کد مطلب: ۴۱۸۳۰۸

هادیان‌فر:

جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی چقدر است؟

جریمه روزانه خودروهای فاقد معاینه فنی چقدر است؟

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 60 درصد اتوبوس‌های شهرداری تهران در سن فرسودگی است، گفت: طبق قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شود که در تهران در 8 ماهه اخیر، 3 میلیون و 200 هزار وسیله جریمه شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد پلیس راهور در بحث آلودگی هوا اظهار کرد: در خصوص آلودگی هوا گزارش کاملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور،‌ رئیس سازمان بازرسی و سایر مسئولان ارائه کرده و در آن گزارش به ماده 8 هوای پاک تاکید کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ماده 8 هوای پاک 10 تعهد مخصوص دولت محترم است که بخشی از آن در دست اقدام است و بخشی دیگر ان‌شاءالله اجرا خواهد شد.

وی با اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی پرداخت گفت: طبق قانون خودروهای فاقد معاینه فنی روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شود که در تهران در 8 ماهه اخیر، 3 میلیون و 200 هزار وسیله جریمه شده‌اند که برای 88 هزار خودرو تکرار جریمه صورت گرفته است.

هادیان‌فر به جانفشانی ماموران پلیس راهور اشاره و بیان کرد: علی رغم آلودگی شدید هوا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای مدیریت و تسهیل در تردد در معابر حضور دارند و متاسفانه با توجه به شدت آلودگی چندین نفر از پرسنل ما به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: پلیس راهور از تردد کامیون‌های سنگین در روزهای آلوده ممانعت می‌کند؛ در این خصوص ماده 18 و جریمه نیز اعمال می‌شود و در صورت نیاز توقیف هم در دستورکار است.

وی به موضوع اتوبوس‌های شهرداری تهران که گازوئیل‌سوز هستند پرداخت و گفت: 60 درصد این اتوبوس‌ها در سن فرسودگی است و باید شهرداری نوسازی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور کار قرار دهد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.