کد مطلب: ۷۰۵۲۲۲

جدیدترین اخبار احیای برجام/ رفع تحریم‌های ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست

جدیدترین اخبار احیای برجام/ رفع تحریم‌های ایران به نفع امنیت ملی آمریکاست

هرچند مذاکرات برجام علارغم پیش‌بینی‌ها طولانی شده است، اما سخنگوی کاخ سفید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را به سود امنیت ملی آمریکا دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته نیز امانوئل مکرون، نخست وزیر فرانسه و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران توافق برجام را «امکان‌پذیر» دانستند، اما چندین سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، خواستار ادامه فعالیت‌های پادمانی این نهاد شدند.

به نقل از مهر، سخنگوی کاخ سفید ادامه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران را به سود امنیت ملی آمریکا دانست.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید گفت: ادامه روند مذاکرات هسته‌ای ایران به نفع امنیت ملی آمریکا است.

وی در عین حال مدعی شد که واشنگتن به به‌کارگیری دیگر ابزارها برای حل دیگر مشکلات مربوط به رفتارهای ایران ادامه خواهد داد.

پیشنهادها همچنان روی میز است

به نقل از ایرنا، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب گفت: پیشنهادهای ما برای احیای توافق هسته‌ای با ایران همچنان روی میز است.

بورل در گفت‌وگو شبکه الجزیره گفت: پیشنهادهایی که برای احیای توافقنامه هسته‌ای با ایران مطرح کردیم، تا زمانی که به مذاکره بازگردیم همچنان روی میز خواهد بود.

پیش‌تر سخنگوی بورل با بیان اینکه هنوز فرصت برای جمع‌بندی و دست‌یابی به توافق نهایی وجود دارد، گفته بود که رسیدن به خط پایان در گرو برداشتن گام لازم از سوی مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگوهاست.

او با اشاره به اظهارات بورل پس از نشست غیررسمی وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت که انتظار نمی‌رود در این هفته تحول چشمگیری در رابطه با مذاکرات رفع تحریم‌ها رخ دهد. با این وجود هیچ ارتباط مستقیمی بین دیدار وی (بورل) با همتای ایرانی یا هر فرد دیگری که در مذاکرات شرکت می‌کند برای دست‌یابی به توافق نهایی وجود ندارد.

وی به پیش‌نویس توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: هنوز [برای حصول توافق] فرصت وجود دارد و ما در شرایطی قرار داریم که به توافق نهایی نسبتا نزدیک هستیم، اما برای رسیدن به مرحله آخر شرکت‌کنندگان باید در مورد پیشنهادی که روی میز است حرکت لازم را انجام دهند.

عربستان تمایل دارد با ایران روابط حسنه‌ برقرار کند

به نقل از ایرنا، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد، عربستان تمایل دارد با ایران روابط حسنه‌ برقرار کند.

به نقل از تارنمای فرانس ۲۴، وزیر امورخارجه عربستان سعودی جمعه شب در مصاحبه با این رسانه گفت، ریاض نسبت به احیای احتمالی توافق هسته‌ای قدرت‌های غربی با ایران به‌ویژه در مورد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی‌هایی دارد.

با این حال وی تاکید کرد که حتی یک معامله معیوب بهتر از نبود توافق است.

وزیر امورخارجه عربستان سعودی تصریح کرد، هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر مانع ملاقات او با همتای ایرانی خود شده است.

وی تاکید کرد، ما قطعا قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم.

]

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.