کد مطلب: ۴۷۶۱۳۹

جلسه فوری بورس در امروز برای چیست؟

جلسه فوری بورس در امروز برای چیست؟

امروز، پنجشنبه قرار است شورای بورس به دعوت دولت، برنامه‌ها و راهکارهای دولت برای بازار سرمایه را بررسی کند.جلسه‌ای که در آن دولتی‌ها از جمله وزیر اقتصاد به‌عنوان رئیس شورای بورس و رئیس کل بانک مرکزی حضور دارند و به گفته فرهاد دژپسند دو تصمیم مهم در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خیلی از سهامداران بازار سرمایه منتظر هستند تا ببینند در جلسه فوری روز پنجشنبه قرار است چه تصمیم جدیدی گرفته شود. پیش از این، سخنگوی دولت خبر داده بود که امروز 20 شهریور ماه قرار است دولت جلسه‌ای را با موضوع بازار سهام برگزار کند. اما احتمالا چه مواردی در این جلسه مطرح خواهد شد؟

بر اساس آنچه سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس به دنیای اقتصاد گفته، این جلسه، فوری و پیامکی است که به درخواست دولت برگزار خواهد شد.

قرار است شورای بورس به دعوت دولت، برنامه‌ها و راهکارهای دولت برای بازار سرمایه را بررسی کند.جلسه‌ای که در آن دولتی‌ها از جمله وزیر اقتصاد به‌عنوان رئیس شورای بورس و رئیس کل بانک مرکزی حضور دارند و به گفته فرهاد دژپسند دو تصمیم مهم در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته سخنگوی دولت در جلسه روز گذشته ستاد اقتصادی دولت، در حالی سپرده‌گذاری یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه به دلیل ابهاماتی، امکان‌پذیر نبود که مقرر شد از اول هفته آینده این تصمیم عملی و صرف پایداری بورس شود.

او افزود: همچنین در این جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که پشتوانه‌های مناسبی برای بازار سرمایه به‌شمار می‌روند. بخشی از گلایه‌ها در مورد عملکرد سهامداران حقوقی‌ بود. بنابراین مقرر شد حقوقی‌ها طبق ضوابط شورای عالی بورس، حداکثر همکاری را انجام دهند. در این رابطه پنج شنبه این هفته شورای عالی بورس جلسه فوق العاده‌ای برگزار می‌کند تا در مورد دو تصمیمی که در روز گذشته مطرح شده و دیگر مسائل بررسی و تصمیم‌گیری کند، این در حالی است که به گفته سعید اسلامی بیدگلی در جلسه فوری امروز قرار نیست تصمیم نهایی گرفته شود.

عضو شورای بورس گفت: جلسه امروز به درخواست دولت و بر اساس سه موضوع فوریت دارد.

سعید اسلامی بیدگلی ادامه داد: علی ربیعی در جلسه هیات دولت اعلام کرد که موضوعات و تصمیماتی در جلسه با شورای عالی بورس باید بررسی شود و جلسه از طریق پیامک اعلام شده است.

این مقام مسوول در سازمان بورس افزود: در این جلسات نباید انتظار گرفتن تصمیم خاصی داشت و صحبت درخصوص شرایط بازار و پیشنهاد‌های دولت خواهد بود چرا که هیات مدیره سازمان بورس تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

تغییر دامنه نوسان چقدر جدی است؟

اسلامی بیدگلی در پاسخ به این سوال که خبر تغییرات در دامنه نوسان درست است، گفت: بررسی تغییر قواعد معاملاتی در چندین جلسه مطرح شده است و تغییر دامنه نوسان در دستور کار قرار دارد و از موضوعات مطرح شده در شورای بورس است اما باید این نکته را در نظر گرفت که تصمیم نهایی درخصوص این مهم بر عهده هیات مدیره سازمان بورس است اما تغییر دامنه نوسان باید با دقت زیادی انجام شود تا بازار دچار مشکل نشود.

او به جلسات مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در شرایط فعلی بازار سرمایه برای عموم مردم جذاب شده و خبرهای حواشی آن مهم تر. خبر دعوت مجلس از فعالان دنیای مجازی به نظر دعوت مناسبی نبود اما نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس اعلام کرد که این جلسه با حضور نمایندگان نبوده و تعدادی از کارشناسان مطرح با نمایندگان جلسه جدی برگزار کرده‌اند. عضو شورای عالی بورس به تاثیر کانال‌ها و شبکه‌های مجازی بر رفتار سرمایه‌گذاران هم اشاره کرد: یکی از اشکالات بازار این است که سرمایه گذاران به‌طور مستقیم به این بازار آمده‌اند و اخبار و شایعات کانال‌ها و شبکه‌های مجازی در تصمیم‌گیری آنها تاثیر زیادی دارد.بهتر است مجلس شورای اسلامی از طریق نهادهای تخصصی ورود کند.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رهگذر

    خروجی جلسات هر هفته . دورهمی و خوش و بش و اخرش اینکه حقوقی قرار شد حمایت کند. شنبه دوباره حقوقی شروع میکند نوسان گیری . تا حالا چند بار جلسه بوده و گفتید حقوی قرار شد حماست کند. بابا این که راهش نیست راهکاری و قانونی مصوب کنید دامنه نوسان تغییر دهید یا لااق به حقوقی بگویید یک هفته نه نفروشد نه بخرد حقیق ها خودشان بازار را بر میگردانند مثل چهارشنبه

  • ناشناس

    هه چی قیمت ده برابر شده یعنی درآمد کارخونه ها بالا رفته دلیل منطقی برای افت قیمت سهام وجود نداره الادستکاری بازیگردان بورس ما که دار ندار من جلوی چشامون آب میشه خیالی نیست توکل به خدا
    علی برکت الله

  • ناشناس

    حجم مبنا با توجه به افزایش شناوری باید افزایش پیدا بکند، مثلا فملی در عرض 5 ثانیه، منفی 5 یا مثبت 5 میشه، منفی 5 و مثبت 5 باید با حجم معامله زیاد ایجاد بشود.

  • ناشناس

    بقول آقای کاووسی بورسم کوجا بود ولمون کن خخخخخخ

  • ناشناس

    هرجلسه ای هست به نفع دولت هست به ضرر مردم بیچاره هست دولت خواب خوبی برای مردم دیده سودش برای خودشان هست ضررش برای مال مردم بینوا هست تو این چهل سال چه کاری به نفع مردم بوده است این یکی باشه دولت چشمش به این چندرغاز سهام هست اونم از دست مردم درآمد پولش را جوری به فروشندگان سهام عدالت داد مردم نتوانستن برای خانواده شان حتی البسه بگیرند لباس تن شان نو باشد با پول سهام میشد چیپس پفک خرید برای این چندرغاز یه بوق کرنایی راه انداخته صدایش تا انور دنیا رفته است حال این جلسه تبلیغاتی هست مثل بقیه کارها

  • ناشناس

    وصیت پدر به پسرش: وقتی مردم برو با بهترین قمار باز شهر قمار کن……..
    بفروشید پولتان فنا میشه
    بورس بازان =قمار بازان

  • یه ایرانیه بدبخت

    ماشالا همه سهامدارو کارشناسو صاحب سبک هستن…فک کنم کل اون کسایی که دوستان ازش حرف میزننو اسمشونو تازه وارده بی علم میزارن به تنهایی خود شخصه بنده هستم…نه فقط بورس بلکه در تمام رشته ها و کله اقتصاد کشور همه نظرات کارشناسی هستو پر ادعاااااااا…فک کنم همه خوبن تو کل کشور فقط منم که بده هستم!!!چون دولت و دولت مردون نگرانه مردم هستنو برای منفعت مردم سخت تلاش میکنند و مردم هم تو تمام زمینه ها کارشناسو مدعی هستنو خود عالم پنداری تا زیر گلوشون بالا اومده…به این ترتیب مشکل منم.?

  • ناشناس

    شماخودتونم مشکل دارید مثل اینکه،نظرات مثبت ثبت نمیکنید ولی منفیارو انتشار میدید

  • م ح

    بنظردو تغییرباید انجام شود ۱. تمام سهم عرضه اولیه ها به متقاضیان چه حقوقی وچه حقیقی باید در یک روز بطور مساوی ارائه شود نه فقط مقداری به حقیقی ها و بیشتر آن روز بعد به حقوقی ها داده شود وبه نوعی بخش خصوصی و حقوقی یا به نوعی دولتی دربورس بوجود نیاوریم وهمه بشوند حقیقی . وبا بررسی کارشناسی در صورت تاییدکارشناسان،عرضه اولیه به حقوقی داده نشود وفقط حقیقی اجازه خرید داشته باشد تا اولا مردم تمایل بیشتر به بورس پیدا کننددوما این قدرتی که حقوقی برای بهم زدن بورس پیدا شده کاسته شود ۲.قبل از ساعت ۸:۳۰ اجازه درصف نشستن برای خرید به کارگزاری ها داده نشود وهمه از ساعت ۸:۳۰ بتوانند درصف بشینند یعنی رعایت تساوی بین مشتریان.

  • مهتا

    خدا لعنتتون کنه دروغگو ها . پول مردم رو از چنگشون کشیدید بیرون