کد مطلب: ۷۲۰۷۱۹

جدیدترین وضعیت کالابرگ الکترونیک

جدیدترین وضعیت کالابرگ الکترونیک

کالابرگ آخرین تصمیم دولت برای بالابردن توان اقتصادی مردم است. کم بود مقدار یارانه ها باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم، موجب این شده است که فعالان اقتصادی از عرضه کالابرگ الکترونیکی حمایت کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کالابرگ آخرین تصمیم دولت برای بالابردن توان اقتصادی مردم است. کم بود مقدار یارانه ها باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم، موجب این شده است که فعالان اقتصادی از عرضه کالابرگ الکترونیکی حمایت کنند.

به نقل از ایسنا، دولت تصمیم داشت کالابرگ را از اوایل تیرماه توزیع کند. کالابرگ الکترونیکی به صورت کاغذ جدا نیست و در همان حساب بانکی مردم عرضه میشود. باتوجه به شرایط اقتصادی بنظر میرسد دریافت کالابرگ الکترونیکی توان خرید مردم را بیشتر میکند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر طرح کالابرگ در مرحله‌ای است که مقرر شده از پایلوت‌های شهری خارج و در سطح کشور اجرا شود، گفت: زمانی که حدود نصف فروشگاه‌های مربوطه به پایانه‌های فروش مخصوص مجهز شوند، دیگر مشکلی برای اجرای طرح نیست و برای بقیه فروشگاه‌ها هم راه‌هایی پیش‌بینی شده که بدون ایجاد صندوق فروشگاهی و با تغییر همین دستگاه‌های پز موجود بتوانند کالاهای مشمول را ثبت کنند.

علیرضا شاه‌میرزایی با بیان اینکه متولی اصلی کالابرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: وزارت صمت دستگاه همراه است و در تکمیل زنجیره تامین کالا و نصب سامانه‌ها در فروشگاه‌ها همکاری می‌کند که در پایلوت‌ها هم همکاری انجام شده است. این طرح تاکنون به صورت پایلوت در چهار شهرستان گرمسار، آبیک، دماوند و فیروزکوه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ممکن است نمایندگان نظر شخصی خود را در خصوص حذف کالابرگ مطرح کرده باشند، تصریح کرد: چیزی به عنوان نظر جمع بندی شده برای منتفی شدن طرح کالابرگ مطرح نشده است. طرح کالابرگ قانون است و بر اساس مصوبه مجلس باید اجرا شود.

به گفته این مقام مسئول اجرای این این طرح پیچیده و حساس است و باید پایلوت‌های متعدد اجرا شود. در حال حاضر طرح در مرحله‌ای است که مقرر شده از پایلوت‌های شهری خارج و در سطح کشور هم پایلوت‌هایی اجرا شود و در نهایت اگر مشکل خاصی نبود، اجرا شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من مددجوی امدادم و تنها محل امرار معاشم همین یارانه و مستمری هست .لطف کنید بجای کالا برگ همون یارانه رو بدید و کالا برگ به مددجویان بدید .