کد مطلب: ۱۹۰۰۳۵

ثبت ۴۹ میلیارد ریال تخلف صنفی در آذرماه

ثبت ۴۹ میلیارد ریال تخلف صنفی در آذرماه

در آذرماه امسال پنج هزار و ۴۲۶ گشت مشترک بازرسی به انجام رسید که منجر به تشکیل سه هزار و ۶۵۱ پرونده تخلف صنفی به ارزش حدود ۴۹ میلیارد ریال شده است.

در آذرماه امسال پنج هزار و ۴۲۶ گشت مشترک بازرسی به انجام رسید که منجر به تشکیل سه هزار و ۶۵۱ پرونده تخلف صنفی به ارزش حدود ۴۹ میلیارد ریال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ بر اساس گزارش ارائه شده از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این بازه زمانی یک‌ماهه، ۳۴درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، ۲۰ درصد را با ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۱۶ درصد را با دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۴ درصد را با ادارت کل استاندارد انجام داده‌اند.

۲ درصد از گشت‌های مشترک با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۲۴ درصد دیگر نیز با دیگر دستگاه‌ها برگزار شده بود.

در این مدت یک هزار و ۱۲۰ گشت مشترک با ادارات کل تعزیرات حکومتی برگزار که منجر به تشکیل یک هزار و ۵۹۰ فقره پرونده به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال شد.

همچنین گشت‌های مشترک با اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف یک هزار و ۸۲۱ مورد بود که به تشکیل ۸۷۴ فقره پرونده به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال انجامید.

اداره کل استاندارد نیز ۲۲۴ گشت مشترک داشت که در این گشت‌ها ۶۲ پرونده به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل شد.

تعداد گشت‌های مشترک با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه‌های علوم پزشکی به ترتیب ۸۸ و ۸۵۲ مورد بود که به ترتیب منجر به تشکیل ۳۷ و ۴۲۱ فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۴۹ میلیون ریال و بیش از یک میلیارد ریال شد.

گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌ها نیز یک هزار و ۳۲۱ مورد بود که به تشکیل ۶۶۷ فقره پرونده به ارزش بیش از ۱۲میلیارد ریال انجامید.

از مجموع پرونده‌های تخلف تشکیل شده، ۴۴ درصد مربوط به ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۲۴ درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و ۳۲ درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذی‌ربط بوده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.