کد مطلب: ۳۴۰۳۹۱

بورس وال‌استریت بدترین عملکرد ۱۰ سال اخیر خود را به ثبت رساند

بورس وال‌استریت بدترین عملکرد ۱۰ سال اخیر خود را به ثبت رساند

کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا، تعطیلی دولت و بی ثباتی سیاسی در این کشور باعث شد تا بورس وال‌استریت یکی از تلخ‌ترین سال‌های خود را سپری کند.

سال گذشته در حالی به پایان رسید که بورس وال‌استریت در پایین‌ترین سطح خود از زمان رکود بزرگ قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از تریدینگ اکونومیکس؛ کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا، تعطیلی دولت و بی ثباتی سیاسی در این کشور باعث شد تا بورس وال‌استریت یکی از تلخ‌ترین سال‌های خود را سپری کند به گونه‌ای که شاخص «داوجونز» با کاهش ۵.۶ درصدی، شاخص «نزدک کامپوزیت» با کاهش ۳.۹ درصدی و شاخص «اس‌اندپی ۵۰۰» با کاهش ۶.۲ درصدی به کار خود در سال ۲۰۱۸ خاتمه دادند.

این برای نخستین بار در طی سه سال اخیر است که شاخص داوجونز قرمزپوش می‌شود. شاخص داوجونز یکی از مهم‌ترین نماگرهای اقتصادی آمریکاست که نماد ۳۰ شرکت بزرگ و مطرح آمریکایی را در بر می‌گیرد. این شاخص در اکتبر ۲۰۱۸ در بالاترین سطح تاریخ خود و در ژوئیه ۱۹۳۲ در پایین ترین سطح تاریخ خود قرار داشته است.

به جز بورس آمریکا، بورس‌های اروپایی نیز عمدتا با زیان به کار خود در سال گذشته میلادی خاتمه دادند، به گونه‌ای که شاخص بورس «دکس» آلمان در پایین‌ترین سطح ۴ سال اخیر خود بسته شد و شاخص «کک ۴۰» در پاریس با ریزش ۱۱ درصدی به کار خود خاتمه داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.