کد مطلب: ۵۴۷۸۶۳

فرصت دوباره برای ثبت‌نام جاماندگان از انواع یارانه

فرصت دوباره برای ثبت‌نام جاماندگان از انواع یارانه

بر اساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۵ خرداد ۱۴۰۰ ، فرصت جدیدی برای ثبت‌نام از جاماندگان و همچنین منصرفین از انواع یارانه‌ها، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این مصوبه، فرصت جدیدی برای جاماندگان دریافت‌کننده تمامی یارانه‌های نقدی و معیشتی و همچنین افرادی که تا قبل از اینریال از دریافت یارانه نقدی، معیشتی و… انصراف داده بودند، فراهم شده است.

در ماده ۴ مصوبه آمده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، موظف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد.

تمام دستگاه‌های اجرایی نظیر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بیمه‌گر اعم از تجاری و تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی جهموری اسلای ایران، بانک‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت،سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری- لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی، موظف به همکاری لازم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به روزرسانی و تکمیل پایگاه مذکور هستند.

در ماده ۵ نیز آماده است، ثبت‌نام کلیه افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی، یارانه حمایت معیشتی خانوار و سایر یارانه‌ها از جمله افراد جدید، افرادی که تاکنون ثبت‌نام ننموده‌اند و افرادی که منصرف شده‌اند، بر عهده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

در این راستا سازمان موظف است ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ این آیین‌نامه، یک نسخه کامل از اطلاعات سامانه رفاهی (سامانه هویتی و بانکی مشمولین یارانه نقدی) را در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهد و نیز ظرف یک ماه دسترسی برخط به کلیه اطلاعات وارد شده به سازمان را به طور مستقیم با مبدا اطلاعات برقرار نماید.

پرداخت یارانه نقدی به افراد واجد شرایط پس از انجام آزمون توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و متناسب با تحقق دریافتی‌های (منابع) جدول تبصره (۱۴) و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    سلام سال هست که یارانه من راه نداده اند ودست مان به هیچ جا بند نیست وهیچ کس جواب گو نیست چکار باید کنیم ایثارگر هم هستم تروخدا جواب بدهید احتیاج دارم که میگوییم

  • مجید

    همه سر کار هستیم چون از دل ما خبر ندارند آخه چند سال دیگه چطوری باید گفت بخدا جامانده هستیم و محتاج

  • ناشناس

    من هم جامانده یارانه هستم چرا هیچ کس به فکر ما نیست خودم هم مستاجر هستم چرا همه در ها رو بستید شاید اونا موقع ثبت نام یکی مشکل داشته نتوانسته ثبت نام کنه اون حق ما هست که میخورید به خدا نیازمندیم

  • ناشناس

    من در موقع ثبت نام جا ماندم و بگفته اقای روحانی کسانی که میتوانند بدولت کمک کنند ومنصرف شوند من هم گوش کردم و نتوانستم ثبت نام کنم از ان تاریخ تا امروز ببینید چند درصد تورم و گرانی بر سر ما اوار شده، حالا با چکار کرد من بازنشسته هستم.

    • ناشناس

      سلام و عرض ادب من هفت هشت سالی هست که یارانه ام قطع شده چکار کنم تا دوباره وصل شود ضمناً معیشتی هم نمیگیرم

  • ناشناس

    سلام از سال ۹۳ جاماندم از ثبت نام یارانه در منطقه محروم هم زندگی میکنم خواهشن کمک کنید

  • بیبایی

    سلام توروخدا زمان ثبت نام یارانه جاماندگان رو اعلام کنید

  • ناشناس

    دولت چرا جاماندگان یارانه ۹۳ رو باز میکنه تا که باید منتظر بمانیم تورو خدا فکری کنید

  • ناشناس

    با عرض سلام ما خانواده ۴ نفره هستیم یارانه ۴۵ تومانی داریم ولی معیشتی دریافت نمی کنیم از ثبت نام جا ماندیم حالا رفتیم پیش ثبت نام میگن درآمدتون میانگین ۸۴ درصد خانوارهای کشور هست با این که ماشین نداریم ودرامدی هم نداریم و کارگر ساده هستم باید چیکار کنیم توراخدا عدالت رعایت بشه گناه داری

  • محمدتقی نراقی

    باعرض سلام اینجانب محمد تقی نراقی تقاضا دارم حق را به حق دار برسان در کشور اسلامی من ۵۳ سال دارم و بیکار هستم واز سال ۹۲ که مادرم فوت کرده یارانه من هم قطع سده وب هر جا که مراجعه کردم نتیجه ای نگرفتم مخصوصا در این بحران کرونا لذا عاجزانه تقاضا دارم مرا راهنمای بفرمایید

  • ناشناس

    سلام من یک خونواده چهار نفریم یارانه خانومم از سال ۹۳ قطع شده هر جا میرم میگن سایت بسته باید چکار کنم کجا باید برم برا درست کردنش بچه هام متولد ۹۷و۹۹ هستن یارانه بچه ها اومده اما از خانومم نیومده