کد مطلب: ۵۸۷۸۰۷

تیراندازی مرگبار در بیروت + فیلم

تیراندازی مرگبار در بیروت + فیلم

رسانه‌های خبری از وقوع تیراندازی در بیروت خبر داده‌اند. این حادثه مرگبار در محوطه کاخ دادگستری پایتخت لبنان رخ داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از آر تی، در پی تجمع هواداران حزب‌الله و جنبش امل لبنان، تیراندازی شدیدی در محوطه کاخ دادگستری بیروت رخ داده است. شبکه «اسکای نیوز نیز از شلیک راکت‌های B7 در بیروت خبر داده است.

بر اساس این گزارش، محوطه کاخ دادگستری بیروت و به طور مشخص منطقه الطیونه - جایی که هواداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به قاضی پرونده انفجار بندر بیروت دست به تحصن زده‌اند- تیراندازی شدیدی رخ داده است.

معترضان پلاکارد‌هایی را علیه مداخله آمربکا در زمینه تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت بالا برده‌ بودند.

دستگیری یک تک تیرانداز

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد ارتش لبنان یک تک تیرانداز را روی یکی از ساختمان‌ها در اطراف محل برگزاری تظاهرات اعتراضی در منطقه الطیونه بیروت بازداشت کرد.

ارتش لبنان گفته است معترضان در معرض تیراندازی در منطقه الطیونه دربیروت قرار گرفته‌اند و نیروهای ما نیز به منطقه شتافته‌اند. دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز اعلام کرد در حال پیگیری اوضاع به همراه نخست وزیر، وزرای دفاع، کشور و فرمانده ارتش است.

ارتش لبنان هشدار داد به سوی هر فرد مسلحی که در جاده‌ها رویت شود، تیراندازی خواهد کرد. فرماندهی ارتش لبنان از غیرنظامیان خواست که هر چه سریع‌تر از خیابان‌ها خارج شوند

نخست‌وزیر لبنان مردم را به آرامش دعوت کرد. «نجیب میقاتی» همچنین خواهان برگزاری نشست‌فوق‌العاده شورای امنیت مرکزی لبنان برای بررسی تیراندازی در بیروت شده است.

ابهام در تعداد کشته‌ها

شبکه الجزیره به نقل از منابع پزشکی گفته‌اند بر اثر تیراندازی در بیروت، یک نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند که حال یکی از افراد زخمی وخیم گزارش شده است. این در حالی است که شبکه المیادین شمار قربانیان را دو کشته و بیست ویک زخمی اعلام کرد.

شبکه «روسیا الیوم» گزارش داده در پی تیراندازی در بیروت چهار نفر شهید و ۲۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان و شرق

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.