کد مطلب: ۴۵۳۱۵۷

نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

طرح ثبت‌نام مجدد سهام عدالت در مجلس

طرح ثبت‌نام مجدد سهام عدالت در مجلس

نماینده مجلس یازدهم از آماده شدن طرح ثبت نام مجدد برای متقاضیان سهام عدالت در مجلس خبر داد و گفت: دولت شرکت‌های فراوانی دارد که می‌تواند بخش از آنها را به سهام عدالت اختصاص دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آزادسازی سهام عدالت از روز ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز شده است و این فرایند تا روز ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد.

طبق آمارها ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که بر اساس آخرین برآورد از ارزش سبد سهام عدالت هر برگه یک میلیون تومانی آن بیش از ۱۵ برابر شده است.

با توجه به ارزشی که در حال حاضر سهام عدالت دارد و وضعیت معیشت، بسیاری از مردم از اقشار مختلف نسبت به مشمول نشدن در این سهام معترض و خواستار فرصت مجدد برای ثبت‌نام برای سهامدار شدن در این طرح هستند.

با آزادسازی سهام عدالت، حسن شجاعی، نماینده منتخب مجلس یازدهم طی نامه‌ای به رئیس جمهور اضافه شدن سه گروه دیگر از اقشار جامعه شامل بازماندگان، اضافه شدگان و جاماندگان سهام عدالت به جمع مشمولان این سهام را خواستار شد.

آیا ثبت‌نام مجدد سهام عدالت امکان‌پذیر است؟

شجاعی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده و این که اقشار زیادی از مردم تحت تاثیر شرایط بد اقتصادی متاثر از کرونا آسیب دیده‌اند، ضرورت اضافه شدن گروه‌های دیگری به مشمولان سهام عدالت وجود دارد تا حداقل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سهامدار شوند.

5 20

وی افزود: من با برخی از مسئولان دولتی مثل وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفتگوهایی داشته‌ام، ظاهرا در دولت برای این کار تمایل کم است اما در مجلس با همفکری نمایندگان، تعداد قابل توجهی از آنها بر این نظر هستند که جاماندگان سهام عدالت هم مشمول دریافت آن شوند.

نماینده منتخب مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه تاکید کرد: ما درصدد تدوین طرحی با این موضوع هستیم و آن را در صحن مجلس ارائه خواهیم کرد تا این سهام که نام عدالت بر آن گذاشته شده عادلانه توزیع شود.

سازمان خصوصی‌سازی: دولت در سهام عدالت سهمی ندارد

اما اظهارات علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و حسن علائی، معاون وی در گفتگو با تجارت‌نیوز متفاوت است.

صالح در بهمن ماه سال گذشته گفت: با آزادسازی سهام عدالت راه برای ثبت‌نام جدید متقاضیان باز می‌شود.

اما یک ماه از آزادسازی سهام عدالت می‌گذرد و مسئولان هر گونه ثبت‌نام مجدد برای متقاضیان را منتفی اعلام کرده‌اند.

چند روز پس از آغاز فرایند آزادسازی در اردیبهشت ماه علائی اظهار کرد: پرونده سهام عدالت سال‌ها پیش بسته شده است و برای ثبت‌نام مجدد باید محمل قانونی فراهم شود.

هم چنین براساس اظهارات مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری این سازمان که پس از آغاز آزادسازی برگزار شد، دولت سهی در سهام عدالت ندارد که آن را بین مردم تقسیم کند.

دولت شرکت‌های فراوانی دارد

اما در این باره شجاعی معتقد است دولت شرکت‌های فراوانی دارد که می‌تواند بخش از آنها را به سهام عدالت اختصاص دهد، بنابراین از این جهت دولت محدودیتی ندارد.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم من احساس می‌کنم دولت این تمایل را ندارد اما با عزمی که در نمایندگان مجلس مشاهده کردم این امکان وجود دارد که ما قانونی را تصویب کنیم و در این طرح هم مشمولانی که باید سهامدار شوند و هم محل تامین این سهام را مشخص می‌کنیم.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان سازمان خصوصی‌سازی به لحاظ قانونی اختیار اضافه کردن سهامدار جدید را نداند، اما این اختیار و امکان در مجلس هست که انشاالله از این طریق با همکاری و مشورت دولت شرکت‌هایی را مشخص خواهیم کرد که به عنوان سهام عدالت در اختیار مردم قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به نام خدا سلام نمایندگان ما نیروی عدالت ما درسهام عدالت ماهستند خداوند توفیقشان دهد

  • ناشناس

    نمایندگان عزیزوزحمتکش اجرتان باسیدشهدا

  • فرهنگ مکرم کوره

    بسم تعالی. سلام برشما خسته نباشید. من چک سهام عدالت دارم ولی نام من در لیست سهام ثبت نشد. دلیلش چیه چیکار باید کنم هر چقدر بیگیر شدم جواب ندادن بهم از شما خواهش میکنم به من کمک شود در وضعیت بدی هستم ناقس هم هستم از بایه راستم ممنون میشم کمک کنید سباسگزارم

  • ناشناس

    سلام اخه این سهام عدالتش کجاس که کسی که چنتا خونه داره کلی سرمایه داره الان سهامش داره واریز میشه اونوقت منی که حتی یه دوچرخه هم ندارم سهام به من تعلق نگرفته اخه کو این عدالت مسعول این کار کیه کدوم از خدا بی خبریه که اینطور عدالت برگزار میکنه لطفا بگین اداره یا دفتر این طرح سهام کجاس که بریم از حقمون دفاع کنیم

  • محمدحسین

    باسلام من راننده ام حدود 10 سال پیش ثبت نام کردم ولی نمیدونم چرا به من تعلق نگرفت من سرپرست 3نفر دیگه هستم دولت میگه به همه دادن نمیدونم این همه ازنظر دولت کیا هستن از مجلس محترم خواهش میکنم به فکرمن وامثال من باشند واین قانون رازودتر تصویب کنند تا جاماندگانی مثل من وامثال من بتونن سهامدار بشن خداییش ماهم تو این کشور زندگی میکنیم

  • ناشناس

    سلام خسته نباشی مایک خانواده سه نفره هستیم هیچ درامدی نداریم تحت پوشش کمیته امدادهستیم مادرم مریضی آسم داره خانه نشین هست هیچ کاری نمیتونه انجام بده خواهرم چشم هاش ضعیف هست بی سرپرست هستیم چرافکری به حال مانمیکنیدکه هیچ درآمدی نداریم این انصاف نیست عدالت بایدبرای همه یکسان باشه بخدااگه الان دولت احمدی نژادبودهمه روسهام دارمیکردازین دولت که جزبدبختی کسی خیری ندید

  • کاظم

    سلام .این سهام ناعدالت دولت هست که ثبت نام داذه به کافینتهای بی لیاقت که اطلاعات کافی نداشتن وبعد از ثبت نام اولیه بایستی ارجاع میدادن به بخش دولتی که بعضی از این کافینتها این کارنکردن مثل من از سهام ناعدالت جا موندیم

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • ناشناس

    هیچ نطر ی ندارم

  • ناشناس

    سلام من بیکارم بیمه ندارم سنم چهل هشت ساله متاهل ودارای دو فرزند پسر که بعلت نداشتم هزیمه شهریه دانشگاه موفق به ادامه تحصیل نشدند وهردو دیپلم وخدمن سربازی رفتن ـالان گتاردای ما بیکار وفقط یارانه ااومورات خودرا میگزرانیم ایا ما واجد شرایط گرفتن سهام ناعدالت نیستیم به کجا وبه کی روی بیاوریم