کد مطلب: ۵۵۶۰۴۴

روحانی:

امروز با رئیس‌جمهور منتخب جلسه دارم/ هیچ‌کس به دولت نگفت خسته نباشید

امروز با رئیس‌جمهور منتخب جلسه دارم/ هیچ‌کس به دولت نگفت خسته نباشید

رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه امروز با سیدابراهیم رئیسی جلسه دارد، گفت: نباید مصالح انقلاب را به خاطر انتخابات فدا کنیم. انتخابات جایگاه بالایی دارد، ولی اهداف مهم نباید فراموش شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در جلسه هیات دولت افزود: اینکه می‌گوییم مسلمان و انقلابی هستیم یعنی باید مصالح دنیای اسلام را رعایت کنیم. انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در مساله انتخابات هم همین است که نباید مصالح انقلاب را به خاطر انتخابات فدا کنیم؛ انتخابات جایگاه بالایی دارد، ولی اهداف مهم نباید فراموش شود.

او با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری تصریح کرد: انتخابات به یک مفهومی از ارکان نظام است؛ اگر گفتیم جمهوریت رکن نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.

روحانی عنوان کرد: جمهوریت یک پایه مهم در کنار اسلام است و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنیم، اگر متزلزل شود، کل نظام متزلزل می‌شود؛ امیدوارم اگر به اسلام خدمت نمی‌کنیم، به آن لطمه نزنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اخلاق اسلامی و نقش آن در دین گفت: باید جامعه‌ای داشته باشیم که اگر شخصی دروغ گفت، در جامعه از بین برود و هیچکس به او اعتنا نکند؛ اسلامیت یعنی همین.

روحانی در ادامه گفت: آن چیزی که از اسلام مهم بوده، اخلاق اسلامی است و در اخلاق و رفتار اسلامی، راستگویی، صداقت، احترام به صداقت مردم و مسائلی از این دست مهم است که اگر این‌ها هم صدمه ببیند، چیزی از اسلام نمی‌ماند.

او افزود: اگر در مساله جمهوریت باید فضای را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم، اینکه بخشی از جمعیت را که به یک تفکر علاقه دارند، کنار بزنیم، به کشور خدمت نکردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت برای برگزاری انتخابات گفت: اصل انتخابات بسیار مهم بود و یکی از کار‌های دولت دوازدهم، برگزاری یک انتخابات امن و سالم با توجه به دستورالعمل‌هاب بهداشتی بود که کار مهمی بود و انجام شد.

روحانی با بیان تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات تصریح کرد: اینکه ده‌ها هزار صندوق از صبح تا نیمه شب حاضر باشند و مردم بتوانند پای صندوق‌ها حاضر شوند و صبح اول وقت فردا منتخب مردم را مشخص کند، کار بزرگی است و نباید به خاطر اینکه در یک جایی چند دقیقه انتخابات دیرتر شروع شده است، انتخابات را نادیده بگیریم و باید به این موضوع افتخار کنیم.

او بیان کرد: امروز جلسه دوم را با رئیس‌جمهور منتخب داریم و درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

همه واقعیت‌ها را بدون کاستی به دولت بعدی بگوییم

روحانی افزود: من به رئیسی، تلفنی، حضوری و کتبی تبریک گفتم و البته در جلسه حضوری من با ایشان، بحث‌های بسیار خوبی درباره مسائل خارجی و بین‌الملل، داخلی و اقتصادی شد، این جلسه را ما ادامه خواهیم داد و امروز جلسه دوم با رئیس‌جمهور منتخب داریم.

رئیس‌جمهور گفت: ما باید همه واقعیت‌های کشور را دقیقا بدون کم و کاست به ایشان بگوییم و برای دولت بعدی توضیح داده شود. ما در شرایط بسیار سختی دولت را اداره کردیم و من معتقدم که دولت سیزدهم شرایط آسانتری خواهد داشت البته نه به این معنی که مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در جنگ اقتصادی بی‌سابقه در تاریخ ایران و جهان، کشوری را که از همه طرف محاصره و بانک‌ها، پول‌ها و روابط خارجی، صادرات و واردات آن وابسته بودند و حتی برای وارد کردن دارو و مواد غذایی، زجر کشیدیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای وارد کردن مواد غذایی رنج‌های زیادی کشیدیم و مشکلاتی داشتیم، گفت: به سختی توانستیم دارویی را وارد و پول واکسنی را تامین کنیم.

وی با اشاره به گزارش افتخار آمیز وزارت نفت در ستاد اقتصادی، افزود: وزارت نفت با پیچ و خم‌های زیاد توانست بخشی از نفت را بفروشد و ارز را برای اداره کشور تامین کند.

روحانی با اشاره به عملکرد وزارت نفت، گفت: اگر دولت دست به روی دست می‌گذاشت و کار بزرگ وزارت نفت یعنی صادرات نفت خام، گاز و برق و در کنارش پتروشیمی و فولاد رخ نمی داد، کشور چگونه اداره می‌شد؟

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی‌ها فقط می‌نشینند و حرف می‌زنند، بیان کرد: به ما می‌گویند که چرا نگاهتان به آسمان است؟ بله نگاه دولت به آسمان و رحمت خداوند است، البته به زمین یعنی تلاش و کوشش مردم هم نگاه می‌کنیم. شما می‌گویید که به آسمان نگاه نکنید و از خدا نخواهید، اما ما اینکار را می‌کنیم، اما در کنارش از مردم هم کمک می‌خواهیم.

روحانی با بیان اینکه به حرف‌های برخی‌ها که مدام می‌گویند چرا نگاهتان فقط به برجام بود، گفت: من نمی‌دانم برجام به آن‌ها چه نیشی زده که نمی‌توانند آن را تحمل کنند.

دولت توانست کشور را بدون فروش نفت اداره کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ترامپ خائن و خبیث از برجام بیرون رفت و دست ما در این توافق، خالی ماند، افزود: آیا ما دست روی دست گذاشتیم یا اینکه کاری کردیم که اقتصاد کشور به نفت وابسته نباشد؟ ما کشور را بدون نفت اداره کردیم و هیچ کس برای اداره کردن کشوری که از ابتدای کشف نفت با آن اداره می‌شد، همچین کاری نکرده بود، اما هیچ کس به تلاش‌های پیتروشیمی، فولاد و فراورده نفت خسته نباشید نگفت.

روحانی با اشاره به اینکه در این دولت نگذاشتیم که حقوق یک یا دو روز تاخیر بیفتد و تمام اوراق، سر ساعت پرداخت شده است، گفت: این کار بی‌نظیر در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاده است؛ تمام کمک‌های معیشتی، سر موقع و در روز خود داده شده اند، اما چرا واقعیت را نمی‌گویم؟

رئیس جمهور با اینکه دولت، در سه سال و نیم جنگ اقتصادی کشور را حفظ کرده است، افزود: من به ملت ایران اعلام می‌کنم که دولت، جنگ را به پایان رسانده است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری، آمریکا را به میز مذاکره در وین کشانده و مسائل مهم را حل و فصل کرده است، گفت: اگر بخواهند همین امروز یعنی دوم تیر می‌توانیم تحریم را رفع کنیم! همین الان اختیارات را به دکتر عراقچی بدهید تا به وین رفته و در عرض چند روز، توافق را نهایی کند و بعد از اعلام آن، تحریم‌ها برداشته می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما کار خود را انجام داده و البته یکسری پیچ و خم‌های سیاسی وجود دارد که نمی‌خواهم وارد آن‌ها بشود گفت: عهد من با مردم، این بود که ما در برابر آمریکا تسلیم و خم نشدیم و با سه سال و نیم جنگ، کشور را اداره و مواد لازم را وارد کشور کردیم.

وی افزود: هیچ کارخانه‌ای به خاطر عدم ورود مواد اولیه از خارج به کشور، تعطیل نشد و هیچ بیماری برای نبود تخت، در بیرون بیمارستان نماند؛ این هنر و فداکاری ملت ماست و ما هم این کار و راه را ادامه دادیم.

روحانی با اشاره به کار بزرگ و عظیم دولت برای مبارزه با فساد را کسی نمی‌تواند ادعا کند، گفت: ملت بداند که هیچ راهی برای مبارزه با فساد جز شفافیت وجود ندارد و باید اطلاعات را در اختیار مردم قرار داده شود، آن دولتی که اطلاعات را در اختیار مردم گذاشت و پهنای باند را برای نگاه مردم ایجاد کرد، این دولت بود.

وی با اشاره به اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه که تا پایان ماه مرداد، ۱۴ هزار تخت افتتاح می‌شود،گفت: تمام تاریخ ایران از آغاز خود تا دولت ما، مگر چند تخت داشته است؟! باید نگاه کرد که در دوره‌های قبل چند تخت بوده و در این دولت چند تخت درست شده، تخت‌های قدیم را دولت ما بازسازی کامل کرده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حقوق ملت را این دولت تامین کرده است، اینکه شما در غرب کارون می‌بینید استخراج نفت، ۵برابر شده است و در پارس جنوبی، استخراج بیش از ٢ برابر شده است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما از حقوق ملت دفاع کردیم، گفت: مدام گفته می‌شود که ما فقط به برجام نگاه کردیم، پس سوال اینجاست که چرا نمی‌گویید که پارس جنوبی را چه کسی تکمیل و غرب کارون را به اینجا رساند؟ فلر‌ها را چه کسی جمع کرد و ۶٠ درصد فلر‌ها نمی‌سوزد و جمع شده است؟کدام دولت آب را به شرق کشور برد؟ کدام دولت، ۵٧ سد ملی را به ثمر رسوند؟ چرا نمی‌گویید؟

روحانی با اشاره به اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند، دولت یعنی روحانی، بیان کرد: حسن روحانی، نوکری کوچک است و دولت شامل میلیون‌ها نفر شامل کارگر و کشاورز است. اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که باید با آرامش، امنیت و همدلی، قدرت را به دولت سیزدهم، منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی در سایت دیدم که رئیس‌جمهور منتخب گفته است که من دنبال شایسته‌سالاری‌ام و دنبال جناح و حزبی نیستم، خوشحال شدم، بیان کرد: ان‌شاالله در ماه مرداد، مردم خواهند دید که وقتی وزرا و معاونان ایشان انتخاب می‌شوند، از یک جناح و حزب خاصی نیستند. ما هم کاملا از این موضوع، استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: وقتی که رئیس جمهور شدم، دو یا سه نفر از وزرای من، عضو ستاد رقیب بودند، گفتم که عیب ندارد، آن موقع تشخیص دادند که آنجا بهتر است و رفتند، اما الان در دولت من، آن شخص وزیر است.

روحانی با اشاره به روز‌های انتهایی ریاست جمهوری گفت: ۴۱ روز از دولت ما مانده است. در تمام این روز‌های باقیمانده تا لحظه و ساعت آخر، باید هم و غم ما خدمت به مردم و تحویل این قدرت به منتخب مردم برای دولت سیزدهم باشد.

وی درباره افتتاح‌هایی که در این هفته انجام خواهد شد، گفت: در روز دوشنبه ۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح انجام شده است؛ فردا گازرسانی دو هزار و ۸۰۹ روستا و ۲۱ شهر افتتاح می‌شود. در چه زمانی از تاریخ ایران در دو هزار و ۸۰۰ روستا در استان‌های مختلف افتتاح صورت گرفته است؟ هر روز افتتاح‌های عظیم و بزرگ در شرایط کرونا، تحریم و جنگ اقتصادی داشتیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ان‌شاالله ما کرونا را با همه توان و تلاش در شرایط مناسبی تحویل دولت بعدی می‌دهیم. ممکن است تا آخر سال و چند ماه از سال آینده گرفتار کرونا باشیم؛ اما امروز آرامش نسبی در داخل کشور به علت واکسن به‌وجود آمده است. ما برای تهیه واکسن تلاش کردیم و تلاش می‌کنیم؛ باز هم واکسن به کشور وارد می‌کنیم و واکسن‌های داخلی ما تولید شده و در حال وارد شدن به بازار است.

روحانی افزود: از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان، متخصصین، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها که کشور را به این جایگاه رسانده‌اند که امروز واکسن داخلی ما به بازار می‌آید؛ واکسنی در هفته آینده در بازار می‌آید و البته واکسن‌های دیگر هم به تدریج وارد بازار می‌شود؛ این فخر و افتخار بزرگ برای ماست. امیدواریم در شرایط بسیار مناسبی دولت را تحویل منتخب بعدی بدهیم.

وی با اشاره به آمار صادرات سه ماهه نخست سال تصریح کرد: در این سه ماهه اول امسال صادرات غیر نفتی ما در شرایط بسیار خوبی نسبت به پارسال قرار داشته است. ۶۹ درصد افزایش صادرات در سه ماهه اول امسال داشتیم و ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات ما در سه ماهه اول امسال و تراز تجاری ما در این سه ماهه ۴۷۶ میلیون دلار مثبت است.

رئیس جمهور در بخش پایانی گفته‌های خود بیان کرد: ما تا لحظه آخر، همه توانمان را برای خدمت به این مردم عزیز خواهیم گذاشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    فقط بگم حیف کشورایران که مازندگی می کنیم بسه دیگه ماروکشتیدشمادلم می خوادبمیرم

  • ناشناس

    چی میشه گفت.واقعا که؟؟?!!!!!!