کد مطلب: ۷۰۵۰۸۹

هشدار وزارت اطلاعات درباره اعتراضات اخیر

هشدار وزارت اطلاعات درباره اعتراضات اخیر

وزیر اطلاعات در واکنش به اعتراضات اخیر کشور با انتشار متنی به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیام وزیر اطلاعات در مورد اعتراضات اخیر کشور به این شرح است.

به نقل از ایلنا، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست. پلیس یک دستگاهی است برای تامین امنیت عمومی و در مواردی با ابزاری که دارد کنترل وضعیت را انجام می‌دهد، اما در حال حاضر هم امر به معروف کننده است هم برخورد کننده، امر به معروف‌شان همان تنش، برخورد و درگیری است.

شهریار حیدری در پاسخ به این سوال که افکار عمومی بعد از اتفاقات اخیر از نمایندگان مجلس مطالبه می‌کند که به موضوع گشت ارشاد ورود کند آیا مجلس می‌تواند به این قضیه وارد شود، گفت: مجلس با تصویب قوانین می‌تواند این موضوع را تعریف کند. زیرا در حال‌ حاضر تمام سازوکار در اختیار دولت است که می‌تواند این موضوع را متوقف و یا اجرایی کند، بالاخره مجلس هم نگاهش این است آنچه که به مصلحت نظام و مردم است اتفاق بیفتد.

حیدری یادآور شد: شکلی از قانونی در دولت و مجلس گذشته اتفاق افتاده است و در دولت جدید اجرا می‌شود که به نظر من نیازمند یک بازنگری جدی هستیم. به هر صورت آنچه که اتفاق می‌افتد اتفاق مناسب و مبارکی نیست و این امر به اعتماد ملی آسیب می‌رساند و همچنین برای جریاناتی که دشمن این نظام و آب و خاک هستند راه سوءاستفاده را باز می‌کند تا یک بهانه و مستمسکی پیدا کنند. لذا به صلاح کشور نیست و یک بازنگری جدی نیاز است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مجلس نگران مصالح و منافع ملت و کشور است و به هیچ وجه تمایلی ندارد این برخوردها به اعتماد مردم و حاکمیت آسیب برساند.

جزئیات رسیدگی به بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره این‌که در اعتراضات اخیر افرادی بازداشت شده‌اند آیا کمیسیون امنیت ملی به این موضوع ورود خواهد کرد یا خیر، بیان کرد: این موضوع در کمیسیون امنیت قابل پیگیری است البته بیشتر در اختیار کمیسیون امور داخلی است، آقای قالیباف ماموریت رسیدگی به مساله را به کمیسیون داخلی محول کردند، اما در کل تبعات امنیتی این موضوع و اثراتش در کمیسیون امنیت قابل بحث است که البته کمیسیون امنیت از چند روز گذشته تا به حال به این موضوع پرداخته است.

شهریار حیدری خاطرنشان کرد: آنچه مصالح و منافع کشور است و برای کمیسیون امنیت ملی و نمایندگان اهمیت دارد، قانونی است که از نظر مبادی اسلامی قانون خوبی است اما اجرای آن را به یک دستگاهی مانند پلیس داده‌اند که تخصص امر به معروف و نهی از منکر ندارد، زیرا ابزاری برای این کار ندارد و این یک اشتباه بزرگ است که برای این کار اتقاق افتاده است.

وی ادامه داد: پلیس ابزار امر به معروف و نهی از منکر نیست، پلیس یک دستگاهی است برای تامین امنیت عمومی و در مواردی با ابزاری که دارد کنترل وضعیت را انجام می‌دهد، اما در حال حاضر هم امر به معروف‌کننده است هم برخوردکننده، امر به معروف‌شان همان تنش، برخورد و درگیری است که پیش می‌آید بنابراین بهتر است چون اجرای این قانون در حال حاضر به مصالح و نفع کشور نیست و صرفا تنشی بین مردم و پلیس است و نهایتا باعث سوءاستفاده مخالفان و معاندان پشت مرزها می‌شود، این قانون اصلاح شود.

تجدید در قوانین منجر به سقوط نظام نمی‌شود

به نقل از انتخاب، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توییتی د واکنش به حوادث اخیر نوشت: بزرگترین منکر، بدبین کردن مردم نسبت به اساس دین است. نظام بن‌بست ندارد. برخلاف تصور برخی دوستان و دشمنان، تجدیدنظر در برخی قوانین و روش‌های ناکارآمد اجتماعی، به سقوط دومینووار نظام منجر نمی‌شود. تحولات اجتماعی را درک کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

هشدار وزارت اطلاعات درباره اعتراضات اخیر

به نقل از برنا، وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت هفته‌ دفاع مقدس نوشت:

من‌المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر … (احزاب/۲۳)

"هفته‌ی دفاع مقدّس" یادآور حماسه‌ی جاودان و ایثار قهرمانانه‌ی ملّت بزرگ، غیور و شهیدپرور ایران اسلامی است که با هدایت‌های الهی امام راحل عظیم‌الشّأن (ره) و به برکت خون مطهر شهیدان والامقام و فداکاری و جهاد مجاهدان در هشت سال توطئه‌ی جنگ تحمیلی به نیابت از امپراطوری نظام سلطه علیه انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مظلوم و نوپای جمهوری اسلامی ایران، برگ زرّین و مشعشعی از تاریخ پرشکوه این مرز و بوم را رقم زده‌اند.

ایثارگران و حماسه‌آفرینانی که نسل در نسل برای اعتلای حاکمیّت اسلام، با ایمان راسخ به آیات الهی و تعالیم آسمانی قرآن، انقیاد و تعبّد تام نسبت به خدای لایزال و مقتدر، پیامبر عظیم‌الشّأن اسلام حضرت محمّد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و اولی‌الامر و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) را وجهه‌ی همّت خود قرار داده و در عهد و میثاقی ناگسستنی با عاشورای خونبار سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، هم‌چنان در عصر غیبتِ حضرت صاحب‌الامر (عجّل‌الله تعالی فرجه‌الشریف)، امتثال از فرامین، تواصی، هدایت‌های حکیمانه و انگشت اشاره‌ی مقام منیع و عظمای ولایت حضرت امام راحل عظیم‌الشأن (رحمه‌الله‌علیه) و رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را یگانه راه تفوّق و غلبه بر دسیسه‌های رنگارنگ شیطان بزرگ و طواغیت و ایادی خنّاس آنان و تضمین کننده‌ی سعادت دنیا و آخرت می‌دانند.

سربازان گمنام امام زمان (عجّل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد در وزارت اطلاعات و جامعه‌ی بزرگ اطلاعاتی کشور ضمن ادای تعظیم، احترام و گرامی‌داشت حماسه‌ها و خاطرات لحظات ناب جهاد و مبارزه علیه استکبار جهانی در ایّام دفاع مقدّس، به تمامی اقشار ملّت بزرگ و ولایت‌مدار ایران و به‌ویژه پیشکسوتان جهاد و شهادت در دفاع مقدّس و مقاومت اسلامی، قویاً اطمینان می‌دهند که با هوشمندی و هوشیاری همه‌جانبه، مترصد نقشه و بازی‌سازی‌های ابلهانه‌ی دشمنان خبیث و خنثی‌سازی و مهار توطئه‌های شوم آنان خواهند بود و اجمالاً به فتنه‌گران داخلی و خارجی هشدار می‌دهند که هرگز خواب‌های آشفته و شوم آنان علیه ارزش‌های دینی و دستاوردهای سترگ انقلاب اسلامی تعبیر نخواهد شد و چنان‌که مقام معظم رهبری (مدّظّله‌العالی) در بیانات خود به مناسبت آغاز هفته‌ی دفاع مقدس با پیشکسوتان این عرصه فرمودند: «به لطف الهی، امروز کشور از لحاظ دفاعی به مرحله بازدارندگی رسیده است». لذا دشمنان مانند همیشه، عِرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند؛ بحوله و قوته.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به جای تهدید جواب منطقی بدهید.

    • امید

      با سلام ما ملت انقلابی و اسلامی وباغیرت هستیم آمریکا و اسراییل و منافقان عددی نیستند فقط تا همیشه یارانه ما ملت را نقدی بدهیدماملت کالابرگ نمی خواهیم نه نمیخواهیم