کد مطلب: ۴۲۵۱۸۷

اسلامی مطرح کرد:

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، در ایران خوانده می‌شود

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی، در ایران خوانده می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: جعبه سیاه که شامل (CVR و FDR) هست جزو جدانشدنی اجزاء بررسی سانحه است و مسئول بررسی سانحه، هیات بررسی سانحه هواپیمايی کشوری جمهوری اسلامی ایران است که طبق قوانین ایکائو در حال بررسی کار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر خود به اوکراین گفت: سفر بسیار موثری بود در جهت اینکه هم مردم ما و هم کسانی که عزیزان خود را در این سانحه از دست دادند، بدانند که ما طبق ضوابط کار را انجام می‌دهیم و سانحه در دست بررسی دقیق است.

وی با بیان اینکه در سفر به اوکراین، حامل پیام تسلیت رئیس جمهور به دولت و ملت این کشور بودم و بعد از تسلیم این پیام، جلساتی با رئیس جمهور اوکراین و بخشی از اعضای کابینه که به سانحه مربوط بودند داشتم، گفت: همچنین جلساتی با وزیر امور خارجه و وزیر حمل و نقل این کشور برگزار کردیم.

اسلامی افزود: قدردانی از همراهی ویژه‌ای که ایران با اوکراین داشته و قولی که رئیس جمهور کشورمان داده بود که پیکر این جان باختگان در زمان مقرر تحویل شود و نیز همکاری ایران با تیم اوکراینی، از نکات مهم بیانیه ریاست جمهوری اوکراین بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسات تاکید شد که روند بررسی سانحه با مشارکت و طبق ساختار‌های موجود در بررسی سوانح، تا انتها انجام و نتایج به صورت شفاف اطلاع رسانی شود.

اسلامی درباره جعبه سیاه هواپیما نیز افزود: جعبه سیاه که شامل (CVR و FDR) هست جزو جدانشدنی اجزاء بررسی سانحه است و سانحه در ایران رخ داده و مسئول بررسی سانحه، هیئت بررسی سانحه هواپیمايی کشوری جمهوری اسلامی ایران است که طبق قوانین ایکائو در حال بررسی کار است.

وی با بیان اینکه آماده سازی سخت افزار و نرم افزار بازبینی جعبه سیاه در حال انجام است، افزود: هیات بررسی سانحه، به اوکراین برای بازبینی مدارک هواپیما سفر کرد و بعد از بازگشت، با تیم اوکراینی و همه کسانی که طبق ضوابط باید در بررسی سانحه حضور داشته باشند جلسه خواهد داشت.

اسلامی اضافه کرد: در مرحله نخست، سازمان هواپیمايی کشوری، هم به شرکت بوئینگ و هم به اوکراین ایمیل زد و تماس گرفته و آن‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: شرکت بوئینگ، ان تی اس پی را معرفی کرده که با ما در ارتباط است، اوکراینی‌ها نیز هیئت بزرگی را با تجهیزات و امکانات اعزام کردند و ما بر اساس ساختار‌های تعریف شده، درحال انجام کار هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جعبه سیاه باید به عنوان یکی از آیتم‌های بررسی سانحه، بررسی شود، افزود: اگر تیم بررسی سانحه در بازگشایی اطلاعات و بازبینی آن دچار مشکل شود ممکن هست که در خصوص اینکه چگونه از سایر کسانی که امکانات دارند کمک بگیرد، تصمیم بگیرد تا بتواند بازخوانی کند.

مردم در مواقع بازندگی از سفرهای غیرضرور خودداری کنند

وی در خصوص آمادگی سازمان راهداری در خصوص موج جدید بارش‌ها نیز گفت: مردم شاهد بودند که فرودگاه مهرآباد در هفته گذشته یک برف تاریخی‌ای را داشت، بلافاصله برف روبی انجام شد و اگر مه غلیظ که دید را تا ۵۰ متر محدود کرد، وجود نداشت، پرواز‌ها برقرار می‌شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای ما ایمنی مردم، در همه شقوق حمل و نقل، حرف اول را می‌زند، افزود: راهدار‌های ما شب و روز ندارند و همیشه در جاده‌ها فعال هستند.

وی گفت: راهداران، امکانات ویژه‌ای دارند و امکانات متناسب با ظرفیت مورد نیاز است و هرجا که برف و بوران باشد و ایمنی مردم وجود نداشته باشد، حتما از تردد مردم جلوگیری می‌کنیم.

اسلامی افزود: از مردم می‌خواهیم که وقتی هواشناسی اعلام می‌کند، از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند و رانندگان به تذکر پلیس راه توجه کنند.

وی گفت: ما سوانحی را در هفته گذشته داشتیم که پلیس راه جلوی خودرویی را برای تردد کردن، گرفته، اما راننده گوش نداده و هم خود و هم مردم را گرفتار کرده است.

اسلامی افزود: وقتی شرایط آب و هوایی سخت است، مردم رعایت کنند و حفظ جان خود را درنظر بگیرند تا با یک بی‌احتیاطی دچار غم و اندوه نشویم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.