کد مطلب: ۳۳۲۳۵۰

برای نخستین بار در ایران:

تکنولوژی که سنگ آهن را مستقیما به آهن اسفنجی تبدیل می‌کند

تکنولوژی که سنگ آهن را مستقیما به آهن اسفنجی تبدیل می‌کند

مدیرعامل شرکت فولاد کویر دامغان گفت: برای نخستین بار در ایران توانستیم با استفاده از تکنولوژی سنگ آهن را مستقیما به آهن اسفنجی تبدیل کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهدی رنجبری مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد کویر دامغان گفت: پروژه مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های ایران بوده است. تولیدات این مجتمع عظیم که در زمینه احیاء، ذوب، ریخته گری، تولید شمش و فولاد است، سالانه ۳۵۰ هزار تن بوده که تا حجم ۵۰۰ هزار تن نیز قابل افزایش خواهد بود.

مجتمع عظیم فولاد کویر دامغان با هدف افزایش توان تولید ملی در صنعت فولاد و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در زمینی به مساحت ۱۲۵ هکتار واقع در پنج کیلومتری محور دامغان به سمنان احداث شده و زمینه اشتغال بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروهای بومی استان را فراهم آورده است.

رنجبری در خصوص نیازهای بخش خصوصی برای گسترش تولیداتش خاطرنشان کرد: فولادسازی نیاز به سرمایه و تکنولوژی عطیمی دارد و اگر بتوانیم آن را تامین کنیم بهره بالایی در این حوزه به دست آورده‌ایم. از سوی دیگر اگر بتوانیم در این حوزه تکنولوژی‌هایی با سرمایه‌گذاری پایین‌تر بیابیم می‌توان از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بهتر استفاده کرد.

به همین منظور در واحد احیای شرکت فولاد کویر دامغان به دنبال تکنولوژی بودیم که بتوانیم بخش خصوصی را درگیر کنیم و برای نخستین بار در ایران توانستیم با این تکنولوژی سنگ آهن را مستقیما به آهن اسفنجی تبدیل کنیم. این مهم می‌تواند نمونه خوبی برای بخش خصوصی و احیای صنایع بالادستی در صنعت فولاد باشد.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد کویر دامغان درباره حمایت‌های مالی موسسه مالی و اعتباری نور افزود: خوشبختانه پروژه عظیم فولاد کویر دامغان توانست با حمایت مالی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب از سرمایه اولیه تا سرمایه در گردش به خوبی در این راستا عمل کند و امیدواریم در کشور برای دیگر صنایع نیز چنین موقعیت‌هایی نیز ایجاد شود تا منابع بانکی به سمت تولیدات هدایت شوند.

رنجبری درباره مشکلات بخش خصوصی افزود: مشکل اصلی این بخش تامین سرمایه و تکنولوژی‌ها است و بحث دیگر محدودیت‌های موجود است که با حمایت بانک‌ها می‌توان برخی مشکلات و ضعف‌ها را نیز حل کرد و البته نگاه دولت برای رفع برخی چالش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا صنایعی مانند فولاد به صورت زنجیره‌وار به هم مرتبط بوده و مهمترین کار آن ایجاد شغل است.

وی با اشاره به حمایت مالی و زیرساختی موسسه ملی و اعتباری نور عنوان کرد: وقتی پشتوانه مالی برای مبادلات تجاری، خرید و فروش و تولیدات وجود داشته باشد مدیران راحت‌تر می‌توانند برای سودآوری‌ها و نتایج پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند و در این میان برنامه‌ریزی بلند مدت راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین امیدواریم در کشور کمتر شاهد اعتراضات کارگران و .. باشیم تا در تامین مواد اولیه تا حمل و نقل با مشکلات بسیاری روبه رو نشویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.