کد مطلب: ۶۹۹۰۵۸

جدیدترین خبر درباره اربعین/ تراکم جمعیتی بالا در مرز مهران

جدیدترین خبر درباره اربعین/ تراکم جمعیتی بالا در مرز مهران

با توجه به افزایش تعداد زائران و کمبود اتوبوس قیمت بلیت اتوبوس از امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زائران اربعین توجه داشته باشند که پیش از سفر حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

تراکم جمعیتی بالا در مرز مهران

رئیس ستادمرکزی اربعین گفت: دو میلیون نهصد هزار نفر در سامانه سماح تا امروز ثبت نام کرده اند. موج بازگشت زائران از عراق به کندی شروع شده است.

وی گفت: پایانه های مرزی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند اما نگرانی ما عدم آمادگی طرف عراقی در پایانه مرزی است. در مرز مهران شاهد تراکم جمعیت بالایی هستیم، ورود زائران از طرف عراقی به کندی صورت میگیرد.

به نقل از تحلیل بازار، وزیر اره و شهرسازی درباره جابجایی زوار اربعین گفت: شرایط امسال متفاوت است. تعداد زئران افزایش یافته و به بیش از پنج میلیون نفر رسیده است.

رستم قاسمی گفت: از پایانه‌های میرجاوه تا پایانه‌های غربی تجهیز شده و تاکنون برای اصلاح جاده‌ها بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته قاسمی، وضعیت ناوگان حمل و نقل مناسب نیست. ۱۴هزار ناوگان اتوبوس نیاز داریم. ۹هزار ناوگان فقط در اختیار داریم و تا روز گذشته (دوشنبه) با دستگاه‌های مختلفی برای تامین ناوگان با کمک معاون اول رئیس جمهور رایزنی کردیم.

وی گفت: چون کمبود ناوگان عمومی داریم، مردم با وسایل خود سفر کنند.

اتوبوس های اربعین از پرداخت عوارض معاف هستند

وزیر راه درباره بازار سیاه اتوبوس گفت: در همه پایانه‌ها ایست بازرسی گذاشتیم. قیمت بلیت اتوبوس امروز افزایش یافت. برای جبران یکسر خالی قیمت را امروز افزایش دادیم. همچنین همه آزادراه‌های کشور نباید این ۱۵ روز از اتوبوس و سواری عوارض دریافت کنند.

رستم قاسمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است اتوبوس کم داریم. حتی تلاش کردیم چهار هزار اتوبوس از کشورهای همسایه اجاره کنیم، اما موفق نشدیم. قرار است با دستور محمد مخبر اتوبوس دستگاه‌ها در اختیار قرار بگیرد.

۳ زائر اربعین درگذشتند

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اعلام کرد: طی روز‌های گذشته ۳ نفر از زائران کشورمان در گذشته‌اند. این ۳ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده و بیمه نبوده‌اند. فلذا به زائران اکیدا توصیه می‌شود، حتما در سامانه سماح ثبت‌نام نمایند تا از خدمات بیمه اربعین برخوردار شوند.

وحید اسکندری گفت: هزینه بیمه اربعین حسینی امسال ۱۸هزار تومان است که تعهدات لازم را در قبال زائران بر عهده دارد. این اقدامات به جهت تسهیل امور خدمت‌رسانی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ع ن

    فقط حرف میزنید