منتهی به نزول بازار نیست

  • عمو مراد

    همینقدر که جناب ربیعی وجناب دژپسند تایید میکنن که از بورس برای تامین کسری استفاده شده ،خودش اقرار به جرم هست .ودرثانی وقتی حداقل همه ی سهم ها پنجاه درصد افت قیمت دارند خودش دلیلی هست بربسیار بالابودن تامین کسری دولت از بورس ،که خلاف عظیمی درمدیریت کشور میباشد .‌

  • ناشناس

    ربیعی یک توضیح بده اگر بلدی چطور از بورس حمایت می کنند بلد نیستی عمو