خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۷۶۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات عرضه اولیه «رنیک» / یک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به فرابورس می‌آید

جزئیات عرضه اولیه «رنیک» / یک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان به فرابورس می‌آید

ارزش اسمی هر سهم عرضه اولیه جدید 1000 ریال ارزیابی شده است. همچنین تعداد کل سهام این شرکت یک میلیارد سهم عنوان شده که از این میزان 100 میلیون سهم معادل 10 درصد کل سهام شرکت، آماده پذیرش در بازار دوم فرابورس است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت فرابورس ایران در تازه‌ترین اقدام خود، درصدد عرضه 100 میلیون سهم شرکت جنرال مکانیک با نماد «رنیک1» در تاریخ چهارشنبه 13 شهریور ماه سال جاری در بازار دوم فرابورس است.

ارزش اسمی هر سهم این شرکت 1000 ریال ارزیابی شده است. همچنین تعداد کل سهام شرکت یک میلیارد سهم عنوان شده که از این میزان 100 میلیون سهم معادل 10 درصد کل سهام شرکت، آماده پذیرش در بازار دوم فرابورس است.

مدیر عرضه این شرکت، کارگزاری بورس بهگزین تعیین شده و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی که به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد، 300 سهم است که با توجه به میزان متقاضیان، قابل تغییر است.

شرکت بورس بهگزین که در عین حال به عنوان متعهد خرید این عرضه اولیه فعالیت خواهد کرد، سقف تعهد خرید سهام این شرکت را در روز عرضه اولیه 50 درصد مشخص کرده است.

گفتنی است که دامنه قیمت در ثبت سفارش عرضه اولیه رنیک ، از مبلغ 7850 ریال تا 7900 ریال قرار داده شده است.

شرکت جنرال مکانیک زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی پایا سامان پارس، وابسته به بنیاد مستضعفان است و قوانین و مقررات بنیاد مستضعفان و شرکت مادر تخصصی پایا سامان پارس به طور مستقیم بر فعالیت‌های این شرکت موثر هستند، در همین راستا 49 درصد از سهام این شرکت متعلق به بنیاد بوده که توانسته کرسی ریاست هیات مدیره شرکت را نیز به دست آورد.

«رنیک» در حوزه‌ها و رشته‎‌های مختلفی همچون فعالیت‌های ساختمانی و امور پیمانکاری مربوط به آن - امور پیمانکاری مربوط به ساخت و ساز بندها، سدها، نیروگاه‌ها، سازه‌های هیدرولیکی‌ و به طور کلی فعالیت‌های مربوط به رشته آب - رشته حمل و نقل، ساخت راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه‌ها، راه‌های ریلی، باند فرودگاه - رشته تأسیسات و تجهیزات امور پیمانکاری مربوط به شبکه گازرسانی شهری، تأسیسات مکانیکی و هیدرومکانیکی - حوزه ارتباطی همچون شبکه‌های رایانه‌ای ساختمان - رشته نیرو و فعالیت‌هایی نظیر امور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاه‌ها، شبکه‌های برق و تأسیسات برقی، پست‌های توزیع و الکترونیک عام و خاص و نظایر آن - رشته نفت و گاز امور پیمانکاری مربوط به تآسیسات سرچاهی و خطوط لوله و انتقال و هرگونه فعالیت عمرانی مرتبط به آن در حوزه‌های نفت و گاز فعالیت می‌کند.

این شرکت توانسته است که در پایان سال مالی 97 ، سود انباشته خود را با رشدی 26 درصدی نسبت به دوره مشابه پیشین خوداز 486631 میلیون ریال به 613159 میلیون ریال برساند.

همچنین درآمدهای عملیاتی این شرکت در پایان سال مالی 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشدی 30 درصدی از 3293374 میلیون ریال به 4275767 ریال رسید. در حالی که بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز با رشدی 29 درصدی مواجه شده است.

هزینه‌های مالی این شرکت نیز در پایان سال مالی 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشدی 14 درصدی، از 36941 میلیون ریال به 42275 میلیون ریال رسیده است.

در مجموع نیز توانست در پایان سال مالی 97، با رشدی 24 درصدی، 633702 میلیون ریال سود خالص شناسایی کند. سود خالص هر سهم این شرکت در پایان سال مالی 97 ، با افتی 8 درصدی، از 690 ریال به 634 ریال رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیّدمحمّدزعفرانچی

    رونداست.باید اجازه بدهیم حرکت انجام شود