خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۷۹۱۵

جاذبه‌هایی در کیش که سفر شما را فراموش‌نشدنی می‌کنند

جاذبه‌هایی در کیش که سفر شما را فراموش‌نشدنی می‌کنند

جزیره‌ی کیش از قدیم یکی از محبوب‌ترین جزایر ایران برای گذراندن تعطیلات بوده و هست. فرقی ندارد هدف شما از سفر به کیش چه چیزی باشد، چون این جزیره‌ی آفتابی برای تمامی سلیقه‌ها امکانات تفریحی متفاوتی دارد.

جزیره‌ی کیش از قدیم یکی از محبوب‌ترین جزایر ایران برای گذراندن تعطیلات بوده و هست. فرقی ندارد هدف شما از سفر به کیش چه چیزی باشد، چون این جزیره‌ی آفتابی برای تمامی سلیقه‌ها امکانات تفریحی متفاوتی دارد؛ برای آشنایی با جذابیت‌های جزیره کیش با این مقاله جاباما همراه باشید.

برخی این جزیره‌ را بخاطر مراکز خرید متعددش دوست دارند و برخی به کیش سفر می‌کنند تا در کنار سواحل زیبای خلیج فارس ساعاتی را به دور از دغدغه بگذرانند و از تماشای آب زلال دریا لذت ببرند؛ اما خیلی از افراد نمی‌دانند که این جزیره دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است، حتی اماکن تاریخی مهمی در خود جای داده‌است. پس بهتر است قبل از سفر با دیدنی‌های متنوع و جالب این جزیره آشنا شوید تا بتوانید برنامه سفر کاملی بچینید و از سفر خود به مروارید خلیج فارس کمال استفاده را ببرید.

منظره‌ی زیبای کشتی یونانی در غروب

قطعا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کیش، کشتی یونانی به گل نشسته در نزدیکی ساحل جزیره‌ است. این کشتی که متعلق به یک تاجر یونانی بوده، در سال ۱۳۴۵ که در راه برگشت از ایران به سمت یونان بوده است، در ساحل جزیره‌‌ی کیش به گل نشسته و مسافرانش مجبور شده‌اند این کشتی را ترک کنند. این کشتی به گل نشسته بعدها به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش تبدیل شد. هرساله افراد زیادی برای دیدن آن به کیش سفر می‌کنند. بهترین زمان بازدید از کشتی یونانی در زمان غروب آفتاب است. ترکیب منظره‌ی کشتی متوقف شده در دریا و خورشید در حال غروب، تصاویر خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند که در بین علاقمندان به عکاسی بسیار محبوب است.

لذت دوچرخه‌سواری در جزیره کیش

جزیره کیش یکی از بهترین و طولانی‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در کشور را دارد. حتی تصور دوچرخه‌سواری در امتداد سواحل زیبای خلیج فارس هم لذتبخش است، چه برسد به اینکه بدانیم مسیر دوچرخه‌سواری کیش، کاملا مخصوص دوچرخه‌سواران طراحی شده و هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری در آن حرکت نمی‌کند. شما می‌توانید از ایستگاه‌های مخصوص در جزیره به صورت روزانه یا ساعتی، دوچرخه، اسکوتر یا دوچرخه‌ی دو نفره کرایه کنید و خاطره‌ای متفاوت و جدید را رقم بزنید. پیشنهاد می‌کنیم اقامتگاه خود در کیش را در نزدیکی یکی از این ایستگاههای دوچرخه انتخاب کنید تا از دوچرخه‌سواری صبحگاهی در کنار دریا لذت ببرید. برای اجاره سوئیت در کیش می‌توانید به سایت جاباما مراجعه کنید.

IMG 20210801 100124

تجربه‌ی بازدید از حیات وحش کیش

جزیره‌ی کیش بخاطر قرار گرفتن در جنوب کشور و برخورداری از اقلیم خاص سواحل خلیج‌فارس، دارای حیات‌وحش منحصربه‌فرد است. به همین دلیل برای علاقمندان امکانات متنوعی ایجاد شده است تا بتوانند از دیدن زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند: در باغ پرندگان کیش می‌توانید بیش از ۵۰ گونه از پرندگان مانند طاووس، پلیکان و طوطی را ببینید. در آکواریوم کیش می‌توانید از گونه‌های مختلف پستانداران دریایی مثل شیر دریایی بازدید کنید. در پارک دلفین‌ها می‌توانید از دیدن نمایش زیبای دلفین‌ها لذت ببرید و در نهایت در هنگام بازدید از بوستان آهوان، با گونه‌های مختلف جانوری این جزیره‌ی زیبا آشنا می‌شوید. در این بوستان تجربه‌ی جالبی خواهید داشت، چرا که آهوان در قفس نگهداری نمی‌شوند و به آزادی در محوطه‌ی بوستان حرکت می‌کنند.

IMG 20210801 100155

پارک ساحلی میرمهنا

جزیره‌ی کیش پارکهای ساحلی متنوعی دارد که مسافران می‌توانند در آن‌ها به استراحت و تفریح بپردازند. یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های ساحلی کیش، پارک ساحلی میرمهنا است که در یکی از بهترین مناطق کیش یعنی بلوار دریا واقع شده و از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است. علاوه بر اینکه پاساژها، رستوران‌ها و هتل‌های بسیاری در نزدیکی این پارک ساحلی قرار دارند. وسعت پارک ساحلی باعث می‌شود که افراد زیادی بتوانند در آرامش از این محوطه استفاده کنند. علاوه بر این، نورپردازی‌های شبانه در محوطه‌ی ساحل و اسکله‌ی میرمهنا، لذت پیاده‌روی در کنار دریا را دوچندان می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اقامتگاه خود در کیش را در این منطقه از طریق جاباما رزرو کنید تا از زیبایی‌های آن لذت ببرید. برای اجاره اقامتگاه در جاباما به سایت آن مراجعه کنید.

محله‌ی بومیان جزیره

پیش از آنکه جزیره‌ی کیش به شهرت امروز خود برسد، تنها سکنه‌ی آن مردمان بومی کیش با آداب و سبک زندگی مخصوص به خود بودند. امروز هم مردم بومی در بخشی از جزیره ساکن هستند و نه تنها میراث فرهنگی خود، بلکه بافت قدیمی خانه‌هایشان را هم حفظ کرده‌اند. در قسمتی از محله‌ی بومیان کیش، خانه‌ی مردم‌شناسی بومیان با قدمت ۲۰۰ سال قرار گفته که در آن نوع معیشت مردم بومی، اسباب زندگی و ماهیگیری‌شان به طور کامل نمایش داده می‌شود. در خانه‌ی مردم‌شناسی از شما با موسیقی و قهوه‌ی محلی هم پذیرایی می‌شود. همچنین می‌توانید صنایع دستی زنان بومی را خریداری کنید یا از نقش حنای زیبا به دست زنان بومی کیش لذت ببرید.

شهر باستانی حریره

جزیره‌ی کیش برای علاقمندان به تاریخ هم چند جاذبه‌ی گردشگری دارد. یکی از آنها شهر هزار‌ساله‌ی حریره است که زمانی محل زندگی و کار بازرگانان سیرافی بوده و رونق بسیار داشته است. این شهر تاریخی که ۱۲۰ هکتار وسعت دارد از بخش‌های مختلف مانند خانه‌های اعیانی، کارگاه‌های صنعتی، مسجد، حمامی بزرگ، بندرگاه و غیره تشکیل شده، حتی در اشعار سعدی از آن اسم برده شده؛ به‌نظر می‌رسد این شاعر بزرگ هم به شهر حریره سفر کرده و زیبایی و رونق آن را در اشعارش توصیف کرده است.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی دیگر از جاذبه‌ها‌ی تاریخی کیش که نباید بازدید از آن را از دست داد، شهر زیر زمینی کاریز است. این شهر شگفت‌انگیز که نمونه‌ای کامل از سنت باستانی ایرانیان در حفر قنات است، حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و عمق قنات‌های آن به ۱۶ متر می‌رسد. جالب است بدانید که سیستم‌های آبی باستانی این قنات، زمانی آب شیرین مردم کل جزیره را تامین می‌کرده است. یکی دیگر از زیبایی‌های این شهر زیرزمینی، سقف مرجانی آن است که از صدف و فسیل آبزیان پوشیده شده است. برخلاف آب‌وهوای گرم جزیره، هوای داخل شهر زیرزمینی کاریز بسیار مطبوع و خنک است که بهترین گزینه برای یک بازدید نیم‌روزی به حساب می‌آید.

راهنمای رزرو هتل‌های کیش

"جزیره کیش با تمام شگفتی‌هایی که دارد مانند نگینی در خلیج همیشه فارس خودنمایی می‌کند. بعید است که طبیعت‌دوست و یا عاشق تفریحات آبی باشید و فکر رفتن به کیش به سرتان نزده باشد. با این حال دور از ذهن است که خودتان را به مقصد برسانید و تازه به فکر رزرو هتل و پیدا کردن اقامتگاه بیفتید!

بنابراین برای داشتن آرامش در سفر و تجربه سفری متناسب با جیب و ایده‌آلتان، آشنایی با راهنمای رزرو هتل های کیش خالی از لطف نیست. کافی است به سایت جاباما سری بزنید، مقصد موردنظرتان، یعنی کیش، تاریخ شروع و پایان و تعداد افراد را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید، همه هتل‌هایی که در این تاریخ امکان ارائه خدمات به شما را دارند، نمایش داده می‌شوند."

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.