خبر فوری:

کد مطلب: ۴۹۲۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دارندگان سهام عدالت کِی جایزه خود را می‌گیرند؟

دارندگان سهام عدالت کِی جایزه خود را می‌گیرند؟

به گفته مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام جایزه به محض طی شدن مراحل قانونی به پرتفوی سهامداران سهام عدالت اضافه می‌شود.

بیش از چند هفته است که برخی از نمادهای بورسی سهام عدالت، افزایش سرمایه داده‌اند و این افزایش سرمایه یا همان سهام جایزه باید در پرتفوی سهام سپرده‌گذاران دیده شود. اکنون چند مدتی از افزایش سرمایه چند نماد بورسی سبد سهام عدالت می‌گذرد، اما این تغییرات در پرتفوی سهامداران اعمال نشده است. دلیل آن چیست؟

مریم شاه‌حسینی، مدیر امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نمادهای سهام عدالتی که افزایش سرمایه یافته‌اند ولی هنوز در پرتقوی سهامداران ننشسته‌ به تجارت‌نیوز گفت: سهام جایزه قابل معامله نیست به همین دلیل در پرتفوی افراد نمایش داده نمی‌شود. برای این که این سهم‌ها در پرتفوی لحاظ شود باید مراحل قانونی خود را طی کند.

مراحل قانونی افزایش سرمایه در پرتفوی بورسی شامل ثبت شرکت‌ها، تاییدیه سازمان، اعمال ادغام افزایش سرمایه در سپرده‌گذاری است.

به گفته شاه‌حسینی، پس از طی شدن مراحل بالا صندوق میزان اضافه شده سهم جایزه را در اصل نماد می‌بیند.

او در ادامه تاکید کرد: به حال دارندگان واحدهای صندوق هم در تعداد فرقی ندارد، اگر ۱۰۰ واحد داشته باشند، بعد از اعمال افزایش سرمایه پرتفوی صندوق هم همان ۱۰۰ واحد را خواهند داشت، ولی در محاسبات NAV لحاظ می‌شود.

بر این اساس دارندگان سهام عدالت باید کمی دیگر منتطر باشند تا سهام جایزه وارد پرتفوی آنها شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما اختیار سهامو بدید مردم صحبت جایزه میکنید خنده داره

  • ناشناس

    پول مارو بدید جایزه نمیخوایم

  • ناشناس

    اقا سهام عدالت همین قدر که حالا ارزش داره پولش رو بدین ما نخواستیم شما دل سوز ما باشید جلو فروش رو بگیرید که ما ضرر نکنیم شش ماه ما رو اسیر حرفهای بی خودی و الکی خودتون کردین که پول سهام بدین به مردم اونا مشکلشون حل کنند تازه بعد شش ماه جلو فروش رو میگیرید بابا وجدان هم خوب چیزی به خدا

  • ناشناس

    بانک صادرات پول ما چی شد چرا نمیدی

    • ناشناس

      ادو زار بده آش به همین حیال باش تا سهام عداعت بدن

  • ناشناس

    سلام.این.اقایونی.که.سهام.عدالت.فروختن.کمیته‌.هستن.بهزیستی.اگر.واعقا.قصد.کمک.دارید.پولشان.را.واریز.کنید.اگر.هم.نه.که.مثل.اون.۱۰.سال.ولش.کنید.ممنوت

  • ناشناس

    الان فملی افزایش سرمایه داده قیمت سهام نصف شده اما تعداد سهام عدالت ما هیچ تغییری نکرده!!!!
    این انصاف نیست برای بعضی ها حق تقدم اومده ب ای بعضی ها نه

  • ناشناس

    برای بعضی ها اومده برای بعضی ها خیر هیچ ح تقدمی نیست

  • کسری

    یعنی بعدازحدودبیش ازهشت ماه ازافزاایش سرمایه شتران میگذردهنوزسهام جایزه مراحل قانونیش طی نشده که به پرتفوی اضاف شودنکنه طی این مراحل مثل درصف معامله موندن سهام باشه که بایدنوه هامون اقدام کنن برافروشش

  • مسعود

    تاکی دروغ

  • علیرضا

    بعد از گذشت 8 ماه از این خبر و به طور کلی بعد از آزادسازی سهام عدالت، تاکنون هیچ یک از سهام جایزه های سهام عدالت به پرتفوها اضافه نشده است! این در حالی است که این سهام جایزه ناشی از افزایش سرمایه شرکت ها، حق قانونی صاحبان سهام می باشد و اضافه شدن آن به پرتفوها باعث می شود ارزش واقعی و روز سهام عدالت هر شخص مشخص شود.