کد مطلب: ۴۲۵۹۳۸

آیا ثبت شرکت در کانادا از ایران میسر است؟

آیا ثبت شرکت در کانادا از ایران میسر است؟

مهاجرت به کانادا دارای روش های بسیاری است که در این بین، ثبت شرکت در کانادا یکی از پر مخاطب‌ترین روش های مهاجرت خصوصا برای صاحبین کسب و کار است. البته توجه داشته باشید که ثبت شرکت به تنهایی به دریافت اقامت دائم و یا پاسپورت برای افراد منجر نخواهد شد. بنابراین در این مطلب تلاش می نماییم تا اطلاعات مفیدی در این باب ارائه نماییم.

بطور کلی کانادا به عنوان یکی از مهاجر پذیرترین کشورها در جهان شناخته می شود. افراد بسیاری از سراسر دنیا این کشور را جهت تحصیل، کار، زندگی، ازدواج و … انتخاب می نمایند. روش های مهاجرتی افراد با توجه به هدف آنها از مهاجرت به کانادا متفاوت خواهد بود.

کشور کانادا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا می باشد که دارای ده استان یا ایالت است. مرکز این کشور شهر اُتاوا است و از نظر اقتصادی و سیاسی بزرگترین شهر این کشور به شمار می آید. شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور نیز از پرجمعیت ترین شهرهای این کشور پهناور هستند.

کشور کانادا یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان نیز می باشد. این کشور با تولید ناخالص داخلی در حدود ۱/۷۹ تریلیون دلار در سال 2015 رتبه یازدهمین اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داد.

این کشور دارای معادن و منابع معدنی غنی است. همچنین رشد صنعتی نیز در این کشور بسیار چشمگیر می باشد. کانادا در صنایعی مانند خودروسازی، صنایع شیمیایی و نفت، صنایع غذایی، چوب و کاغذ، صنایع معدنی و فلزی و شیلات در سطح جهان حضوری پر رنگ دارد.

این کشور با مساحت ۹٬۹۸۴٬۰۰۰ کیلومتر مربع دومین کشور پهناور دنیاست که تنها جمعیتی در حدود ۳۷ میلیون نفر را در خود جای داده است. پهناوری و ثروت این کشور نسبت به جمعیت اندک آن باعث شده است تا دولت این کشور همواره به دنبال جذب مهاجر و نیروهای متخصص به کانادا باشد.

از سویی شرایط و امکانات موجود در این کشور نیز توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به این کشور ثروتمند و پهناور جلب نموده است. ثبت شرکت در کانادا یکی از اصلی ترین روش های حضور سرمایه گذاران در این کشور می باشد. البته قوانین و چگونگی ثبت شرکت در کانادا در هر یک از ایالت های کانادا متفاوت است و قوانین خاص خود را دارد و افراد با توجه به نوع فعالیت و ایالت مورد نظر خود می توانند با توجه به قوانین موجود، شرکت خود را به ثبت برسانند.

ثبت شرکت در کانادا برای صاحبین کسب و کار دارای مزایای بسیاری است. البته هرچند مهاجرت به کانادا از این طریق میسر می باشد اما بهتر است از این روش صرفاً جهت مهاجرت به کانادا استفاده نشود.

به عبارتی این روش برای صاحبین کسب و کار که در کشور خود سابقه مدیریت و اداره یک شرکت را داشته اند مناسب است. در صورتیکه افراد بدون دانش و تجربه کافی تنها برای دریافت اقامت، نسبت به ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایند احتمال موفقیت شرکت ضعیف خواهد بود.

در پروسه ثبت شرکت در کشور کانادا یکی از مهمترین مراحل، تهیه بیزینس پلن و یا طرح توجیهی می باشد. این بیزینس پلن شامل اهداف ثبت شرکت و برنامه های کلی آن می باشد. لازم است متقاضیان در آماده سازی بیزینس پلن نهایت تلاش و دقت خود را معطوف دارند تا طرحی را آماده نمایند که دولت کانادا و مراجع ذی صلاح با مطالعه این طرح قانع شوند که این کسب و کار برای این کشور و مردم آن مفید و سودآور خواهد بود.

پس از ارائه این طرح و در صورت موافقت با انجام ثبت شرکت در کانادا، اقامت سه ساله برای متقاضی و خانواده وی صادر خواهد گردید و با گذشت این مدت، در صورتی که شرکت در مسیر طرح ارائه شده قرار داشته باشد، اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل خواهد شد.

در کشور کانادا شرکت های مختلفی با قوانین متفاوت قابل ثبت است که با توجه به نوع فعالیت و امکانات موجود می توانید یکی از آنها انتخاب نمایید:

شرکت مسئولیت محدود در کانادا

شرکت مسئولیت محدود یکی از گران ترین شرکت ها در کانادا می باشد که بنا بر قوانین، در آن شرکا و مالکان شرکت مسئول پرداخت بدهی ها نیستند. با توجه به قوانین رایج بر این نوع شرکت علی رغم گران بودن آن افراد بسیاری این قالب را برای فعالیت خود انتخاب می نمایند. یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت در این سیستم جذب سرمایه آسان برای این شرکت می باشد.

شرکت تعاونی در کانادا

یکی دیگر از انواع شرکت های قابل ثبت در کشور کانادا شرکت تعاونی است. در این قالب، مسئولیت اعضا محدود است و مالکیت شرکت متعلق به همه اعضا آن می باشد. لکن با توجه به همین نکته امکان ایجاد اختلاف در میان شرکا وجود دارد.

شرکت مالکیت شخصی در کانادا

شرکت مالکیت شخصی آسان ترین و ساده ترین شرکت قابل ثبت در کانادا می باشد و گزارش مالیاتی آن نیز بسیار ساده است. اما مسئولیت مالک در این نوع شرکت نامحدود است و با توجه به قوانین موجود، بانک ها و مؤسسات اعتباری در کانادا تمایل چندانی به اعطای تسهیلات بانکی و وام به مالکین این نوع شرکت ها ندارند.

شرکت مشارکتی در کانادا

در شرکت مشارکتی، مسئولیت و خطرات ناشی از آن برای تمامی اعضاء به یک میزان است. لذا امکان ایجاد اختلاف میان شرکاء همواره وجود دارد چراکه با توجه به قوانین موجود، در صورت بروز مشکل و یا حتی ورشکستگی، هر یک از شرکاء حتی مسئول پرداخت بدهی دیگر شرکاء نیز می باشند. البته یکی از مزیت های ثبت شرکت مشارکتی در کانادا نیز گزارش مالیاتی بسیار ساده آن است.

مراحل ثبت شرکت در کانادا

چنانچه اشاره گردید، ثبت شرکت در کانادا به معنای دریافت اقامت طولانی مدت و یا پاسپورت این کشور نمی باشد بلکه می بایست به دولت کانادا ثابت گردد که این کسب کار برای کشور کانادا سود آور است. بنابراین در ابتدای راه جهت بررسی های اولیه و ارائه توضیحات بیزینس پلن، ویزای تجاری به شما تعلق خواهد گرفت و از این طریق وارد این کشور خواهید شد.

در این مرحله جهت ارائه توضیحات و توجیح طرح ارائه شده، فرا خوانده می شوید. این مصاحبه که با سفیر کانادا و در سفارت این کشور انجام می گیرد بسیار مهم و تعیین کننده است. سپس در صورتی که با طرح ارائه شده از سوی دولت کانادا موافقت گردید می توانید امور مقدماتی ثبت شرکت را به انجام برسانند.
توجه داشته باشید که پیش از شروع به ثبت شرکت در کانادا باید نام شرکت خود را با توجه به قوانین، تعیین نموده باشید.

سپس اساسنامه اصلی شرکت را تعیین و ارائه نمایید و آدرس و محل اقامت شرکت را نیز معرفی کنید. در مرحله بعد نیز پرونده ثبت شرکت را تشکیل دهید و فرم های مربوطه را نیز تکمیل نمایید و نسبت به پرداخت هزینه های جانبی ثبت شرکت نیز اقدام فرمایید.

یکی دیگر از اقدامات لازم برای ثبت شرکت در کانادا، دریافت کد اقتصادی می باشد. جهت این موضوع می توانید از سایت CRA در بخش خدماتی BRO استفاده نمایید و کد اقتصادی خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید.

توجه داشته باشید قوانین برخی از شرکت های قابل ثبت در کانادا بگونه ای طراحی شده است که جهت اداره آنها نیازی نیست که متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی برای اداره شرکت خود در خاک کانادا حضور داشته باشند و می توانند بیزینس خود را از راه دور نیز کنترل نمایند. بنابراین کسب و کارهای اینترنتی می توانند گزینه ی خوبی باشند چرا که بازاریابی آنها نیز به صورت اینترنتی به راحتی از راه دور امکانپذیر است.

در پایان این مطلب لازم است اشاره نماییم که ثبت شرکت، نخستین گام در راه اندازی یک کسب و کار داخل و یا خارج از کشور می باشد که لازم است جهت این امر، بسیاری از عوامل و امکانات بررسی گردد.

در رابطه با ثبت شرکت در کانادا نیز بسیاری از افراد صفر تا صد امور را به دست وکلا مهاجرتی می سپارند و بدون آگاهی و شناخت در این راه گام برمی دارند، لکن مناسب تر است تا علاوه بر استفاده از مشاوره کارشناسان، هر فرد متقاضی شخصاً با مراجعه به کشور مورد نظر اطلاعات لازم را از فعالیت در این کشور کسب نماید و سپس با ارزیابی صحیح از محیط، اقدام به ثبت شرکت، فعالیت و دریافت اقامت نماید.

در پایان از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگذاریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.