کد مطلب: ۶۹۷۵۳۲

جدیدترین خبر از اربعین/شرایط وام قرض الحسنه سفر اربعین

جدیدترین خبر از اربعین/شرایط وام قرض الحسنه سفر اربعین

نرخ بلیت هواپیما تهران ـ نجف و بالعکس از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور ۶‌میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است. <br /> روز قبل گفته شد مسافرانی که قصد دارند با اتوبوس سفر کنند نه تنها افزایش قیمت ۷۵درصدی برای آنها اعمال نمی‌شود بلکه ۵۰درصد تخفیف نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سازمان تامین‌اجتماعی قصد دارد برای سفر اربعین به تعدادی از بازنشستگان تسهیلات ۱۲۰میلیون ریالی پرداخت کند.

شرایط پرداخت وام اربعین

به نقل از مشرق‌نیوز، معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان، زمینه‌ حضور این عزیزان را در پیاده‌روی اربعین فراهم کند.

احمد اسفندیاری تاکید کرد: به علت محدودیت منابع این تسهیلات فقط به ۲۰هزار نفر ارائه می‌شود. ثبت‌نام متقاضیان نیز توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان در سراسر کشور انجام می‌شود. کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

اسفندیاری ادامه داد: انتخاب متقاضیان برای ارائه تسهیلات به‌صورت قرعه‌کشی است و تمامی شرایط احراز تعیین شده برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله نداشتن چک برگشتی و اقساط معوق در این خصوص الزامی است.

نظارت‌ بر بلیت‌های اربعین تشدید شد

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی گفت: از امروز دو شعبه سیار تعزیرات حکومتی در ترمینال مسافربری جنوب و آزادی برای نظارت بر قیمت بلیت‌های زائران اربعین مستقر می‌شوند.

شهرام محسنی افزود: بلیت رفت و برگشت هواپیما از تهران به نجف و بالعکس ۶ میلیون تومان است.

محسنی گفت: شرکت‌های هواپیمایی هم زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی قرار دارند.

به نقل از ایسنا، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به منظور نظارت بر نحوه فروش بلیت سفر اربعین خبر داد.

احمد رحمانیان گفت: این سازمان بر نحوه انجام وظایف دستگاه‌های مسئول و متولی در حوزه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای و به‌ویژه کنترل نرخ بلیت‌ها نظارت دارد و با برقراری گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حضور در اماکن فروش بلیت و پایانه‌های هوایی، تمامی اقدامات دستگاه‌های ذی‌ربط را رصد می‌کند.

نرخ بلیت هوایی سفر اربعین

گفتنی است فروش بلیت برای گروه‌های کمتر از ۹ نفر از طریق دفتر مرکزی فروش بلیت‌های ایران‌ایر و سایت اینترنتی شرکت هما انجام می‌شود. قیمت بلیت برای بزرگسالان ۶میلیون تومان، برای رده سنی کودک نیز ۶میلیون تومان و برای کمتر از دو سال ۱۰درصد از نرخ بلیت خواهد بود.

به مسافرانی که در زمان پرواز در فرودگاه حاضر نشوند، ۳میلیون تومان مسترد می‌شود. همچنین زائرانی که از قبل اعلام کنسلی پرواز کنند، ۹۰درصد قیمت بلیت را دریافت می‌کنند.

نرخ استرداد بلیت پروازهای اربعین به ازای هر مسیر ۵۰۰هزار تومان است. نرخ کنسلی در پرواز رفت و برگشت مبداء تهران یک میلیون تومان است. بار مجاز نیز برای هر زائر ۳۰ کیلوگرم است.

به نقل ایسنا، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور افزود: طی چند روز اخیر مطابق اخبار واصله، برخی از آژانس‌های هوایی خودسرانه قیمت بلیت را افزایش داده و در برخی موارد اخبار فروش بلیت ۱۳میلیون تومانی واصل شد که سازمان بازرسی به این موضوع ورود داشته و به طور حتم برای شرکت‌ها و آژانس‌های متخلف پرونده تشکیل می‌شود.

رحمانیان گفت: شرکت‌های هواپیمایی قشم ایر، ایران ایر، آسمان، معراج، تابان، زاگرس، آتا، وارش و ماهان مسئولیت عرضه بلیت را برعهده دارند.

شرایط فروش بلیت اتوبوس سفر اربعین

به نقل از ایسنا، احمد رحمانیان، به افزایش ۷۵درصدی نرخ بلیت اتوبوس نیز اشاره کرد و گفت: برخی افراد سودجو خودسرانه قیمت بلیت اتوبوس را بیش از این نرخ افزایش داده‌اند. بر این اساس مقرر شد بلیت اتوبوس فقط با ارائه کدملی فروخته شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.