کد مطلب: ۵۰۸۵۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جایگزین قالیباف کی معرفی می‌شود؟

جایگزین قالیباف کی معرفی می‌شود؟

حسن قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جریان جلسه دیروز استعفای خود را تسلیم وزیر اقتصاد کرد و این استعفا در حالیست که بازار سهام در چند هفته گذشته روند نزولی چشم‌گیری داشت و شاخص کل در جریان معاملات این هفته کف قبلی خود را از دست داد. حالا سئوال اینجاست که جایگزین قالیباف‌اصل کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه شایعات در رابطه با استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود اما محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس گفت: در جلسه روز گذشته، شورای عالی بورس استعفا رئیس سازمان بورس را پذیرفت.

از طرفی شایعات زیادی در رابطه با جایگزین شدن حسینی، رئیس بورس انرژی به جای قالیباف‌اصل وجود دارد که علیزاده این جابه جایی را تکذیب کرد.

این در حالیست که طبق قانون وزارت اقتصاد و دولت ۱۵ روز فرصت دارند تا جایگزینی برای قالباف‌اصل معرفی کنند و تا زمان معرفی نفر جایگزین قالیباف‌اصل به کار خود در سازمان بورس ادامه خواهد داد.

ریزش بورس تقصیر وزارت صمت است؟

این در حالیست که برخی از کارشناسان عقیده دارند قالیباف‌اصل قربانی استیضاح وزیر اقتصاد شده است و وزیر اقتصاد نیز در جریان جلسه دیروز مقصر ریزش‌های اخیر بورس را وزارت صمت معرفی کرد. تصمیمات وزارت صمت در رابطه با قیمت‌گذاری دستوری فولاد باعث روند نزولی گروه فلزات در بازار سهام شد و بورس تحت تاثیر این تصیمیم ریزش زیادی کرد.

وزیر اقتصاد در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر صمت گلایه کرد و گفت: بازار با قیمت‌گذاری‌های کالا‌ها میانه خوبی ندارد و به همین دلیل به اظهارات وزیر صنعت در باره موضوع فولاد واکنش نشان داد و در میان فعالان بازار این نگرانی شکل گرفت که شاید این موضوع شروعی برای بقیه کالا‌ها باشد. همچنین اجبار پالایشگاه‌ها به توزیع قیر با نرخ دولتی و یا لغو معافیت مالیاتی شرکت‌های معدنی روی بازار اثر منفی می‌گذارد، زیرا به سوددهی آن‌ها آسیب می‌زند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پیر بورس

    وزیر اقتصاد و مخصوصا رئیس سازمان بورس زیاد مقصر نبودن و اصل دخالتها از طرف وزارت صمت صورت گرفت و وزیر صمت باید استیضاح بشه تا بفهمه که مردم با پارامترهای فعلی اقدام به سرمایه گذاری میکنند و وقتی این عوامل عوض میشن کلا حساب و کتاب سرمایه گذاران بورسی بهم میریزه و اولین کاری که میکنن اقدام به خروجه

    • ناشناس

      وزارت نفت یادت رفت این بورس مدعی زیاد داره

    • ناشناس

      عمو تو هم بانک مرکزی یادت رفت

  • ناشناس

    دژپسند سریع مثل بچه انداخت گردن یکی دیگه البته اونم مقصر هستش ولی مقصر اصلی خودش وغیره اصل هستند

  • ناشناس

    کی بود کی بود ،من نبودم دستم بود،تقصیر این شصتم بود

  • ناشناس

    از اول دلم برای این بند خدا می سوخت … قشنگ معلوم بود قراره قربانی بازیهای دولت بشه …

  • فردی کم سواد

    مقصر نه قالیبافه نه صمت نه وزیر اقتصاد.مردم روبه بیراهه نبرید .مقصر و علت اصلی برداشت از بورس و نجات بانکهای برشکسته وتامین کسری بودجه به بهانه انقباض نقدینگی ومهار تورم است

  • ن.خ

    خانه از پای بست ویرانه است،،
    مردم وقتی اشتباهات و میبینن سکوت میکنن اشتباهات پشت سر هم میادروی هم،واکنش داشته باشیم نسبت به مسئولان تصویب قوانین ،،بورس اگ سریعتر مردم اقدام میکردن اینقدر ضرر نمیدادن میشینیم میشینیم ببینیم میخاد چی بشه هیچی نابود میشیم

  • ناشناس

    اگر مجلس میخاد بورس درست بشه وچرحه تولید بچرخه باید هردو وزیر اقتصاد وصنعت ومعدن را استیضاح بکنه

  • ناشناس

    بورسی که مثبت و منفیش بخاطر رفتن و نرفتن این رئیس همیشه گریان مستعفی باشه وای بحالشه

  • رفیق فابریک حقوقی

    مرد بزرگی بود

  • ناشناس

    خوبه اینجا همش کسی هست که تقصیرا رو بندازن گردن دیگری،پس خودتون چی،همش غلط اضافی میکنین